Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Turning Red
Heel erg van genoten, véél meer dan verwacht! De vertelstijl, de energie die de film uitstraalt en de vriendinnengroep zijn super goed gedaan. Daarnaast ook een heel mooie film qua art direction en kleurenpalet.

The Faculty
Een van mijn favoriete horrorfilms uit mijn jeugd nog eens herbekeken en weer van genoten. Eigenlijk wel opmerkelijk hoeveel bekende acteurs/actrices daar in meespelen :p Enkel de CGI van de alien heeft de tand des tijds niet zo goed doorstaan :unsure:
Da's echt zo een film waarvan ik nooit begrepen heb dat dat werkt :p op papier zou dat rampzalig slecht moeten zijn, maar dat is het niet.

Da's echt zo een film waarvan ik nooit begrepen heb dat dat werkt :p op papier zou dat rampzalig slecht moeten zijn, maar dat is het niet.
in die tijd waren die highschool movies gewoon super in trek,
scream, she's all that, urban legend, american pie....

faculty vond ik ook best wel goed hoor. originele plot en mysterieus verhaaltje.

KRIEGERIN (2011)

schaamteloze rip off van American History X eigenlijk.

Weer zo'n hoofdrolspeelster (vrouwelijk ditmaal) die zich bekeerd, van grootste nazi tot anti nazi,
en zelfs het einde is overgenomen. zag je weer van mijlenver aankomen.

flauw

Echt wel genoten van de avonturenfilm die Lighyear is. Het plot is beetje een samenraapsel van verschillende films (vooral Interstellar dan), en hij zit tjokvol verwijzingen die ik wel kon smaken. Niet erg origineel dus, maar wel leuk en toch met fantastische animatie

7/10

Twisted Nerve - 8/10 (Roy Boulting, 1968)

Escape From Alcatraz - 7.5/10 (Don Siegel, 1979)

Rising Sun - 7/10 (Philip Kauffman, 1993)

Ulzana's Raid - 6/10 (Robert Aldrich, 1972)

Exotica (Atom Egoyan, 1994) - 8.5/10
Stripclubs zijn raar en triest en Exotica was de perfecte rare en trieste film om dit als setting te nemen. Ik vond het heel sterk hoe Egoyan hier de verschillende verhaallijnen liet samen komen in het wijder wordend verhaal. Dat leverde een hypnotische film op die naar een sterke finale toegroeide.

Re-Animator (Stuart Gordon, 1985) - 8/10
Dikke fun, perfecte mix van horror en humor voor mij. Vooral omdat de horror hier eigenlijk de humor is en alle acteurs het straight spelen.

Dragged Across Concrete (S. Craig Zahler, 2018) - 7/10
Objectief gezien vond ik dit een goeie pulpy misdaadfilm met exploitationtrekjes die in de lijn lag van de vorige films van Zahler. Subjectief…. Mja. Geen idee wat ik van de politieke ondertoon moet denken. Op zich geen probleem dat Zahler een rechtse rakker is, maar soms ging hij er zo ver in dat het precies een right wing parodie werd? Ik denk dat ik door die vreemde ondertoon toch wat meer genoten heb van zijn vorige films.

Wildlife (Paul Dano, 2018) - 7/10
Ik was achteraf niet verbaasd toen ik las dat dit een literaire adaptatie is. Misschien ook typisch voor een film gemaakt door een acteur, is dat de acteerprestaties het sterke punt van de film waren.

Hustle (Jeremiah Zagar, 2022) - 6.5/0
Deze sportfilm doet niks nieuws met het redelijk cliché underdog verhaal maar is wel goed en vlot gemaakt waardoor ik er twee uur ontspanning uit gehaald heb. De hoofdrol ligt Sandler, een grote basketbalfan, goed en Netflix heeft nu toch al 3 goede films uit hem gekregen.

The Unbearable Weight of Massive Talent (Tom Gormican, 2022) - 6.5/10
Ik dacht op voorhand dat deze niet zo goed ging zijn, een film gebaseerd op één grap. Maar tegen de verwachtingen in viel deze goed mee! Ze hebben vrij veel uit die meta-grap gehaald en vooral de wisselwerking tussen Cage en Pedro Pascal was genietbaar.

The Peacemaker

geen zo'n spannende en leuke film als ik me meende te herinneren.

Wild Things (sex crimes)

leuk tussendoortje, vooral de constante plot twists waren wel leuk, al waren ze soms toch wat ongeloofwaardig en ver gezocht.

CRUEL INTENTIONS.

bwah, tiener/sex filmpje, niet echt veel aan imo. uiteraard rewatch, maar bij eerste kijkbeurt was die toch leuker...

i'm gettin' too old for this shit

CRUEL INTENTIONS.

bwah, tiener/sex filmpje, niet echt veel aan imo. uiteraard rewatch, maar bij eerste kijkbeurt was die toch leuker...

i'm gettin' too old for this shit
Muziek was toen alleszins een meerwaarde. Al zeker 10 jaar geleden dat ik die nog gezien heb.

Muziek was toen alleszins een meerwaarde. Al zeker 10 jaar geleden dat ik die nog gezien heb.
Behalve die every me, every you intro van placebo, kan ik me niets speciaals herinneren....
das wel een topnummer ja.

Intouchables (2011), op het vliegtuig.

Semi-waargebeurd verhaal over een schatrijke, oerdeftige maar verlamde heer die de jongere, nonchalante Driss als nieuwe verzorger krijgt.
Aanvankelijk botsen de twee werelden, naargelang het verhaal vordert blijken ze meer gemeenschappelijk te hebben dan eerst gedacht.
Warm en grappig, maar ook met een bijtende tristesse.

Green Book (2018)

Gelijkaardig verhaal met een andere opzet. Hier wordt de ruige Tony Lip ingelijfd als chauffeur van de excentrieke muzikant Dr. Shirley. Herhaaldelijk clashen de twee op het vlak van omgangsvormen en samen moeten ze omgaan met raciale spanningen in het conservatieve Deep South. Viggo Mortensen is onnavolgbaar als onwillige assistent, maar Mahershala Ali steelt de show met zijn beheerste cool.

Beide zijn zeker de moeite van het bekijken waard.

Everything Everywhere All At Once: Believe the hype! Ga dat zien op groot scherm aub!
Onderstaande review vat het voor mij ook goed samen

Everything Everywhere All At Once (Daniel Scheinert & Daniel Kwan, 2022)

Ok filmvrienden ik zit ook op de hypetrein met deze. De titel dekt perfect de lading: een overdonderende film die uit de voegen barst van creativiteit en bij momenten echt grappig is maar die ondanks alle silliness en weirdness een warme emotionele kern heeft. En fantastische acteerprestaties! En erg goede actiescènes! Soms een beetje te druk en ik denk dat de kans bestaat dat ik veel stukjes afzonderlijk gezien misschien wat vervelend of flauw zou gevonden hebben, maar het werkt hier door het enthousiasme waarmee de Daniels voluit voor elk idee gaan en hun middenvinger opsteken naar denkbeeldige opgelegde grenzen. De som is hier echt wel groter dan de delen.

EEAAO was echt een plezier om te bekijken en ik ben met een grote glimlach de zaal uit gekomen. Goeie films kunnen soms gewoon leuk zijn!

Terug
Bovenaan