Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Ipcress File (Sidney J. Furie, 1965) - 7.5/10
Gemaakt als tegenpool voor de Bondfilms, deze bekijkt het spionagegenre meer als een film noir met een traag tempo en veel sfeer. Het is genieten van een arrogante Michael Caine en voor de filmliefhebbers zitten er belachelijk veel coole, apart gekadreerde shots in.
:love: :love: :love: :love: :love:
~Een jaar geleden voor de eerste gezien, instant love.

Jammer dat ouwe man Spielberg toch ook hier iets te veel schmaltz in steekt, alsof hij plots een Werther's Original uit z'n zak haalt.
:laugh:

Haha, echt eh 😝
Ik heb die niet zo lang geleden nog eens herzien met ne maat ... still holds up imo, ondanks dat hij wat ouwbollig aanvoelt.

The Raven: 7/10
Meer comedy dan horror eigenlijk, een amusante film met Bela Lugosi en Boris Karlof.

No Name On the Bullet: 8/10
Beste Western met Audie Murphy imho. Het verhaal deed me wat denken aan High Plains Drifter over een stadje waar alle dorpelingen wel iets op hun geweten hebben en Murphy voor wraakengel speelt.

Sergeant Ruthledge: 8/10
Een film die het midden houdt tussen een Western en een mystery, misschien wel mijn favoriete Ford film. De oude besjes die voor comic relief zorgen werkt minder goed maar dat zie ik graag door de vingers.

cfr Morpheus
Dat is niet de Morpheus uit de vorige films. Hij is een programma uit die 'modal' test environment waarin de film begint, en dus gemaakt door Neo zelf om aan zijn spel te werken. Hij is een combinatie van agent Smith (de andere agents spraken hem zo aan) en Morpheus. Die combinatie zorgt voor die glitches die hij ervaart en met nog wat algoritmische scifi mumbo jumbo beseft hij dan dat hij Neo moet vinden. Het idee is denk ik dat Neo, die vast zit in de matrix, met die modal in zijn onderbewustzijn zelf de situatie heeft nagemaakt die tot zijn bevrijding lijdt. Morpheus en Smith zijn de 2 factoren die in het origineel Neo hebben gemaakt tot wie hij uiteindelijk moest zijn.
Als Bugs ontdekt dat er een deel Morpheus in dat programma zit neemt ze hem mee naar het schip, waar hij in die oefenwereld zit en alles over de echte Morpheus leert en zich dus op hem baseert maar wel een eigen versie van Morpheus blijft. Makes total sense, nee? :unsure:
Just, ik had dat wel degelijk door, maar blijkbaar vergeten tegen het einde van de film :laugh:

Ik vond die rol zeer plezant en een geslaagde casting eerlijk gezegd. Snap niet wat het probleem zou zijn, noch met de rest van de cast. Jonathan Groff en Neil Patrick Harris (die niet de architect is trouwens maar een ander programma) waren dikke fun en Bugs (Jessica Henwick, die ik nog niet kende) vond ik heel erg goed.
Ik heb geen probleem met de acteurs an sich, maar ik vind de meesten niet passen in hun rol:
New Morpheus speelt maar een heel rare combi van Smith & Morpheus.
Groff speelt gewoon niet goed Smith na.
Harris past totaal niet in die film imo (en hij is wel de architect, gewoon een andere/nieuwe versie ervan. Hij zegt dit zelfs letter dacht ik?
Henwick haar karakter was gewoon plat, net zoals heel haar crew.

Nee de casting was wat mij betreft niet on point. (nu bon, de meeste rollen waren ook niet deftig uitgewerkt).

Nice dat Mary & Max er in staat, een parel.

Mijn Top 10 animaties (willekeurige volgorde):

1. Vampire Hunter D: Bloodlust
2. Berserk: The Golden Age Arc III - The Advent
3. Mary & Max
4. Wall-E
5. Finding Nemo
6. Fantasia
7. The Yellow Submarine
8. Persepolis
9. Lupin lll: The Castle of Cagliostro
10. Spirited Away
Nog 2 vergeten: Gandahar en La planete sauvage.

Voor een rewatch: The Girl Who Leapt Through Time en 5 Centimeters per Second.

Laatst bewerkt:
Just, ik had dat wel degelijk door, maar blijkbaar vergeten tegen het einde van de film :laugh:

Ik heb geen probleem met de acteurs an sich, maar ik vind de meesten niet passen in hun rol:
New Morpheus speelt maar een heel rare combi van Smith & Morpheus.
Groff speelt gewoon niet goed Smith na.
Harris past totaal niet in die film imo (en hij is wel de architect, gewoon een andere/nieuwe versie ervan. Hij zegt dit zelfs letter dacht ik?
Henwick haar karakter was gewoon plat, net zoals heel haar crew.

Nee de casting was wat mij betreft niet on point. (nu bon, de meeste rollen waren ook niet deftig uitgewerkt).
Ik ga hier wel mee akkoord tbh.
NPH is trouwens de analyst, niet de architect. Al is dat wel hetzelfde :D

Hier trouwens wat uitleg

All or Nothing (2002)

Alweer een ijzersterke en emotionele tragikomedie van Leigh.
Alsook de performances van Spall, Ruth Sheen & Manville.

Over Leigh kan ik uren praten (en hopelijk komt dit er ook van in de komende maanden) maar die man brengt emoties op het scherm zoals niemand anders dit kan. Steeds met gelijkaardige verhalen en personages, toch is elke film op zich meesterlijk.

resident evil: escape from racoon city.

afgezet na 10 minuten. seriously, hollywood get a grip on yourself.

Ik ga hier wel mee akkoord tbh.
NPH is trouwens de analyst, niet de architect. Al is dat wel hetzelfde :D

Hier trouwens wat uitleg

1 iets snap ik toch nog altijd niet goed...

Als er vrede is tussen mens en machine, waarom moet Neo dan persé opnieuw gezocht en gered worden? Met risico opnieuw instabiliteit in the matrix en dus ook voor de vrede mens/machine.

Ja, ik had nooit gehoord van anime tot eigenlijk als ik volwassene was. Het is alsof men hier veel minder op anime inzet dan elders. Ik weet niet waar anderen die anime als kind leren kennen, maar toch niet hier in België denk ik dan. Ga op het internet, en iedereen houdt van anime of iedereen spreekt erover. Op het concert van yeule ging het ook alweer direct over anime (hier in Brussel), maar ik heb daar geen nederlandstaligen tegengekomen.

Avatar en Pokemon komen wellicht het dichtst bij anime van wat ik gezien heb omdat pokemon japans is en avatar geinspireerd is door anime (maar wel amerikaanse productie).
Via via denk ik. Bij mij was het een kameraad die een oudere neef had die Dragonball vhs'en aan hem leende (hoe of waar hij die bemachtigd had geen idee). En zo dus ook tot bij mij gekomen, daarna eens ik wat bekender met "het internet" was, slechte anime rips op youtube kijken in 360p met spaanse subtitles of dergelijke, de episodes waren dan ook nog eens in 4 delen opgesplitst en dan vond je soms 1 deel niet of was het verwijderd door youtube. Toen ik 14 jaar was, full nerd gegaan en geregeld in een gezelschapspellen/minifigs/wargaming winkel in Hasselt vertoeft en zo nog eens bekender geworden met anime door de mensen daar.

Maar zelfs toen waren het maar een paar series (Dragonball, Naruto, Code Geass, ...). Mijn eerste jaar op de unief ben ik er pas echt "bezeten" door geworden waardoor ik nu een 170 tal completed animes heb op MyAnimeList. Momenteel is het eigenlijk een stuk minder, denk al een half jaar geen anime serie gekeken...

1 iets snap ik toch nog altijd niet goed...

Als er vrede is tussen mens en machine, waarom moet Neo dan persé opnieuw gezocht en gered worden? Met risico opnieuw instabiliteit in the matrix en dus ook voor de vrede mens/machine.
Omdat zij zodanig veel energie opwekken en de nieuwe versie van The Matrix op hun energie draait denk ik. Ook door die chemie uit te buiten I guess.

The Analyst (Neil Patrick Harris) reveals that he revived Neo and Trinity to power a new version of the Matrix built on desire and fear — a desire for the things people don’t have and fear of losing the things that they do. By keeping Neo and Trinity in close proximity, longing for each other within the simulation, the Analyst created a new template for human experience within the Matrix, one designed to manipulate feelings and emotions instead of just recreating facts as the Architect had in the last version.

Omdat zij zodanig veel energie opwekken en de nieuwe versie van The Matrix op hun energie draait denk ik. Ook door die chemie uit te buiten I guess.

The Analyst (Neil Patrick Harris) reveals that he revived Neo and Trinity to power a new version of the Matrix built on desire and fear — a desire for the things people don’t have and fear of losing the things that they do. By keeping Neo and Trinity in close proximity, longing for each other within the simulation, the Analyst created a new template for human experience within the Matrix, one designed to manipulate feelings and emotions instead of just recreating facts as the Architect had in the last version.

Ja ok, dat verklaart waarom Neo en Trinity nog "leven". Maar waarom moet hij dan persé weer unplugged worden door de echte mensen? Dat snap ik niet goed.

Ja ok, dat verklaart waarom Neo en Trinity nog "leven". Maar waarom moet hij dan persé weer unplugged worden door de echte mensen? Dat snap ik niet goed.
Er is toch geen vrede meer? Zion destroyed, de machines verdeeld in twee kampen. Er is tussen de 3e en de 4e film nog een oorlog geweest. Neo is uiteindelijk nog altijd The One en een groot wapen dus...

The Matrix Ressurections. Wauw, wat een teleurstelling was me dit. Er zitten een aantal goede scènes is en de film begint vrij sterk, maar het gaat al snel bergaf eigenlijk, en my god, hoe self-indulgent kan je zijn. Neen, dit was het helaas niet.

Terug
Bovenaan