Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren 14 Summits gezien :oink:
Absolute aanrader (voor wie in bergsport/alpinisme/de Himalaya geïnteresseerd is)

Toch maar een edit, wegens te zielig qua content initieel...
in't kort: Nirmal Punja, een relatief onbekende bergbeklimmer, heeft de ambitie om de 14 +8000ers ter wereld in 7 maanden te beklimmen. Behoorlijk geschift, de meesten plannen een jaar voor 1 zo'n top. Het vorige record lag op 7 jaar (bijna 8).... Hij heeft met deze poging ook een aantal andere records op zijn naam erbij gezet.
De film/documentaire volgt de recordpoging, maar geeft ook een beeld van de wereld van dergelijke summits. Nirmal is een nogal speciaal geval, buiten het feit dat zijn lichaam een fysiologisch voordeel heeft op de gemiddelde mens, is zijn prestatie een uitdrukking van pure wilskracht en uithouding. Ongelooflijk wat hij en zijn team presteren, in wat uiteindelijk een levensgevaarlijke omgeving is.

Laatst bewerkt:
Scream

Euh ja. Nog nooit gezien en aangezien iemand mij heeft meegevraagd naar de nieuwe mocht ik zijn DVD's eens lenen.
Een RCV DVD met hardcoded NL subs, dat was al even pure horror.

Ik had het gevoel dat veel dialoog aangepast en nadien opnieuw opgenomen was. De lipsync kwam totaal niet overeen met het geluid of zelfs met de woorden die gesproken werden. Zoiets haalt er mij echt meteen uit.

Verder ja, cheesy acting, cheesy story, cheesy ending. Geen idee eigenlijk waarom dit zo'n klassieker is. Ik snap wel dat het een soort van satire is naar andere films binnen het genre maar dan nog... Geen fan.

Scream

Verder ja, cheesy acting, cheesy story, cheesy ending. Geen idee eigenlijk waarom dit zo'n klassieker is. Ik snap wel dat het een soort van satire is naar andere films binnen het genre maar dan nog... Geen fan.
als je natuurlijk eerst scary movie hebt gezien, zoals je hier al aanhaalde, en dan "the real thing" ziet, dan is zowat de hele film gespoiled en gefucked natuurlijk.
that's obvious.

ook heb je totaal de tijdsgeest gemist. moest ik nu bv voor het eerst de eerste nightmare on elmstreet zien, anno 2022 op mijn 38e, ga ik die ook totaal anders ervaren dan als ik die in de jaren 80 zou bekijken of zelfs nog 90; op mijn 12e levensjaar...

Scream

Euh ja. Nog nooit gezien en aangezien iemand mij heeft meegevraagd naar de nieuwe mocht ik zijn DVD's eens lenen.
Een RCV DVD met hardcoded NL subs, dat was al even pure horror.

Ik had het gevoel dat veel dialoog aangepast en nadien opnieuw opgenomen was. De lipsync kwam totaal niet overeen met het geluid of zelfs met de woorden die gesproken werden. Zoiets haalt er mij echt meteen uit.

Al héél lang niet meer gezien. Je hebt films die een tijdsgeest vatten en tegelijk relevant blijven, maar je hebt ook films die de tijdsgeest vatten en niet meer relevant zijn.

Future World

Maar mannekes, wat slecht. Ik ben James Franco fan, maar hier daalt hij toch wat tredes op de ladder. 4/10

vlcsnap-2012-01-17-10h28m08s204.png

The Secret World of Arrietty (2010): 8/10 (dir. Yonebayashi)

Heel mooi filmd, inventief gemaakt, en niet altijd met een te zware spanningsboog, al is die wel aanwezig. In het begin komen we de wereld van beide hoofdpersonages een beetje beter te leren kennen, vooral die van Arrietty zelf is interessant en boeiend gedaan, met oog voor detail. De animatie is heel mooi. Van alle animatiefilms is dit de tweede mooiste score die ik al heb gehoord, enkel Angel's Egg door het mysterieuze en omineuze blijft buiten schot maar dat is misschien de beste score voor een film ooit gedaan (samen met Suspiria). Maar deze score mag er ook best zijn. Het voelt toch anders aan, en iets wat niet vaak gedaan wordt, zeker in een animatiefilm. En het ligt me een stuk meer dan veel andere scores.

Waar kan je eigenlijk die goeie 80's en 90's films kijken. VTM toont altijd dezelfde. Toch ridicuul om er voor te betalen, terwijl ze vroeger wel op tv waren. Netflix heeft een zeer beperkt aanbod.

Wat staat er nu op netflix bv: hard target en nowhere to run, beiden met Jcvd.

Ik wil graag Runaway train (1985) nog eens zien of undertow( 1996) of judgement night (1993) of Trespass (1992) ...

Waar kan je eigenlijk die goeie 80's en 90's films kijken. VTM toont altijd dezelfde. Toch ridicuul om er voor te betalen, terwijl ze vroeger wel op tv waren. Netflix heeft een zeer beperkt aanbod.

Wat staat er nu op netflix bv: hard target en nowhere to run, beiden met Jcvd.

Ik wil graag Runaway train (1985) nog eens zien of undertow( 1996) of judgement night (1993) of Trespass (1992) ...
Hard to kill staat ook op netflix. Awesomeness to the max.

Judgement night heb ik op dvd maar die film heeft helaas de tand des tijds amper doorstaan. Nog geen gps nog geen gsm.. best funny.

Heb gelukkig 10 jaar terug massaal dvds nog gekocht en nog steeds op rommelmarkten.
The 80s gaan mij nooit meer ontsnappen.

Last Night In Soho

Anya Taylor-Joy ziet er goed uit maar ook zij kan de film niet redden van de middelmatigheid.

Anaconda

Heerlijke jaren 90 crap vol cheesy dialogen en een slang die alles kan. Behalve praten.

Shang Chi and the Legend of the Ten Rings - Destin Daniel Cretton (2021)
Persoonlijk echt van genoten, ik vind het een van de betere Marvel films sinds infinity war. Tony Leung doet het fenomenaal en Simu Liu is een welkome toevoeging tot de Marvel beefcake superhero kliek. Ik ben zelf wel fan van Awkwafina dus heb me ook niet aan haar geërgerd in tegenstelling tot vele anderen precies... Ik heb me geen minuut verveeld tijdens het kijken.

Eindelijk naar 2001: A Space Odyssey gekeken nadat deze al 25 jaar in mijn backlog stond...

90

Filmisch 9.5/10 (zeker voor 1968 amai)
Verhaal 7/10

wtf was dat einde seg :wtf:

Ik heb heel wat uitleg moeten lezen en ik ben nog steeds niet overtuigd door de verschillende theorieën.

Terug
Bovenaan