Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb nog geen enkele film uit die franchise gezien. :unsure:
Random vraag maar werkt Prometheus als standalone film?
Ja inderdaad zoals @Cerulean zegt, maar ge mist een hele hoop.
Eigenlijk heeft die film geen bestaansrecht zonder de eerste Alien. Het (imo) enige interessante aan die film, is dat ze een aantal zaken van Alien 1 proberen (en failing at it) achtergrond te geven.

Ge zijt veel beter af om Alien 1 (als ge wat trage slowburn space horror kunt verdragen) of Aliens (als ge coole space marine actie wilt) te kijken.

De eerste Alien is zoals de eerste Rambo: een cultuurhistorisch popicoon. Dit gezegd zijnde zou ik de sequels van Rambo nog eens een voor een moeten zien. De tweede en derde héél lang geleden gezien, maar daar weet ik niet veel meer van. De vierde vond ik wel ok-ish, de vijfde vond ik meh. Maar de eerste. Jongens toch. Zo goed.

Maar van eighties flicks is er eentje die boven alles staat en dat is ... Predator (1987).

En Alien is eigenlijk seventies. Juustekes nog.

The Tinder Swindler…. Tja… Niet onaantrekkelijke dames die op Tinder een miljardairszoon zien, compleet met private jets, super cars en diamanten en die swipen. Die arme jongen blijkt dan vijanden te hebben die hem over heel de wereld achtervolgen, waardoor zijn rekeningen geblokkeerd zijn en kan zij dan misschien even honderdduizenden Dollars gaan lenen zodat hij toch geen vijf sterren maaltijd moet missen.
Ook al wens je het niemand toe, het is moeilijk sympathie te hebben voor de dames. Er is er een bij die kritiek zit te geven op meisjes die als een zwerm op champagne afkomen terwijl ze zelf een Instagram vol heeft met meneer zijn auto’s en designer kit.

Alien > Aliens > Alien³ > Prometheus > Alien: Resurrection > Alien: Covenant

Let op, zelfs Covenant vind ik ook nog steeds meer dan smakelijk. Die zijn probleem imo is dat hij na de backlash op prometheus te veilig speelt en met de staart tussen de benen terug veel te dicht naar de vertrouwde alien formule terug kruipt. Die film is op z'n best als het alien lost en de Fassbender show opvoert. Fassbender die zelf god wil worden en voor engineer begint te spelen was super maar heel die laatste act was ronduit teleurstellend. Ik verwachtte bijna dat ze een powerloader in het ruim gingen vinden.

Tgoh @DaFreakEr zit een duidelijke visie doorheen de hele film, en het heeft een aantal geweldige scenes (die scene met de achtervolging en het sluiten van de sluizen :eek:, hands down top 3 best Alien scenes materiaal!!! :bow:).

Alien 4...heeft geen van bovenstaande, die rammelt echt langs alle kanten.

Akkoord er zit geen duidelijke visie in de film. Aleja er zit wel visie in, gewoon niet goed uitgewerkt en beetje all over the place. Die te veel en te weinig tongue in cheek, ja dat klopt gewoon. Maar toch werkt dat in die film redelijk goed. Soms zelfs in dezelfde scene.

Nrna.gif

Wat me bij je volgende punt brengt, A:R heeft wel degelijk goeie en zeer memorabele scenes imo. Van een ander kaliber als de intense thrills van het origineel en de high octane action van 2 maar; xeno breakout, basketball, acid burn, clonebay, alien orgy, window dressing, ... zelfs de door techniek gehamperde poseidon style underwater scene, ... You wrong lint, WRONG!

Wat ons bij mijn volgende punt brengt, poop set design?? you DOUBLE WRONG son! Je kan die film praktisch stil zetten op eender welk punt en die scenery ademt gewoon bakken sfeer uit. En ja als je weer vergelijkt met 1 en 2 en zelfs Prometheus is het natuurlijk van iets minder kaliber, dat is weer die schaduw die de originals werpen, maar vergelijk het met eender welke andere zogezegd slechte sci-fi film van de laatste 30 jaar... Om duimen, vingers (en gezicht) van af te likken.

alienreslookslon.jpg

Ja het uitgangspunt, bring Ripley back was natuurlijk de safe bet. Dat was prolly een fout, I'll give you that. Dat op zich dwingt je praktisch in een meer shlocky richting. Maar eens je je daar over zet is het eigenlijk vrij merkwaardig hoe goed ze erin slagen dat te brengen. Zeker als ze all in gaan op die shlock, watching Ripley pull the plug on herself in het Ripley™ museum was cringe in the best possible way. :p

Ik heb nog geen enkele film uit die franchise gezien. :unsure:
Random vraag maar werkt Prometheus als standalone film?
Ik vind het toch een must om Alien vooraf te zien. Hell, alles gewoon chronologisch bekijken 🥰

Het kietelt hier weer om de ganse reeks op te zetten. Een van de weinige reeksen die ik volledig op bluray heb. Behalve AvP, daar spreken we niet over.

Ik vind het toch een must om Alien vooraf te zien. Hell, alles gewoon chronologisch bekijken 🥰

Het kietelt hier weer om de ganse reeks op te zetten. Een van de weinige reeksen die ik volledig op bluray heb. Behalve AvP, daar spreken we niet over.
Het idee achter AvP heeft wel iets, maar de uitwerking was inderdaad niet zo goed. Hopelijk komt daar ooit eens een rechtzetting van met een boeiende reboot.

Alien > Aliens > Alien³ > Prometheus > Alien: Resurrection > Alien: Covenant

Let op, zelfs Covenant vind ik ook nog steeds meer dan smakelijk. Die zijn probleem imo is dat hij na de backlash op prometheus te veilig speelt en met de staart tussen de benen terug veel te dicht naar de vertrouwde alien formule terug kruipt. Die film is op z'n best als het alien lost en de Fassbender show opvoert. Fassbender die zelf god wil worden en voor engineer begint te spelen was super maar heel die laatste act was ronduit teleurstellend. Ik verwachtte bijna dat ze een powerloader in het ruim gingen vinden.

Akkoord er zit geen duidelijke visie in de film. Aleja er zit wel visie in, gewoon niet goed uitgewerkt en beetje all over the place. Die te veel en te weinig tongue in cheek, ja dat klopt gewoon. Maar toch werkt dat in die film redelijk goed. Soms zelfs in dezelfde scene.

Nrna.gif

Wat me bij je volgende punt brengt, A:R heeft wel degelijk goeie en zeer memorabele scenes imo. Van een ander kaliber als de intense thrills van het origineel en de high octane action van 2 maar; xeno breakout, basketball, acid burn, clonebay, alien orgy, window dressing, ... zelfs de door techniek gehamperde poseidon style underwater scene, ... You wrong lint, WRONG!

Wat ons bij mijn volgende punt brengt, poop set design?? you DOUBLE WRONG son! Je kan die film praktisch stil zetten op eender welk punt en die scenery ademt gewoon bakken sfeer uit. En ja als je weer vergelijkt met 1 en 2 en zelfs Prometheus is het natuurlijk van iets minder kaliber, dat is weer die schaduw die de originals werpen, maar vergelijk het met eender welke andere zogezegd slechte sci-fi film van de laatste 30 jaar... Om duimen, vingers (en gezicht) van af te likken.

alienreslookslon.jpg

Ja het uitgangspunt, bring Ripley back was natuurlijk de safe bet. Dat was prolly een fout, I'll give you that. Dat op zich dwingt je praktisch in een meer shlocky richting. Maar eens je je daar over zet is het eigenlijk vrij merkwaardig hoe goed ze erin slagen dat te brengen. Zeker als ze all in gaan op die shlock, watching Ripley pull the plug on herself in het Ripley™ museum was cringe in the best possible way. :p
De GIF die je daar post is voor mij al tekenend waarom ik Resurrection echt de slechtste van de franchise vind. Over the top, karikaturaal en nogal tja, idioot gebracht.

Zoals gezegd, als standalone brainless actiefilm zou ik hem nog net kunnen delibereren. Beetje in de lijn van pakweg Starship Troopers, hoewel die zijn cultstatus wel meer verdient imo. Maar in de gehele Alien franchise kan ik niet anders dan hem hopeloos buizen, omdat hij echt zover afwijkt van de insteek, kwaliteit en sfeer van de andere films.

Ik ben dan ook verwonderd dat hier mensen Resurrection voor Covenant zetten. :eek:

Pff heel moeilijk om ze te rangschikken vind ik. Alien hoort ook wel tot mijn top 3 favoriete franchises.
Prometheus en Covenant vond ik zelf geweldig, al is die unieke Alien-feel minder aanwezig.

1. Alien
2. Aliens
3. Prometheus
4. Covenant
5. Alien 3
6. Alien Resurrection

Alien 3 rammelt wel wat en die CGI is echt horrible maar ergens diep vanbinnen zit er wel een topfilm in. Bij Resurrection vond ik de opzet op zich al volledig de mist in gaan. Personages die rare keuzes maken die je van ver ziet aankomen. Ripley die weird af is. Designkeuze van de baby is ook nogal... weird. Meh.

Ik hoop echt dat Scott zijn laatste Alien nog mag maken want ik wil weten hoe het verhaal van David verder gaat. Voor de acteerprestatie van Fassbender alleen al vind ik die laatste twee enorm de moeite.

Laatst bewerkt:
Ik hoop echt dat Scott zijn laatste Alien nog mag maken want ik wil weten hoe het verhaal van David verder gaat. Voor de acteerprestatie van Fassbender alleen al vind ik die laatste twee enorm de moeite.
Nah fuck Scott. We needed Blomkamp's Alien. Als ik iemand nog vertrouw met dat wezen is het hem wel. Zo spijtig dat ze hem uiteindelijk langs de kant hebben geschoven.

Laatst bewerkt:
Nah fuck Scott. We needed Blomkamp's Alien. Als ik iemand nog vertrouw met dat wezen is het hem wel. Zo spijtig dat ze hem uiteindelijk langs de kant geschoven.
Blomkamp heeft naast District 9 eigenlijk toch geen goeie films gemaakt? Het ziet er altijd goed uit, maar verder is het best shite.

Zelfs op zijn slechtst(Elysium) vind ik hem nog steeds entertaining. Chappie was een leuke Short Circuit voor deze generatie.
Maar het zijn vooral de shorts na Chappie en Elysium die me echt wel warm kregen voor zijn interpretatie van Alien. Oats Studios, allen op Netflix nu.

Zie wel net hij nog een horror film heeft uitgebracht vorig jaar. Demonic. 4.2 op imdb en nauwelijks 16% op RT.. sheesh..

Ik was volledig mee met Prometheus en Alien Covenant dus van mij mag Scott verder doen ^^

Al ben ik wel fan van Blomkamp maar laat die dan nadien maar een eigen reboot doen.

Ik was volledig mee met Prometheus en Alien Covenant dus van mij mag Scott verder doen ^^

Al ben ik wel fan van Blomkamp maar laat die dan nadien maar een eigen reboot doen.
Idem, voor mij zijn Prometheus en Covenant de enige 2 die de sfeer, stijl en feel benaderen van het origineel, uiteraard niet onlogisch gezien de regie. Maar ik zou het een dikke afknapper vinden om opnieuw een stijlbreuk te krijgen omdat een ander de regie voor zich neemt.

Stel u voor dat Michael Bay ofzo die onder handen krijgt. :puke:

Zoals gezegd, als standalone brainless actiefilm zou ik hem nog net kunnen delibereren. Beetje in de lijn van pakweg Starship Troopers,
Ik heb al voor minder gevochten zuh, Starship Troopers is a goddamn masterpiece :angry:.

Nah fuck Scott. We needed Blomkamp's Alien. Als ik iemand nog vertrouw met dat wezen is het hem wel. Zo spijtig dat ze hem uiteindelijk langs de kant hebben geschoven.
Laat het uit aub, met Blomkamp krijgen we gewoon Ressurrection, heeft de Alien een Zuid Afrikaans accent, en wil hij gangter worden.

GE HEBT DE SHORTS NOGNI GEZIEN LINT, GA ZE KIJKEN OK.

Elysium en Chappie is Blomkamp chumming it up with Hollywood financing. Ironisch genoeg.

Terug
Bovenaan