Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Patrick Willems does :unsure:
Hoe PW erover spreekt is hoe ik verwachtte te reageren toen ik ze enkele jaren geleden bekeek. Maar hij ziet de films ook meer als staaltjes "nerd culture", en spreekt vanuit het perspectief van de superhero fans, wat mij persoonlijk weinig uitmaakt omdat ik niet deel uitmaak van die comics wereld.
Afzonderlijke elementen zijn wel leuk en campy en goofy, maar in hun geheel werkten ze absoluut niet voor mij. Maar het kan wel zijn dat ik de twee Schumachers wat door elkaar haal en dat er een wel duidelijk beter is dan de andere.

MCU begint ook wat te veel te worden voor mij op bepaalde vlakken

Heel het multiverse gegeven is er voor mij wat teveel aan.

Idem hier

Vond aan Spiderman: No way home ook weinig tot niks. Is dat het beste wat Marvel nu uit hun hoed kan toveren? (volgens hun eigen hype machine). Covid dementia precies bij sommige schrijvers. Aan Tom Holland ligt het alvast niet. Die acteert wel okay.
Enkel Homecoming vond ik persoonlijk OK van de laatste trilogy. Geef me ook dan maar de eerste films met Tobey.

Idem hier

Vond aan Spiderman: No way home ook weinig tot niks. Is dat het beste wat Marvel nu uit hun hoed kan toveren? (volgens hun eigen hype machine). Covid dementia precies bij sommige schrijvers. Aan Tom Holland ligt het alvast niet. Die acteert wel okay.
Enkel Homecoming vond ik persoonlijk OK van de laatste trilogy. Geef me ook dan maar de eerste films met Tobey.
Ik heb net Far from home gezien (2e dus van de nieuwe trilogy). dus over de laatste kan ik nog niet spreken.

Maar ik heb idd nu al het gevoel dat de Tobey trilogy beter is. Al kan het ook liggen aan deels jeugdsentiment (dat is ook een periode dat de DVD nog niet zo lang ingeburgerd was, en die films best wel awesome waren op TV) ; en ook deels omdat ik niet echt into MCU ben.
Ik heb trouwens het gevoel dat ze deze nieuwste spidey's enkel en alleen gemaakt hebben, om die te blenden into MCU.
want over enkele jaren geleden waren er al 2 "amazing spidermans"...., dus echt nood aan nog maar een nieuwe trilogy was er niet imo behalve into MCU blending..

Tobey trilogie zit al een stuk verder bij mij, maar vond ik ook niet zo memorabel als ik me correct herinner. Amazing Spider-Man heb ik niet gezien, enkel de helft van deel 1 maar dan ben ik in slaap gevallen, tja. Van de nieuwste trilogie heb ik de eerste 2 gezien, opnieuw ze waren wel oké, al heb ik Gyllenhaal wel al beter zien acteren. Zendaya is wel mooi om naar te kijken.

Beste Spider-Man film is die animatiefilm van Miles Morales (Spider-Man: Into the Spiderverse). Wat een trip jong. Misschien wel de beste superheldenfilm ooit.

Beste Spider-Man film is die animatiefilm van Miles Morales (Spider-Man: Into the Spiderverse). Wat een trip jong. Misschien wel de beste superheldenfilm ooit.
Hear hear. Zeker ook bij de beste animatie films van de laatste 10 jaar.

Spidey 2 blijft hier ook wel erg hoog staan. Maar 3 was dan weer zo'n drol dat deze het legendarische statuut van die hele trilogy een beetje ondermijnd.

Door uw post een pagina terug First Reformed ook eens bekeken. Ik kan het geheel wel pruimen, maar het is simpelweg een miserabele film.
Bijzonder sober en neerslachtig. Gezien de materie ook meer dan terecht.

Spider-Man: Into the Spiderverse zegt iets anders...
Dat is de beste geanimeerde superheldenfilm ja, aparte categorie!

Nee die vond ik ook steengoed maar Spider-Man 2 heeft alles wat ik in een superheldenfilm wil zien: een coole antagonist en personages waarbij je meeleeft, een lichtvoetige, entertainende toon maar toch ook voldoende drama en high stakes, heel sterke actiescènes met goed CGI gebruik in plaats van warrige computerdiarree. Raimi houdt alles perfect in balans.

Ik kan om de zoveel tijd een MCU film wel smaken maar als je die films vergelijkt met Spider-Man 2... Geen enkele komt in de buurt.

Die animatiefilm spreekt me nu wel aan. Kan ik die 'losstaand' bekijken? De Spider-Man films met Tom Holland heb ik niet meer gezien. Alé, niks meer van Marvel sinds 2016 of zo, geloof ik.

Kick-Ass zou ik ook nog in het pantheon van beste super hero films durven zetten. Niet de sequel, want dat is vuile bagger voor kleuters.

En de eerste The Incredibles, sowieso.

Into the Spiderverse is indeed very awesome en hoort zeker bij de top :love:

Maar Tobey Spidey 2 is toch nog een categorie hoger imo. Alles wat @FlyingHorseman zegt klopt ... + de typische Raimi flair, humor en camerawerk dat alles omhoog tilt.
Bvb:
Die scene is een fucking meesterwerk en een horror-masterclass (van 1 van de grootmeesters himself).

Of deze leuke camera beweging:

En vergeet ook niet J.K. Simmons in die films :laugh::

Ik heb net Far from home gezien (2e dus van de nieuwe trilogy). dus over de laatste kan ik nog niet spreken.

Maar ik heb idd nu al het gevoel dat de Tobey trilogy beter is. Al kan het ook liggen aan deels jeugdsentiment (dat is ook een periode dat de DVD nog niet zo lang ingeburgerd was, en die films best wel awesome waren op TV) ; en ook deels omdat ik niet echt into MCU ben.
Ik heb trouwens het gevoel dat ze deze nieuwste spidey's enkel en alleen gemaakt hebben, om die te blenden into MCU.
want over enkele jaren geleden waren er al 2 "amazing spidermans"...., dus echt nood aan nog maar een nieuwe trilogy was er niet imo behalve into MCU blending..
Voor mij is dat juist de beste Spidermanfilm. Vind dat personage of de set up vaak te braaf bij Spidey en deze weet daar handig een weg rond te vinden

Tot aan de twist lijken de stakes echt wel hoog en ook daarna is dat zo met het fake news gegeven van mysterio

Ben geen mega Spiderman fan en wanneer het gaat over nillies superheromovies heb ik het altijd meer voor de X-men gehad. Mcguire was achteraf bekeken ook gewoon te oud voor Peter Parker in die set-up te spelen, dan vind ik Holland veel beter passen in die rol.

Terug
Bovenaan