Exotica (Atom Egoyan, 1994) - 8.5/10
Stripclubs zijn raar en triest en Exotica was de perfecte rare en trieste film om dit als setting te nemen. Ik vond het heel sterk hoe Egoyan hier de verschillende verhaallijnen liet samen komen in het wijder wordend verhaal. Dat leverde een hypnotische film op die naar een sterke finale toegroeide.
Re-Animator (Stuart Gordon, 1985) - 8/10
Dikke fun, perfecte mix van horror en humor voor mij. Vooral omdat de horror hier eigenlijk de humor is en alle acteurs het straight spelen.
Dragged Across Concrete (S. Craig Zahler, 2018) - 7/10
Objectief gezien vond ik dit een goeie pulpy misdaadfilm met exploitationtrekjes die in de lijn lag van de vorige films van Zahler. Subjectief…. Mja. Geen idee wat ik van de politieke ondertoon moet denken. Op zich geen probleem dat Zahler een rechtse rakker is, maar soms ging hij er zo ver in dat het precies een right wing parodie werd? Ik denk dat ik door die vreemde ondertoon toch wat meer genoten heb van zijn vorige films.
Wildlife (Paul Dano, 2018) - 7/10
Ik was achteraf niet verbaasd toen ik las dat dit een literaire adaptatie is. Misschien ook typisch voor een film gemaakt door een acteur, is dat de acteerprestaties het sterke punt van de film waren.
Hustle (Jeremiah Zagar, 2022) - 6.5/0
Deze sportfilm doet niks nieuws met het redelijk cliché underdog verhaal maar is wel goed en vlot gemaakt waardoor ik er twee uur ontspanning uit gehaald heb. De hoofdrol ligt Sandler, een grote basketbalfan, goed en Netflix heeft nu toch al 3 goede films uit hem gekregen.
The Unbearable Weight of Massive Talent (Tom Gormican, 2022) - 6.5/10
Ik dacht op voorhand dat deze niet zo goed ging zijn, een film gebaseerd op één grap. Maar tegen de verwachtingen in viel deze goed mee! Ze hebben vrij veel uit die meta-grap gehaald en vooral de wisselwerking tussen Cage en Pedro Pascal was genietbaar.