Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Columbus (Kogonada, 2017)
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo’n mooi in beeld gebrachte film gezien heb, elk shot was top. Maar bovenal was de delicate manier waarop de vriendschap tussen de twee hoofdpersonages opgebouwd werd, ondersteund door die beelden, om van te genieten. Een prachtige film.
Zeker zijn opvolger After Yang bekijken dan!

Ben ook gaan kijken vandaag en volg grotendeels het wel. Buiten dat ik nog wat had verwacht op het einde gelijk...
Einde was misschien iets te wisselend. Denk je ene moment van, hij laat zen nonkel los dan switcht hij toch nog. Ergens wou ik wel dat hij gewoon vertrok met Olga maar het blijft natuurlijk Hamlet op een bepaalde manier en buite bij Disney mag dat gewoon niet goed eindigen

Willem Dafoe verdient wel de unibrow van het jaar award

Laatst bewerkt:
Iron Eagle - 6/10 (Sidney J. Furie, 1982)

Compleet van de pot gerukte plot over een tienerbende in een Amerikaanse Air Force basis die in het geheim een internationale reddingsactie op poten zetten (met o.a. twee bewapende F16 vliegtuigen) om een door een fictief Arabisch land neergehaalde piloot te bevrijden. Voor een deel is dit een leuke film, maar af en toe schijnt er een onaangenaam, jingoïstisch sentiment door.
De 2e is zelfs nog beter !!!! met rusland dan als awkward bondgenoot, tegen de stoere US soldiers hun zin, met talloze opstootjes.
Jingoism at its finest, and i love it :D.

hoofdrolspeler Louis Cosset Jr, wijlen; de ultieme persoonlijkheid van 80's patritism in die film trouwens

De 2e is zelfs nog beter !!!! met rusland dan als awkward bondgenoot, tegen de stoere US soldiers hun zin, met talloze opstootjes.
Jingoism at its finest, and i love it :D.

hoofdrolspeler Louis Cosset Jr, wijlen; de ultieme persoonlijkheid van 80's patritism in die film trouwens

Trump die een film aanprijst waarin de Amerikanen een samenwerking aangaan met de Russen.

O heerlijke zoete ironie.

The Batman (2022)
Goede film, maar ik ben de serieuze, edgy, keelkanker stem Batman een beetje beu.
Wel zeer onder de indruk van Collin Farrel. Pattinson doet het zeker ook niet slecht.
Dark Knight blijft voor mij toch wel de top. Heb het gevoel dat deze film misschien wat te vroeg komt, we zijn de laatste 15 jaar precies gebombardeerd met Batman films.

@Hellsdinner Geef op zijn minst Pete Holmes's BADMAN nog een kans. Het is zonder twijfel flauw en een tikkeltje achterlijk, maar de volhardende repetitieve noot doet ne mens gewoon breken. Beste Badman sinds Keaton.

Ouija: Origin of Evil - Mike Flanagan (2016)
Tjah, is gewoonweg niet zo goed eigenlijk. Weinig extra over te vertellen.
Flanagan kwam precies pas echt op dreef vanaf Haunting of Hill House, want er is voor mij een groot verschil tussen wat hij voor 2018 heeft gemaakt en alles daarna. Hij komt toch nog steeds het best tot zijn recht als hij series kan schrijven en maken.
Was deze van plan te bekijken tot ik uw post via search tegenkwam. :laugh:

The Batman (2022)
we zijn de laatste 15 jaar precies gebombardeerd met Batman films.
niet enkel met Batman films... maar quasi elke superheld waar je kan opkomen toch.

En goed ik kan nog niet eens volledig er over meespreken, want de helft niet eens gezien van superheldenfilms. Amper zelfs een DCU film, enige dat ik zag was Joker bvb. . Batman ligt me ook gewoon niet. Als ik dan toch een superheld in actie moet zien, dan liefst toch een andere.

The Northman

Eggers goes big budget, maar het is nog steeds een film die onmiskenbaar zijn stempel draagt. Ik vond hem geweldig in al zijn aspecten. De soundtrack, Skarsgard zijn fysieke prestatie, choreo, cinematografie, de kleurkeuzes, decors,...
Ik vraag me af hoe deze binnenkomt bij het grote publiek. De mediacampagne is groot en doet het lijken alsof je een brute Gladiator zal krijgen. Maar dat is het dus niet. :unsure:

Ace in the Hole (1951, Billy Wilder)

Na Witness for the Prosecution is dit nu mijn favoriet van Wilder. Kirk Douglas speelt de klootzak wel heel overtuigend.

Wild Strawberries (1957, Ingmar Bergman)

Nadat ik Persona zo sterk vond, wou ik meteen nog een Bergman zien. Ik had misschien wat te hoge verwachtingen waardoor deze een beetje teleurstelde.

Bibi Andersson blijft wel echt :love:

Vrij actueel met de recente PFOS vervuiling in het Antwerpse. Ook een sterke cast, maar vooral kudo's voor Mark Ruffalo die een sterke prestatie neerzet. 7/10.

2012.

Heerlijke eye candy, ook al was het verhaal niet altijd even doordacht. Een erg amusante en leuke film om te volgen, verveelt eigenlijk geen seconde (wat niet gezegd kan worden van Emmerich zijn nieuwste Moonfall).
Ook al zijn we nu 10 jaar na 2012; de ideologie stoorde me niet. Kon me eigenlijk wel nog perfect inleven.

AMBULANCE (2022) yeahhhh the new Michael Bay :love: . Nog niet zeker waar ik nu de grootste zaadlozing van krijg, Donald Jay''s speeches, of een nieuwste Michael Bay movie, maar moet een close contest zijn.

Eindelijk nog eens een typische luidruchtige flashy movie met prachtige bombastische camera shots, lens flare's, stoere personage's, die je geen seconde naar adem doet happen. Damn what a ride die film, 2 uur durende non stop actie eens die op gang kwam na een kwartier. Leuke verwijzingen naar The Rock en Bad Boys zijn eerdere films.... Echt meer moet een mens niet hebben na een werkweek :D

The Northman

Eggers goes big budget, maar het is nog steeds een film die onmiskenbaar zijn stempel draagt. Ik vond hem geweldig in al zijn aspecten. De soundtrack, Skarsgard zijn fysieke prestatie, choreo, cinematografie, de kleurkeuzes, decors,...
Ik vraag me af hoe deze binnenkomt bij het grote publiek. De mediacampagne is groot en doet het lijken alsof je een brute Gladiator zal krijgen. Maar dat is het dus niet. :unsure:
Vond hem ook geweldig maar stel mij ook vragen bij dat tweede. Ben in kinepolis geweest en daar passeerde hij nog in hun trailer voor de blockbusters van april en mei en dat vind ik nu ook wel niet echt het label voor deze film

Dune: Part One (2021)

Heb Dune leren kennen via pc spel Dune 2 Dune II - Wikipedia - en.wikipedia.org

Hierdoor heb ik vroeger paar maal de eerste Dune film v 1984 bekeken, maar dat was desondanks enkele sterke scenes, niet zo'n geslaagde film.

Ik heb het gevoel dat men met de nieuwe film, hier echt geslaagd is om het verhaal te vertellen zoals het echt de bedoeling was. Of toch een zeer dichte benadering ervan... Deze film is gewoon perfect, het enige nadeel dat het deel 1 vd ... is. Dus dat je na deze film de volgende delen wil zien.

Aanrader, punt.

Terug
Bovenaan