Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb mij, na ooit deel drie gezien te hebben en dat vond ik verschrikkelijk slecht, toch ook is gewaagd aan de originele Paranormal Activity , k denk niet dat er ooit een ander deel zal gezien worden door mij of een herkijk van de twee andere, of t moest onder grote dwang zijn.

Echt hélemaal nul komma nul wat mij betreft.

Finch (Apple TV+)

9/10

Finch (Tom Hanks), zijn hond en een robot op pad. Emotioneel, mooi gefilmd, soms wat spanning. Fallout achtig toestand.
Wel geen actie verwachten

Licorice pizza

Fijne hangout film van Paul Thomas Anderson. Soundtrack staat hier ook op :music:

Don't look up

Matige film. Eigenlijk maar een zwakke satire en de sterrencast komt niet tot zijn recht.

Ik heb mij, na ooit deel drie gezien te hebben en dat vond ik verschrikkelijk slecht, toch ook is gewaagd aan de originele Paranormal Activity , k denk niet dat er ooit een ander deel zal gezien worden door mij of een herkijk van de twee andere, of t moest onder grote dwang zijn.

Echt hélemaal nul komma nul wat mij betreft.
Echt ik heb moeite om te begrijpen hoe een mens daar oprecht nachtmerries van krijgt. Oke als kind kan ik daar inkomen.

Maar serieus meest opgeblazen film ooit...

Laatst bewerkt:
Yojimbo - Akira Kurosawa (1961)
Mijn 2e Kurosawa, 1e was Ran, twee heel verschillende films maar ik heb er echt van genoten.
Zijn cinematografie verrast me iedere keer en is een streling voor het oog.
De film en zijn link met de Westerns van die tijd is al veelvuldig beschreven en is ook meteen duidelijk van shot 1.
Het is altijd een beetje jammer bij films die ouder zijn dan ikzelf dat ik dit soort verhaal ondertussen al vaker heb gezien (maar meestal in een mindere vorm). Maar toch vond ik Yojimbo gewoon zalig om te kijken en heb ik me geen minuut verveeld.

Yojimbo - Akira Kurosawa (1961)
Mijn 2e Kurosawa, 1e was Ran, twee heel verschillende films maar ik heb er echt van genoten.
Zijn cinematografie verrast me iedere keer en is een streling voor het oog.
De film en zijn link met de Westerns van die tijd is al veelvuldig beschreven en is ook meteen duidelijk van shot 1.
Het is altijd een beetje jammer bij films die ouder zijn dan ikzelf dat ik dit soort verhaal ondertussen al vaker heb gezien (maar meestal in een mindere vorm). Maar toch vond ik Yojimbo gewoon zalig om te kijken en heb ik me geen minuut verveeld.
Alright! Kurosawa is inderdaad best wel sterk. Als ge verder wilt gaan in zijn samuraifilms: The Hidden fortress of Kagemusha (die ligt meer in de lijn van Ran). Als ge is iets wilt zien van hem dat zich meer in het heden afspeelt: Ikiru (over een man die terminaal is) of High and Low (over een ontvoering)

Jezus, ik snap oprecht niet hoe er zoveel haat kan zijn voor Don't Look Up :unsure:
Er is niet één film die beter de maatschappij van vandaag omschrijft als die film. Misschien is het te cynisch, misschien is er de "shoot the messenger" effect, misschien zitten mensen in denial modus, misschien snappen mensen de dikke laag satire en duidelijke humor niet, en misschien begrijpen mensen de subtiliteiten niet van de Amerikaanse politiek omdat we in BE wonen en je niet in Amerika woont of die leefwereld zit en de bronnen belgische kanalen zijn die nieuws verwerken voor ons. Kort gezegd: ik snap het ook niet. Het is misschien te zwartgallig en cynisch en voor een cynicus als ik past dat dan weer perfect, zeker? Politieke films zijn vaak controversieel, omdat velen denken dat ze een kant kiezen en de andere beoordelen. Maar hoewel één kant zeker duidelijk geviseerd werd, is de andere kant toch ook goed bekritiseerd hoor (eerder de media dan wel).

Greta Thunberg (trouwens geparodieerd in die film) is ook niet zo populair... omwille van diezelfde reden.

Laatst bewerkt:
Best of the best II (1993) . 7/10

Waar kan je meer van die klassiekers kijken? Meestal zenden ze enkel de heel courante klassiekers uit.
klopt. dat zijn heerlijke klassiekers hé.
philip rhee wat een heerser.

ik heb het geluk gehad ooit in holland de 4 films van Best Of The Best op de kop te kunnen tikken in een box.
ze zouden een tv kanaal moeten hebben voor die 80's films geregeld uit te zenden

helaas ga je je wellicht meest kans maken op youtube om de full movie terug te vinden.

klopt. dat zijn heerlijke klassiekers hé.
philip rhee wat een heerser.

ik heb het geluk gehad ooit in holland de 4 films van Best Of The Best op de kop te kunnen tikken in een box.
ze zouden een tv kanaal moeten hebben voor die 80's films geregeld uit te zenden

helaas ga je je wellicht meest kans maken op youtube om de full movie terug te vinden.
Misschien dat Miracle Mile jou wel moet liggen? 80's cult klassieker. Vlot redelijk goed vooruit ook.

The House - Netflix (2022)

Wat was me dat toch allemaal 😶 Er kwamen rare gevoelens naar boven bij mij door deze film.
Aanrader voor fans van stopmotion-films & het stressmannetje (hier nen euro)!
9/10

Misschien dat Miracle Mile jou wel moet liggen? 80's cult klassieker. Vlot redelijk goed vooruit ook.
hehe,

nooit van gehoord, maar wel leuke trailer zo te zien,

van HEMDALE , das die studio van The Terminator...... misschien toch es bekijken, bekende cameo artiesten zag ik ook.....
toch 10.000 votes dus zo heel onbekend kan hij niet geweest zijn

Het zal meestal 1 of meerdere van deze 3 redenen zijn:
  1. Die film is zeker niet feilloos, dus er zijn zeker terechte redenen waarom iemand hem niet goed kan vinden
  2. Het is een komedie, en humor is persoonlijk, dus de facto zijn er mensen die het niet kunnen smaken
  3. Het is een "controversieel" topic, dus de facto gaan mensen niet akkoord zijn. Sowieso worden mensen ook niet graag geconfronteerd met hun eigen falen

Dus maw ik snap perfect dat er veel tegenkanting is op de film.

Edit: Het gaat dus over de berichten waarom er "haat" is voor Don't Look Up.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan