Van 2021?Nightmare Alley: Een minder bekende film noir maar heel goed.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van 2021?Nightmare Alley: Een minder bekende film noir maar heel goed.
De nieuwe van Guillermo Del Toro is gebaseerd op hetzelfde boek als de film uit de jaren ’40 die Bauhaus waarschijnlijk gezien heeft.Van 2021?
Nice! Ik ben grote fan, maar hou m'n hartje vast voor de allicht meer barokke en opgeblazen verfilming van Del Toro. Ik ben doorgaans wel fan van zijn werk, maar toch maak ik me een beetje zorgen.Nightmare Alley: Een minder bekende film noir maar heel goed.
Welke is het geworden? Close-up lijk me een perfecte plek om te beginnen. Niets minder dan geniale film.Ik waag me deze week eens aan een Kiarostami. Aangezien ik een stuk van mijn hart aan Iran ben verloren, kan ik deze Perzische auteur niet terzijde laten liggen. Jafar Panahi ken ik wel van het schitterende Taxi Tehran en het retecoole No One Know About Persian Cats van Bahman Ghobadi herinner ik me nog héél goed, dus ik ben klaar voor een rondje Iraanse cinema. Kiarostami zou me moeten liggen, als ik de beschrijvingen op Mubi mag geloven.
Nu nog een gepast moment vinden. Ik denk dat ik rond 20u al tegen mijn vrouw ga zeggen dat ze er héél moe uit ziet en best gaat slapen.![]()
Yep, die uit de jaren '40.De nieuwe van Guillermo Del Toro is gebaseerd op hetzelfde boek als de film uit de jaren ’40 die Bauhaus waarschijnlijk gezien heeft.
Cool, een persoonlijke favoriet!Miracle Mile (1988): 9/10
Dit is nu eens een prime example van "een cultfilm". Geen cultfilm die 1 miljoen keer is bekeken op filmratingsites, en die in elk lijstje terugkomt. Er zit behoorlijk wat humor in de film, maar vooral de visuals zijn erg goed. En de score is ook fantastisch. De chaos wordt goed weergegeven vind ik. Dit is absoluut een geslaagde film die meer lof verdient dan ze kreeg.
Taste of Cherry. Prachtige introductie tot Kiarostami en ik ben zéér benieuwd naar de rest van zijn oeuvre.Welke is het geworden? Close-up lijk me een perfecte plek om te beginnen. Niets minder dan geniale film.
Zwak einde, wat zaten daar zo van wtf. Haar mond is ook bevroren van de botox...the unforgivable.
nieuwste van sandra bullock , drama over vrouw die gevangenis verlaat.... niet slecht. maar ook niet top.
ideaal om met de vrouw eens te bekijken....
Als je nog obscure films wil waar Kubrick inspiratie haalde voor zijn eigen werk, dan raad ik Ikarie XB1 aan!Rewatch:
The Skin I Live In: Geen fan van Almodovar's kitscherige films en schreeuwerig kleurenpallet maar deze vond ik uitstekend.
Le dossier 51: Hidden gems, je komt ze zelden tegen maar dit is er ene. Een meesterwerk waar geen kat ooit van gehoord heeft. We volgen een Franse diplomaat die bespionneerd wordt door een onbekende organisatie met de bedoeling hem te chanteren. De amorele manier waarbij deze klootzakken zonder scrupules te werk gaan blijft nog lang nazinderen. Dit is trouwens de eerste film die gebruikt maakt van een subjectieve POV camera. Een aanrader.
A Funeral Parade of Roses: De film waar Kubrick de mosterd vandaan heeft gehaald voor A Clockwork Orange. Leuk om eens de gelijknissen te spotten.
Ik dacht dat dit express was, om de koude van Washington en Seattle en die vis fabriek te schetsen?Zwak einde, wat zaten daar zo van wtf. Haar mond is ook bevroren van de botox...
Het zal wel een film van 2 uitersten zijn. Kan zijn dat je hem heel goed vindt, ik vond er niets aan. Niet eentje met een middle ground. En ook niet met een lange speeltijd in ugc denk ik, we zaten met 4 in de zaal.Oei, die staat nochtans hoog op mijn watchlist…