Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Same. Al heb ik er wat spijt van. Ik zit absoluut niet goed in die zetels in de cinema. 2 films na elkaar is een beetje teveel van het goede voor mijn rug.
Ik heb de verwachtingen voor Resurrections alvast redelijk laag gelegd.
Ik heb er semi spijt van omdat het op een weekdag is en ik The Matrix vorig jaar nog in de cinema gezien heb en tussendoor nog eens op blu ray.
Maar ik ben wel hyped voor Resurrections, opinions zijn very love it/hate it though.

Ik heb er semi spijt van omdat het op een weekdag is en ik The Matrix vorig jaar nog in de cinema gezien heb en tussendoor nog eens op blu ray.
Maar ik ben wel hyped voor Resurrections, opinions zijn very love it/hate it though.
Ja, dat ook nog. Ik ken die film werkelijk vanbuiten.

Ik verwacht niet omvergeblazen te zijn. De laatste keer dat ik echt straf onder den indruk was van een film in de bioscoop is heel lang geleden.

Ja, dat ook nog. Ik ken die film werkelijk vanbuiten.

Ik verwacht niet omvergeblazen te zijn. De laatste keer dat ik echt straf onder den indruk was van een film in de bioscoop is heel lang geleden.
Yeah, ken die ook vanbuiten.
Niveau van de eerste verwacht ik natuurlijk niet maar als hij in de buurt van Reloaded en Revolutions komt ben ik tevreden.

Gisteren mocht ik The Matrix Resurrections gaan bekijken. Persoonlijk vond ik het een onnodige sequel.
Mijn review kun je hier lezen.
Grappig dat je de acteerprestaties van Keanu Reeves aanhaalt als iets positief :p ik vind dat een van de meest ondermaatse acteurs (van die bekendheid).

0aacdfcdc56e43ad229c919481e86bac.jpg

Tenkû no shiro Rapyuta [Castle in the Sky] (1986): 8/10
Opnieuw een goede Miyazaki. Haalt voor mij niet het niveau van de andere jaren '80 films van Miyazaki, maar het is wel opnieuw een erg goede en boeiende film met vooral een heel sterke finale. Opnieuw worden dezelfde thema's geëxploreerd als in onder meer Princess Mononoke en Nausicäa of the Valley of the Wind. Opvallend mooi getekend voor een film in 1986 ook. Behoorlijk sterk.

Moet er nog 2 zien van Miyazaki (Porco Rosso en Ponyo), maar eigenlijk moet ik Spirited Away ook nog eens terugzien. En natuurlijk nog heel wat andere Ghibli's. Ik heb er ondertussen 11 gezien, en ik wil er nog 11 zien. [al is Nausicaa technisch nog niet echt Ghibli, maar ik reken het er wel bij, en Earwig and the Witch moet ik niet zien, de rest wel].

Mijn 25 meest favoriete animaties voor wie geïnteresseerd is. In totaal blijkbaar er al minstens 105 gezien.

Laatst bewerkt:
Moet er nog 2 zien van Miyazaki (Porco Rosso en Ponyo), maar eigenlijk moet ik Spirited Away ook nog eens terugzien. En natuurlijk nog heel wat andere Ghibli's. Ik heb er ondertussen 11 gezien, en ik wil er nog 11 zien. [al is Nausicaa technisch nog niet echt Ghibli, maar ik reken het er wel bij, en Earwig and the Witch moet ik niet zien, de rest wel].
Ik zit zelf aan 10 Ghibli's.

Voor mij :
  1. Spirited Away
  2. Howl's Moving Castle
  3. My Neighbor Totoro
  4. Ponyo
  5. Princess Mononoke
  6. Kiki's Delivery Service
  7. Pom Poko
  8. Porco Rosso
  9. Grave of the Fireflies
  10. Laputa
Ik denk dat ik zowat de beste gezien heb.
Your Name is mijn favoriete non-Ghibli.

The Matrix
Tja, imo de perfecte film. Van de acteurs en het verhaal tot de sfeer en de soundtrack. Alles klopt gewoon.
11/10

The Matrix Resurrections
Oof, speciaal, heel gewaagd. Soms werkt het heel goed, soms werkt het helemaal niet. Valt ook niet echt te vergelijken met de drie vorige.
Het eerste uur heb ik mijn handen voor mijn gezicht gehouden omdat ik vreesde dat het echt een trainwreck ging zijn.
Heel meta, soms iets té. Hoe Carrie-Anne Moss niet in meer films gecast wordt tho :love:

Wat mij eigenlijk het meeste stoorde was de cast.
Morpheus is een dikke miscast. Zowel de acteur als het personage vond ik echt niks.
Neil Patrick Harris... Als je hem niet kent van How I Met Your Mother zal dat wel oké zijn maar ik zag gewoon de hele tijd Barney.
De rest van de crew is ook heel forgettable terwijl je met Apoc, Tank, Switch, Mouse, Cypher toch meteen een band had (vond ik).
Smith had ook gewoon Hugo Weaving moeten zijn. Nu was het precies Conner Rouseau
Die... mechadieren vond ik ook niet zo passend aangezien de andere machines er niet likeable uitzien.

Ook heb je qua sfeer nooit dat gevoel van de eerste of de andere twee.
Maar! Als de cinema's open mogen blijven ga ik nog wel eens kijken.

7,5/10

The Matrix
Tja, imo de perfecte film. Van de acteurs en het verhaal tot de sfeer en de soundtrack. Alles klopt gewoon.
11/10

The Matrix Resurrections
Oof, speciaal, heel gewaagd. Soms werkt het heel goed, soms werkt het helemaal niet. Valt ook niet echt te vergelijken met de drie vorige.
Het eerste uur heb ik mijn handen voor mijn gezicht gehouden omdat ik vreesde dat het echt een trainwreck ging zijn.
Heel meta, soms iets té. Hoe Carrie-Anne Moss niet in meer films gecast wordt tho :love:

Wat mij eigenlijk het meeste stoorde was de cast.
Morpheus is een dikke miscast. Zowel de acteur als het personage vond ik echt niks.
Neil Patrick Harris... Als je hem niet kent van How I Met Your Mother zal dat wel oké zijn maar ik zag gewoon de hele tijd Barney.
De rest van de crew is ook heel forgettable terwijl je met Apoc, Tank, Switch, Mouse, Cypher toch meteen een band had (vond ik).
Smith had ook gewoon Hugo Weaving moeten zijn. Nu was het precies Conner Rouseau
Die... mechadieren vond ik ook niet zo passend aangezien de andere machines er niet likeable uitzien.

Ook heb je qua sfeer nooit dat gevoel van de eerste of de andere twee.
Maar! Als de cinema's open mogen blijven ga ik nog wel eens kijken.

7,5/10
Was benieuwd wat je er van ging vinden als grote? fan.

The Matrix Resurrections

Heel grote fan van de reeks. Gisteren kregen we vooraf de eerste film te zien. Overbodig dacht ik, want ik ken die film uit m'n broekzak.
Achteraf gezien heeft die mijn avond gered. Ondanks de lat heel laag lag, vind ik de film echt niet goed.

Schone CGI dat wel, maar de flitsende actie stoorde mij enorm. Dat is zo'n trend dat ik haat. Het deed me denken aan den tijd van de Transformers films, waar je gewoon geen enkel idee hebt wat er precies allemaal aan het gebeuren is.

De film is zich heel bewust van zichzelf en de zelfspot die daarmee gepaard gaat is gewoonweg cringe as fuck. Ook de politieke correctheid die door uw strot geramd wordt stoorde me mateloos. Overal worden regenbogen opgeplakt en op den duur had ik echt zoiets van: ja! we get it!

De film start heel knap, na 10 minuten was het bergafwaarts. Plotholes en pistes die men totaal niet uitgewerkt heeft zijn er ook genoeg.
Sommigen zullen het vernieuwend vinden, ik vind het dikke bullshit.

Voor mij is het duidelijk: ik neem de blauwe pil en ga terug naar m'n leven waarin enkel een Matrix trilogie bestaat en er geen sprake is van een 4de film.

The Devil All the Time

Mmm, heb het er wat moeilijk mee. De sfeer zit goed, Tom Holland is goed, maar het verhaal lijkt soms nergens heen te gaan. Vaak het probleem met romanverfilmingen, waarbij er gewoon teveel in één film moet gepropt worden. 7/10

Jammer, ik vond het een zeer goede film, met uitzondering van het verhaal over de rebellerende studenten. Na twee kijkbeurten begrijp ik nog steeds wat ik ervan moet vinden. Anderson heeft zijn Godardfetish hier wel kunnen botvieren, maar daar blijft het voor mij wel bij.

The Matrix Experience in Kinepolis waarschijnlijk? :)

Ik deel een gelijkaardige mening. De eerste scene was direct ook de beste van de hele film.
Wat me wel opgevallen is is dat er eigenlijk niemand dood gaat van "de crew" terwijl in de eerste film alleen al de helft sterft.
Vermoedelijk past dit wel in het "regenbogen" verhaaltje.

Ik vond de insteek van The Matrix game wel goed gevonden maar de rest van het verhaal deed me eerlijk gezegd niet veel.
Wimpers, please, spoil toch niet zonder spoilertags.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit zelf aan 10 Ghibli's.

Voor mij :
  1. Spirited Away
  2. Howl's Moving Castle
  3. My Neighbor Totoro
  4. Ponyo
  5. Princess Mononoke
  6. Kiki's Delivery Service
  7. Pom Poko
  8. Porco Rosso
  9. Grave of the Fireflies
  10. Laputa
Ik denk dat ik zowat de beste gezien heb.
Your Name is mijn favoriete non-Ghibli.
Voor de Ghibli's zou ik het zo ranken, voorlopig (Nausicaa reken ik mee bij Ghibli)

1. The Tale of the Princess Kaguya (2013)
2. Nausicaa of the Valley of the Wind (1984)
3. My Neighbor Totoro (1988)
4. Kiki's Delivery Service (1989)
5. Princess Mononoke (1997)
6. Castle in the Sky (1986)
7. Howl's Moving Castle (2004)
8. Spirited Away (2001)
9. The Wind Rises (2013)
10. Grave of the Fireflies (1988)
11. When Marnie Was There (2014)

La tortue rouge is niet echt Ghibli, dus liet ik eruit, maar heb ik ook gezien. Dat zou ik hier op 5 zetten.

Miyazaki ranked (8/11 wat ik gezien heb van Ghibli is van Miyazaki dus, 2 andere van Takahata). Wellicht kijk ik Porco Rosso en Ponyo ook nog één dezer dagen, dan is Miyazaki zo goed als compleet. En dan heb ik nog 8 of 9 andere Ghibli's die ik wil zien eens.

Laatst bewerkt:

Mijn 25 meest favoriete animaties voor wie geïnteresseerd is. In totaal blijkbaar er al minstens 105 gezien.

Ik zie daar Wolfwalkers staan, dat ziet er goed uit! Enig idee waar ik die kan bekijken? Netflix niet, D+ niet :(

Terug
Bovenaan