Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Iemand een idee waar ik ergens Hitchcock films, La Vita e Bella, It's a Wonderful Life en oude consoorten kan streamen?

Het zal meestal 1 of meerdere van deze 3 redenen zijn:
  1. Die film is zeker niet feilloos, dus er zijn zeker terechte redenen waarom iemand hem niet goed kan vinden
  2. Het is een komedie, en humor is persoonlijk, dus de facto zijn er mensen die het niet kunnen smaken
  3. Het is een "controversieel" topic, dus de facto gaan mensen niet akkoord zijn. Sowieso worden mensen ook niet graag geconfronteerd met hun eigen falen

Dus maw ik snap perfect dat er veel tegenkanting is op de film.

Edit: Het gaat dus over de berichten waarom er "haat" is voor Don't Look Up.
Gisteren nog met een paar vriendjes over gehad. Wat volgens mij een grote rol speelt, is dat veel Europeanen het "te Amerikaans" vinden, en veel Amerikanen vinden het "te anti-Amerikaans".

The Hand Of God

Zin om naar Italië te gaan nu. Paar keer gebleit van het lachen, goede film.

4 hours at the capitol

Docu op vrt.nu, at loss for words. Ik had er veel over gelezen en wat beelden gezien maar dit is anderhalf uur pure horror. Misschien wordt het wel tijd voor iedereen om te stoppen met elkaar op te fokken, 2024 is niet ver meer. :unsure:

Zou eigenlijk wel is willen weten wat het Trumpkamp, antivaxxers en ander complottheoristen denken van die film. Laat ons hopen dat het voor sommigen een eye-opener is.
Zever niet.
Ik ben Trump dude maar wel vaxxer.

En die film is gewoon,net zoals de meesten zeggen,gewoon shit.

Saai en precies tis allemaal schuld van USA... haha. Slaap lekker verder. Crap movie goed geprobeerd but failed big time

1. Het is een komedie, en humor is persoonlijk, dus de facto zijn er mensen die het niet kunnen smaken

Voor mij persoonlijk sloeg de humor niet echt aan. De satire was daarvoor - in mijn ogen - te zwak. De film geeft maatschappijkritiek (op de politiek, media, tech billionaires en de snel afgeleide massa) door bijna gewoon de realiteit na te bootsen. Meer doet de film er niet mee. De film had bij wijze van spreken een compilatie kunnen zijn van wat Fox News clips, een MAGA-rally, een persconferentie met Trump en Fauci of Elon Musk die stoned in een podcast zit te lullen over de toekomst en dan had je deze film. Want veel humor, uitvergroting, of een (diepere) boodschap voegt de film naar mijn mening niet toe. En misschien is dat niet eens de schuld van de film. Misschien is het nu in deze tijden moeilijke om een bijtende satire te maken.

Zou eigenlijk wel is willen weten wat het Trumpkamp, antivaxxers en ander complottheoristen denken van die film. Laat ons hopen dat het voor sommigen een eye-opener is.

Zie het antwoord van TRUMP hierboven ;). Ik kan echt niet geloven dat iemand na het zien van deze film plots het licht heeft gezien en nu pas beseft hoe de huidige maatschappij in elkaar zit, zijn meningen gaat herzien of de ernst van klimaatopwarming nu pas vat. Daar is de film niet sterk genoeg voor. Het is voor mij gewoon een matige film, niet slecht maar ook niet bijzonder (6/10).

Laatst bewerkt:
Zie het antwoord van TRUMP hierboven ;). Ik kan echt niet geloven dat iemand na het zien van deze film plots het licht heeft gezien en nu pas beseft hoe de huidige maatschappij in elkaar zit, zijn meningen gaat herzien of de ernst van klimaatopwarming nu pas vat. Daar is de film niet sterk genoeg voor. Het is voor mij gewoon een matige film, niet slecht maar ook niet bijzonder (6/10).
Geen enkele film kan dat. Is ook niet de intentie van de film.

Geen enkele film kan dat. Is ook niet de intentie van de film.
Dat geen enkele film (of kunst in het algemeen) uw beeld op de wereld kan veranderen lijkt mij nogal kort door de bocht. Is juist een van de mooie zaken als een film u zo kan raken dat je er een andere kijk door krijgt op de wereld.

Dat het niet de intentie was van deze film, dat kan goed zijn.

Dat geen enkele film (of kunst in het algemeen) uw visie op de wereld kan veranderen lijkt mij nogal kort door de bocht. Is juist een van de mooie zaken als een film u zo kan raken dat je er een andere kijk door krijgt op de wereld.

Dat het niet de intentie was van deze film, dat kan goed zijn.
Niet op vlak van politiek of ideologie.

Maar ben het sowieso al 100% oneens met jou, en ik vrees dat ook hier geen film daar iets aan zal kunnen veranderen.

Film werkt zelfs beter als propaganda dan als "laten we eens jouw wereld instorten"-effect, ook al omdat mensen de neiging hebben om selectief films (en diverse) te kijken/zien/lezen die hun wereldbeeld versterken in plaats van het andere, niet altijd bewust maar soms ook omdat het wereldbeeld te verklaren valt vanuit de omgeving, demografie etc.

Niet op vlak van politiek of ideologie.
Bwa door films als A time to Kill
en American History X , en in zekere mate Crash,

heb ik denk ik toch wel nog meer ingezien dat je best niet op Vlaams Belang stemt. :) Dat die extremen nergens goed voor zijn.

maar even goed Animal farm, waarbij je de varkens als communisten kan zien, en die perfect dienst doet als een anti commie film.

en door recent nog Bowling for Columbine, toch ingezien dat er gevaarlijke en insane mensen zijn in the US. (zoals die hoofdrolspeler van Ben Hur, charles heston, die tot 2 maal toe na een mass shooting, in de stad van die shootings gaat promoten voor gun possession vanuit zijn NRA functie bijvoorbeeld. (ongewild ingezien trouwens, want heb een hekel aan die extreem linkse lul van een michael moore). Maar toch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk niet dat er een film is die mij politiek of ideologisch mee gevormd heeft. Wel films die bevestigen waar ik al in geloof (bvb. de films van Ken Loach). Al ben ik wel al blootgesteld aan veel films met diversiteit als thema, dus misschien dat dat als geheel ook wel vormt.

Als één film uw politieke mening compleet doet omslaan, is dat vooral een teken dat die mening niet al te geïnformeerd was om te beginnen imo. Waar ik persoonlijk meer in geloof zijn films die voor spirituele verrijking zorgen, een soort geheugensteuntje of booster voor de ziel als het ware, want die is vaak toch veel volatieler en minder rigide dan iemands politiek gedachtegoed in mijn ervaring.

Films die u nog maar eens doen beseffen hoe mooi het leven kan zijn. :love:

Cyclo - Ja beetje bijzonder of dubbel deze. Zitten ronduit fantastische stukken in, het vieze, gortige, vuile van de Vietnamese grootstad wordt perfect getoond. De manieren over hoe te overleven idem dito. Zit op dat vlak echt perfect. En toch mis ik samenhang tussen de twee grote verhaallijnen en een beetje indrukwekkender acteerwerk had ook gemogen. Film die ik graag veel beter had gevonden want de goede bedoelingen spatten ervan af maar al bij al is het niks echt bijzonder.

Als één film uw politieke mening compleet doet omslaan, is dat vooral een teken dat die mening niet al te geïnformeerd was om te beginnen imo. Waar ik persoonlijk meer in geloof zijn films die voor spirituele verrijking zorgen, een soort geheugensteuntje of booster voor de ziel als het ware, want die is vaak toch veel volatieler en minder rigide dan iemands politiek gedachtegoed in mijn ervaring.

Films die u nog maar eens doen beseffen hoe mooi het leven kan zijn. :love:
Waar films wel goed in zijn is andere perspectieven of andere kanten van een verhaal ook te belichten. Spirituele verrijking bij een film heb ik nog niet gehad. Dat is ook niet waar ik naar zoek. Maar voor iemand die bijvoorbeeld opgroeit in Vlaanderen (of het westen) is het altijd wel leuk om via media en film op een andere manier ondergedompeld te worden in een ander cultuur of leefwereld, andere land/regio of gewoon een andere laag in de maatschappij. In mijn leven heb ik alleen het perspectief van mijn leven, met film is dat al een stukje anders. Verder trekt het esthetische en de vibe me vaak ook aan in een film.

Waarom precies?

Welja ik kijk zelden een film en als ik er aan één begin dan heb ik altijd hoge verwachtingen (mijn fout, I know) maar als ik het eerste halfuur niet mee ben dan haak ik af. Een serie geef ik max 2 afleveringen maar ben soms al na een kwartier gestopt maar dus bij deze film was ik totaal niet 'mee' en elke keer hoopte ik dat het keerpunt zou komen of dat er iets zou gebeuren waardoor mijn interesse geprikkeld zou worden maar nopes.:frown:

Verhaal op zich was wel ok maar dat einde? Het einde leek alsof het budget op was en ze toch maar snel de film wouden afmaken. Was ook ontzettend teleurgesteld door de acteerprestaties van Leonardo. Een goede acteur vertolkt (vind ik hé, is maar mijn waardeloze mening) zijn rol zo goed dat je als kijker zijn/haar emoties doorheen het scherm moet voelen. Hij moest een overgeprikelde professor voorstellen maar enige wat ik zag was een zak aardappelen met een sikje. Of iets wat op een sikje leek. :unsure:

En dan heb ik het nog niet over die andere roeptoeter, Jennifer. En Meryl Streep, slechtste Amerikaanse president ooit. Anyway nee, dat was het totaal niet.
1 van de beste films wat ik ooit gezien heb en mij ook is bijgebleven is Papillon, zowel de klassieker als de verfilming ervan in 2017.
Beide versies vond ik top!
Plus beide hoofdrolspelers van de 2 films waren kopotlekker. :drool:
Het oog wilt ook wat heee

Valt het je niet op dat Di Caprio zijn personage de film door wijzigt? Ge moet het maar kunnen spelen.
En Streep slechtste president ooit? Ik denk dat je het begrip satire niet begrijpt.

Terug
Bovenaan