Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nice dat Mary & Max er in staat, een parel.![]()
Lakigigar's favourite animation movies
My list of favourite animations. Keep in mind that this is my opinion, and that some might have been watched quite a while ago, while there are still quite a lot of animations left that i have to watch someday.letterboxd.com
Mijn 25 meest favoriete animaties voor wie geïnteresseerd is. In totaal blijkbaar er al minstens 105 gezien.
Jan Zonder VreesIk ben opgegroeid met animatie, ik keek bijna niet anders toen. Ghibli was toen nog niet echt bekend hier en was het vooral Disney en Looney Tunes. Eén film waar ik toen echt zot van was was Jan Zonder Vrees.
.Nu ik er twee nachten over kunnen slapen heb deel ik uw mening wel grotendeels.Gezien de cinema's weer gaan sluiten daarnet nog snel naar Matrix Resurrections geweest en hij is briljant. Lana is full Wachowski gegaan. Geen film voor wie gewoon meer matrix wil, maar een heerlijk subversieve en verfrissende herinterpretatie van wat een sequel kan zijn. Dat het eigenlijke verhaal niet altijd evenveel steek houdt hoort erbij, who gives a shit. Zowel ode aan het origineel als kritiek op de eindeloze skinner box die een franchise kan worden als ze geen risico's durft nemen. Dat deze tesamen uitkomt met de nieuwe marveltelg die meer dan ooit de gemakkelijke serotonineknopjes lijkt op te zoeken is redelijk grappig.
Je bent precies nog gul geweest met de punten. Buiten het begin, sloeg het ganse verhaal op niets. Best dat Keanu Reeves en Carrie-Ann Moss het nog redelijk hebben kunnen optrekken. Andere acteurs waren inderdaad niet op hun plaats en hun karakters waren niet genoeg uitgediept om er een "band" mee te krijgen. Alhoewel ik Jonathan Groff wel best OK vond als Agent Smith. Niet zo verbitterd als het origineel, maar wel zelfingenomen.The Matrix Resurrections
7,5/10
Tbh wil ik hem gewoon een tweede keer zien.Je bent precies nog gul geweest met de punten. Buiten het begin, sloeg het ganse verhaal op niets. Best dat Keanu Reeves en Carrie-Ann Moss het nog redelijk hebben kunnen optrekken. Andere acteurs waren inderdaad niet op hun plaats en hun karakters waren niet genoeg uitgediept om er een "band" mee te krijgen. Alhoewel ik Jonathan Groff wel best OK vond als Agent Smith. Niet zo verbitterd als het origineel, maar wel zelfingenomen.
Ik miste de grauwe sfeer. De simulatie was in felle kleuren gehuld ipv de befaamde groene waas. Die schattige robots pasten totaal niet. De vechtscenes leken volledig random en de uitgebreide praatscenes leken volledig random. Zowel qua inhoud als qua plaats in de film. Dat aarbeiengedoe was overbodig. De Merovingian (I'll get my own spin-off) was overbodig. Eigenlijk was gans die film overbodig. Het brengt niets bij aan de verhaallijn. En het geheel is VEEL te meta. Was op een bepaald moment bijna rechtgestaan om naar huis te gaan.
Op een iets positievere noot: leuk om Sati terug te zien. Hier en daar ook kleine leuke details (zoals de gatklap tussen Lexy en Berg net vóór Smith voor het eerste ten tonele komt). En de muziek was eigenlijk ook best te pruimen.
Ik ga hem vanavond ook nog snel gaan zien voor ze alles weer dichtsmijten! Kijk er enorm naar uit, gaat idd leuk zijn om Spiderman van vorige week door te spoelenGezien de cinema's weer gaan sluiten daarnet nog snel naar Matrix Resurrections geweest en hij is briljant. Lana is full Wachowski gegaan. Geen film voor wie gewoon meer matrix wil, maar een heerlijk subversieve en verfrissende herinterpretatie van wat een sequel kan zijn. Dat het eigenlijke verhaal niet altijd evenveel steek houdt hoort erbij, who gives a shit. Zowel ode aan het origineel als kritiek op de eindeloze skinner box die een franchise kan worden als ze geen risico's durft nemen. Dat deze tesamen uitkomt met de nieuwe marveltelg die meer dan ooit de gemakkelijke serotonineknopjes lijkt op te zoeken is redelijk grappig.
(niet dat die echt slecht was, maar gewoon echt zoooo standaard ).
Viel toch reuze mee? Het viel me zelfs niet speciaal op.Ook de politieke correctheid die door uw strot geramd wordt stoorde me mateloos.
Ja, ik had nooit gehoord van anime tot eigenlijk als ik volwassene was. Het is alsof men hier veel minder op anime inzet dan elders. Ik weet niet waar anderen die anime als kind leren kennen, maar toch niet hier in België denk ik dan. Ga op het internet, en iedereen houdt van anime of iedereen spreekt erover. Op het concert van yeule ging het ook alweer direct over anime (hier in Brussel), maar ik heb daar geen nederlandstaligen tegengekomen.Ik ben opgegroeid met animatie, ik keek bijna niet anders toen. Ghibli was toen nog niet echt bekend hier en was het vooral Disney en Looney Tunes. Eén film waar ik toen echt zot van was was Jan Zonder Vrees.
Idem. Tijdens mijn jeugd komt dat vooral denk ik doordat er nog geen internet was in het gewone huishouden (jaren '80) en anime eerder in het obscure hoekje lag in de videotheek, waarschijnlijk zelf nog zonder Nederlandstalige ondertitels.Ja, ik had nooit gehoord van anime tot eigenlijk als ik volwassene was. Het is alsof men hier veel minder op anime inzet dan elders. Ik weet niet waar anderen die anime als kind leren kennen, maar toch niet hier in België denk ik dan. Ga op het internet, en iedereen houdt van anime of iedereen spreekt erover. Op het concert van yeule ging het ook alweer direct over anime (hier in Brussel), maar ik heb daar geen nederlandstaligen tegengekomen.
Avatar en Pokemon komen wellicht het dichtst bij anime van wat ik gezien heb omdat pokemon japans is en avatar geinspireerd is door anime (maar wel amerikaanse productie).