Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Top Gun Maverick. 9/10
Lang geleden dat ik bij bepaalde scenes met een glimlach op mijn gezicht zat. Vanaf het begin heerlijk nostalgie ten top. Imo moet je de eerste film zeker gezien hebben om de vele knipoog/odes te kunnen verwerken.:) Vlieg scenes waren indrukwekkend.

Laatst bewerkt:
The Burning (1981) - Tony Maylam
Werd vergeleken met Friday 13th en Sleepaway Camp maar is toch echt van een lager niveau.
Hilarisch dat wel, maar ook hilarisch slecht.

The Burning (1981) - Tony Maylam
Werd vergeleken met Friday 13th en Sleepaway Camp maar is toch echt van een lager niveau.
Hilarisch dat wel, maar ook hilarisch slecht.
Ik heb daar nochtans goede herinneringen aan overgehouden. Een topfilm zou ik hem nooit noemen, maar wel een leuke slasher om rond Halloween te bekijken imo.

week verlof en een gebroken teen = veel films

Cure (Kiyoshi Kurosawa, 1997) - 9/10
Petite Maman (Céline Sciamma, 2021) - 9/10
Licorice Pizza (Paul Thomas Anderson, 2021) - 8/10
Ivan’s Childhood (Andrej Tarkovski, 1962) - 8/10
First Cow (Kelly Reichardt, 2019) - 8/10
Pig (Michael Sarnoski, 2021) - 8/10
Titane (Julia Ducournau, 2021) - 7.5/10
Cruising (William Friedkin, 1980) -7/10
La Cité des Enfants Perdus (Jean-Pierre Jeunet, 1995) - 6.5/10
Outlaw King (David MacKenzie, 2018) - 6.5/10
Cop Shop (Joe Carnahan, 2022) - 6/10
Old (M Night Shyamalan, 2021) - 6/10

Petite Maman is mijn favoriete film van vorig jaar.

Wie gaat er ook een Cronenberg film gaan zien als hij daar niet op voorbereid is. Dan lijkt het me toch dat je naar een film gaat gaan kijken voor een recensie en niet om een film te gaan kijken, en dan moet je die film ook niet gaan recenseren wat mij betreft. Dan zit je daar gewoon niet op uw plaats.
Kwou dat ik ook buiten was gelopen na 5 minuten, maar niet vanwege de gortigheid maar de kutfilm gewoon.

En dat van de man die fan is van het meest gay genre van allemaal: de 80s action movie. :p
Ah, de contradicties! De ultra-hetero uithangen terwijl je rondhuppelt met je bezwete gespierde lijf. Manowar is daar ook een prachtig voorbeeld van.
uFpBYhm6QB5qB9ZNqNMs34.jpg

Jackass Forever (2022) - 8/10.
Door covid zal het beperkt gebleven zijn qua locaties, maar uiteindelijk kijk je toch voor hun lijden.
Nieuwe castleden waren het niet. Ehren was geweldig :clap:. De leugendetectortest; cup-tests en Silence of the Lambs waren top.
Ze gaan gemist worden.

Jackass Forever (2022) - 8/10.
Door covid zal het beperkt gebleven zijn qua locaties, maar uiteindelijk kijk je toch voor hun lijden.
Nieuwe castleden waren het niet. Ehren was geweldig :clap:. De leugendetectortest; cup-tests en Silence of the Lambs waren top.
Ze gaan gemist worden.
4.5 staat op netflix, waardige aanvulling. :woohoo:

Celine Sciamma <3 Was bij mij ook 1 van mijn favorieten. Verdient veeeeel meer hype. Hoe krijg je zoveel gevoelens gepropt in zo'n kleine film?

Toevallig net Water Lilies, haar debuut, gezien. Nog een beetje zoekende, maar alles dat haar kenmerkt zit er al in. Heel mooie film ook.
Sciamma heeft nog niets gemaakt dat niet adembenemend mooi is. Portrait De La Jeune Fille En Feu zal je wel al gezien hebben, maar sla ook zeker Bande Des Filles en Tomboy niet over!
Zeker een getalenteerde filmmaker.

Enkel Petite Maman nog niet gezien.

Terug
Bovenaan