Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze film heeft veel raakpunten met de hedendaagse problematiek rond het vaccineren. As in : veel idioten die hun kop in het zand steken en discussiëren over zaken die er niet toe doen ipv de problemen aan te pakken. Wees dus klaar om je te ergeren tijdens het kijken van deze film. Maar dat is ook de bedoeling.
All-in-all kijkt hij aangenaam weg en is met zijn momenten grappig. 7/10.
Dit, maar vooral ook klimaatverandering hé.Don't Look Up
Goede film, ik heb er zeker van genoten. Ik vond het soms wel ongemakkelijk kijken, omdat je obv met de COVID parallel zit.
Het is natuurlijk de bedoeling he, dat het ongemakkelijk is. Ik vond enkel dat de dommigheid van Streep en Hill wat subtieler had gekunnen.
8/10
, wat ik als kind ook niet deed... " maar laat ons wel wezen, bij de eerste en 3e film zaten toch veel minder toevalligheden, wat het net wat minder "gemaakt" deed aanvoelen.Als ik die film opzet voelt het aan als thuiskomen. Vroeger erg vaak gezien en ik heb af en toe heimwee naar de LOTR-filmmarathons die ik vroeger wel eens deed. Bij deze zal ik de OST nog eens opzetten tijdens het werken, want dat is ook een vermelding waard.Lord Of The Rings: The Fellowship of the Ring - Peter Jackson (2001)
Extended edition.
De film heeft een oude vriendelijke man met een witte baard, er worden cadeautjes uitgedeeld en er is sneeuw: Fellowship of the Ring is a christmas movie, change my mind.
Rewatch nummer xxxx. Deze film blijft voor mij de beste uit de trilogie. Gaande van een kleinschalig avontuur voor onze Hobbits waar ze de ring naar Rivendel moeten brengen, tot de realisatie komt dat het avontuur er nog lang niet op zit. De veranderingen in de de karakters van de Fellowship doen je echt meeleven met hen.
Het viel me deze rewatch extra op wat een magnifieke cinematografie deze film heeft. Zo veel iconische shots. De mix van praktische en cgi effects is ook perfect, hoe je in sommige huidige Marvel films het gevoel hebt dat zowat alles uit cgi bestaat en me dit in LOTR amper opvalt (behalve de scene met Legolas en de trol...).
Het sound design en de soundtrack van Howard Shore transporteren je ook nog eens des te meer in de rijke fantasie wereld die de film creëert.
Kudos ook aan de acting: Ian Holm, Mckellen, Christopher Lee, Viggo Mortensen en Sean Bean zetten hier bijvoorbeeld echt een geweldige prestatie neer.
Ik denk dat LOTR op het perfecte moment is gemaakt, op de perfecte manier. Het heeft echt de benchmark gezet van hoe een fantasy film hoort te zijn en ook op het vlak van trilogieën kan ik me weinig anderen indenken die deze films van de troon kunnen stoten.
Ik was nochtans grote fan van de Griekse (en Egyptische en Noorse) mythologie als kind. En ik ben zeker dat ik niet de enige was. Dit lijkt me nog steeds een hot topic te zijn met alle goden en helden die er zijn en alle soorten adaptaties.Voor kinderen is de thematiek niet interessant
Euhm, nochtans grote hits imo. Er zitten een paar missers in, maar de volgende zijn toch wel heel memorabel.De muzikale liedjes zijn niet memorabel
Ik denk dat dit dan vooral zegt dat jij The Lion King beter vindt dan Hercules (of opnieuw volgens je top 23, beter dan al de rest), maar dat maakt het toch geen slechte film?Verder is dit het slachtoffer van het succes van Disney eerder in de jaren '90. Het wordt een herhaling van zetten, en veel ideeen worden overgepakt, maar krijgen alleen een nieuw tenuetje. En ik heb liever Simba dan Hercules (de protagonist), Scar dan Hades (de villain), Mufasa dan Zeus (de papa), de hyena's dan Pain & Panic (de comic sidekicks van de villain), Rafiki/Zazu dan Pegasus (de trouwe helper), of Rafiki/Zazu dan Philoctetes (de wijze). En Meg stelt dan de Nala voor (de vrouw in het verhaal). Timon & Pumba worden dan deels vervuld door deels Pegasus enerzijds of Pain & Panic anderzijds en die zijn ook veel leuker dan opgenoemden, terwijl de vrouw misschien hier een iets complexere achtergrond krijgt dan Nala. Hades moet ook wel opboksen tov Scar, en is eigenlijk van elke rol het beste uitgewerkt of vertolkt.
@Lakigigar, ik vind je review van Hercules nogal kort door de bocht, maar ieder zijn eigen mening uiteraard.
Ik was nochtans grote fan van de Griekse (en Egyptische en Noorse) mythologie als kind. En ik ben zeker dat ik niet de enige was. Dit lijkt me nog steeds een hot topic te zijn met alle goden en helden die er zijn en alle soorten adaptaties.
Euhm, nochtans grote hits imo. Er zitten een paar missers in, maar de volgende zijn toch wel heel memorabel.