Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

It was a joke voor de duidelijkheid. Begin aub niet te kijken naar die reeksen :laugh:.
Nee ben ik niet van plan, maar gewoon uit interesse, wat is Maeda. Nog nooit van gehoord.

Het ergste dat ik ooit gedaan heb is alle afleveringen van Pokémon proberen kijken als kind, maar op een gegeven moment steekt: "ash en de vrienden zien een pokemon, jessie en james stelen pokemon, ash en de vrienden brengen pokemon terug naar baasje en pikachu geeft een finale bliksemaanval zodat team rocket de lucht invliegt" toch een beetje tegen... Ben denk ik tot ongeveer midden van Hoenn geraakt, maar ben dan toch maar gestopt...

Typo, moest Madea zijn, Tyler Perry zijn karakter waar elke x jaar ne nieuwe film van uit komt.
Denk aan de "Ernest goes to ..." reeks, maar dan met ne grote zwarte man die een vrouw speelt:

Ernest gaat die ook niet kennen hoor, Laki is 1 van de weinige leden die de gemiddelde leeftijd hier wat naar beneden haalt denk ik. Godzijdank.

Ernest gaat die ook niet kennen hoor, Laki is 1 van de weinige leden die de gemiddelde leeftijd hier wat naar beneden haalt denk ik. Godzijdank.
Ok, euhm Laki, voor de duidelijkheid: Graag ook NIET beginnen aan de Ernest serie.
Denk aan Madea, maar dan een mentaal gehandicapte blanke ipv een grote zwarte die een vrouw speelt.

De scary movie reeks moet je wel gezien hebben!
De reden waarom ik die nog niet gezien heb... is nog erger.

Ik wou altijd eerst de films gezien hebben waar ze naar refereerden, omdat ik bang was voor spoilers... wat effectief zo blijkt te zijn, want toen ik naar The Exorcist keek samen met een vriend als 13-jarige, zei die dat The Exorcist plagiaat heeft gepleegd van Scary Movie 2... Ik heb eens stukken van de films gezien, maar ik heb het niet lang uitgehouden. Toen vrienden voorstelden om naar Scary Movie te kijken, zei ik altijd neen omdat ik de films nog niet gezien waar ze naar refereerden en geen andere films om zeep wou helpen omdat ik Scary Movie had gezien.

Ken ik inderdaad niet.

Die eerste films waren wel grappig als je zelf wat gepaft had :unsure:
Hetzelfde met Dude Where's My Car etc.
Ja, het was erg flauwe humor dus onder invloed werkt dat wel beter. Dude where's my Car heb ik wel eens gezien, lang geleden. Stukken. Maar je moet dat plot niet proberen volgen. Dat kan ik eigenlijk moeilijk onder invloed.

Laatst bewerkt:
Ik vond dat Denzel het op zo'n natuurlijke wijze bracht dat ik vaak vergat dat het ye olde English was :unsure:

@Bauhaus Skip je dan alle Shakespeare adaptaties waar de originele tekst intact gebracht wordt?

Laatst bewerkt:
De reden waarom ik die nog niet gezien heb... is nog erger.

Ik wou altijd eerst de films gezien hebben waar ze naar refereerden, omdat ik bang was voor spoilers... wat effectief zo blijkt te zijn, want toen ik naar The Exorcist keek samen met een vriend als 13-jarige, zei die dat The Exorcist plagiaat heeft gepleegd van Scary Movie 2... Ik heb eens stukken van de films gezien, maar ik heb het niet lang uitgehouden. Toen vrienden voorstelden om naar Scary Movie te kijken, zei ik altijd neen omdat ik de films nog niet gezien waar ze naar refereerden en geen andere films om zeep wou helpen omdat ik Scary Movie had gezien.
Scary Movie is het inderdaad niet waard om Scream te spoilen. Scream is een slimme metaparodie op het slasher genre dat zelf ook spannend en met momenten angstaanjagend is. Scary Movie is een middelmatige stoner comedy die slashers belachelijk maakt.

onlangs heb ik de scary movies nog es bekeken en hier gepost,
maar die zijn nu amper nog bekijkbaar, passen niet meer in de tijdsgeest.

en zeker, als je ze 1 keer hebt gezien, valt er amper nog mee te lachen (in hoeverre dat al kon bij de eerst kijkbeurt).

zoveel betere komedie's dan dat..

Gone Girl

Mijn vrouw zeurt al een paar jaar dat ik deze film moet zien, maar ik heb het altijd uitgesteld omdat ik meestal haar soort films niet goed vind. Maar deze was toch echt een zeer sterke film, damn.

763

The Shape of Water (2017): 8/10

Dit is erg goed, en zeker een pakkende film. Mooi kleurgebruik met vooral een prominent gebruik van groen en teal. Samen met de vele regen krijgt de film daardoor een eigen smoel met enkele zeer mooie en pakkende momenten, met als setting de spanningen en achterdocht uit de koude oorlog. Het verhaal is goed, je groeit ook wel in het verhaal met de karakters mee.

Lijkt me een terechte oscarwinnaar gezien Get Out die nooit ging gewonnen hebben. En die twee zijn van de noms voor best picture wel mijn twee favs. Darkest Hour en Phantom Thread moet ik wel nog eens zien en staan op Netflix. The Post ga ik zelfs de moeite niet voor doen.

Terug
Bovenaan