Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Spencer

Goede film met een fantastische Kristen Stewart en een nog betere soundtrack door Johnny Greenwood.

Summer Of Soul

Questlove delivers, Nina Simone steelt de show, wat een brok charisma, talent en wijsheid.

This Is The End (2013): 5/10 (*)
Nog eens gekeken, want ik herinnerde me er niet veel meer van, en volgens mij zou dit me beter moeten liggen dan toen. Dat blijkt dan toch niet echt het geval te zijn. Al ben ik al blij dat er geen tienduizenden grappen over homo's inzitten want dat steekt tegen. Heel veel referenties ook, te veel. Ja, ik weet dat je het niet te serieus nemen, maar ik vind de humor over het algemeen veel te geforceerd. Het zal wel een droge stonerfilm zijn, maar het is perfect te volgen als je nuchter bent. Maar goed vind ik hem nu ook niet bepaald.

Stond op een 5, en dat lijkt mij correct. Laat het daar ook staan.

To the Bone
Wat een kutfilm.
Volledig mee akkoord.

Laatst bewerkt:
The Curious Case of Benjamin Button:
Hoe plots sterke veroudering iemands leven beinvloed had een interessante film kunnen opleveren maar hier heeft het helaas geen impact en is het niet meer dan een gimmick.

Brimstone and Treacle (1976):
Een vergeten parel die destijds veel stof deed opwaaien vanwege een bepaalde scene.
Er is ook een versie met Sting in de hoofdrol maar deze versie is beter.

Antlers (2021) - 6/10
Verrassend positief. Trage pacing en goede sfeerschepping voor deze creature feature. Verhaal weinig origineel.

Requiem for a Dream (2000) rewatch - 7/10
Director's cut. Deze is toch wel een aantal punten gedaald in mijn rating. Het was niet meer de ervaring die ik mij herinnerde van toen ik hem de eerste keer zag. Die stomme 90s effecten en gekke cuts vond ik maar niks nu. Zelfs de meesterlijke soundtrack wordt eigenlijk maar weinig uitgespeeld op momenten dat het echt past. Sterk positieve punten gelukkig nog steeds voor Ellen Burstyn haar acteerwerk. Dat is subliem en haar transformatie is ook enorm sterk in beeld gebracht. De opbouw en climax naar het einde blijft ook zalig (en daar komt die soundtrack dan wel volledig tot zijn recht). Ik vind dit momenteel Aronofsky's minste werk. Nog steeds een goede film, gewoon minder goed dan ik mij herinnerde.

The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991) rewatch - 7/10
Ja, dit blijft geniaal hé. Zulke slapstick comedy was perfect wat ik nodig had na mijn lichte teleurstelling over Requiem. Leslie Nielsen in een Zucker, Abrahams en Zucker-productie. Gouden combo. Het haalt niet hetzelfde niveau als toppers Airplaine! of Top Secret!, maar ik blijf me alleszins enorm amuseren met deze reeks. Jammer dat ik ze allemaal al gezien heb. Kan iemand me nog films aanraden in het genre?

Edit: ik vergat nog deze geniale seksscène te vermelden.

Laatst bewerkt:
Ook al gezien. Maar de serie waar The Naked Gun op gebaseerd is, Police Squad, zag ik nog niet, dus die staat op mijn lijstje nu.
SPY HARD !!! beestig underrated, en ongelofelijk grappig haha

wrongfully accused vond ik net iets minder

The Insider.

Nee, nee en nog eens nee !

Is nu de 2e keer dat ik die film probeer te bekijken. Na geslaagde MANN films collateral, heat, miami vice (nipt geslaagd dan),
wou ik deze toch eens tussen de kiezen nemen.

maar die trage opbouw, die saaie insteek, de film weet precies niet waar hij naar toe wil....
ik heb hem opnieuw niet kunnen uitkijken , helaas. en hier zal het ook bij blijven.
dan maar snel es op wiki gekeken wat de plot eigenlijk is, maar laat ons wel wezen: het is gewoon een hele lege doos ook hé die plot.
en hoe belachelijk allemaal? (pacino probeert crowe te contacteren via telefoon maar die wil niet op nemen, dus die zitten dan maar wat faxen naar elkaar te sturen, wat veel meer tijd en moeite kost....)

slecht dus!

The Insider: na Heat mijn favoriete Michael Mann film :love:.

edit: die trage opbouw met een schitterende sfeerzetting, het lichtjes paranoïde gevoel bij momenten draagt juist bij tot hoe goed deze film is. Daarbovenop heb je nog eens schitterende acteerprestaties van Crowe en Pacino.

Laatst bewerkt:
Thief vind ik Mann's beste gevolgd door Thé Jericho Mile en Collateral. Thé Insider moet ik nog eens herbekijken. Heat vind ik overrated, Miami Vice niet gezien.

Al iemand die nieuwe resident evil reboot film gezien ? ik weet dat alle vorige film nogal crap waren ( zoek gewoon iets om na de cinema te gaan)
Wel met een kind van13jaar

Something’s wrong with Aunt Diane.
Toevallig tegengekomen na al jaren op lijstjes gezien te hebben. Het is geen gemakkelijke.
In 2009 gaat Diane Schuler in haar wagen met 5 kinderen tégen de verkeersrichting in op de Tacona Parkway. De botsing met een tegenligger kost het leven aan haar, haar dochter en 3 nichtjes. 1 zoontje overleeft het. In de tegenligger sterven 3 mannen.
De autopsie toont aan dat zij het equivalent van 10 drankjes + THC in haar systeem heeft.
De docu volgt de strijd van haar familie om het label ‘drunk driver killer’ tegen te gaan en te bewijzen dat ze een medisch probleem moet gekregen hebben.
Voor het ene overgebleven kindje loop je te hopen dat het inderdaad een medisch noodgeval was. Maar hoe meer je hoort over Diane - en haar familie verteld heel open maar kennelijk zonder veel inzicht in hun vrouw/zus/schoonzus - hoe meer je inziet dat niemand zó perfect kan zijn. Diane komt over als een absolute controle freak (met de beste bedoelingen) met een agenda en ritme dat gewoonweg niet doenbaar was zonder ‘hulp’.
Interessante maar intriestige docu.

Hereditary vond ik zeer goed en duister.
Midsommar zal nog een 2e kijkbeurt nodig hebben om een deftig oordeel te vellen.
Wel duidelijk te zien dat het een Ari Aster film is.

Heat vind ik overrated
de openingsscene...
de bankoverval...
de faceoffs tussen De Niro en Pacino...
giphy.gif

Terug
Bovenaan