Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

CLICK

Adam sandler kan ik eigenlijk niet uitstaan. die kan toch helemaal niet acteren. heeft altijd dezelfde gezicht uitdrukkingen. en dat voor een comedian.

maar die film heeft ergens naar het einde toe, toch wel verbazend veel levenslessen en kwinkslagen die zo herkenbaar zijn, (zoals bij velen te veel op geld en werk gefocust, en te weinig aan dingen die er echt toe doen zoals familie etc...) , dat hij zowaar aangrijpend werd.

Dit maakt de film alsnog beter dan mediocre. Want voor de humor moet je die niet bekijken.

Don't look up in de cinema
... aka obvious allegory is obvious
... aka "McKay-style" Idiocracy met een satirische linkse invalshoek over climat change

Gelukkig kon dat de pret niet drukken voor mij !!
McKay doet hetzelfde trukje voor de 3e keer, maar het is nog steeds leuk en fresh genoeg om te entertainen (but it's getting worn out).
Met een overvolle sterrencast zal het niet verbazen dat de acteerprestaties dik in orde waren, de karakters en dialogen uitermate goed verkocht werden, en de humor on point is 👌. De boodschap komt bij mij ook beter aan dan welke docu ook.
De film zit wel ergens met een pacing (te lang) en een (klein) tonaal probleem, maar al bij al was dit goed te pruimen.

.

Ik vond The Big Short ok maar vond ook niks aan Vice. Ik heb een beetje het gevoel dat beide films maar vooral Vice leuker waren om te maken dan naar te kijken. Ik ga Don't Look Up ook wel bekijken maar de verwachtingen zijn redelijk laag. Z'n beste film is voor mij Step Brothers.

Beetje er aan gerelateerd, maar ik heb onlangs The Laundromat van Steven Soderbergh op Netflix bekeken. Veruit de slechtste film van de goede man, normaal een redelijk vooruitdenkende en onvoorspelbare regisseur maar hier besloot hij gewoon een flauw doorslagje van voorgenoemde films te maken. Saai, vervelend, niet bijtend genoeg en met té veel bekende gezichten die lauw staan te acteren (Gary Oldman en z'n Duits accent, ugh)

Tot nu toe lag elke film van Soderbergh voor mij tussen een 6 en een 8, maar deze is 3.5 à 4 op 10. Vreselijk.

had ook een hekel aan zijn vorige twee (en al zeker aan Vice :puke:), maar zal dan toch eens moeten kijken precies
Ik vond The Big Short ok maar vond ook niks aan Vice. Ik heb een beetje het gevoel dat beide films maar vooral Vice leuker waren om te maken dan naar te kijken. Ik ga Don't Look Up ook wel bekijken maar de verwachtingen zijn redelijk laag. Z'n beste film is voor mij Step Brothers.
Als de stijl u stoort, gaat deze u sowieso ook storen. Het grote verschil is dat het deze keer een "fictieve" allegorie is i.p.v. iets echt gebeurd.
The Big Short vond ik echt goed en vernieuwend. Vice was indeed stukken minder ... indrukwekkende prestatie van Bale wel.

En in zijn comedy periode heeft die gewoon DE comedy classics van de laatste 20 jaar gemaakt: Anchorman, Talladega, Step Brothers, Other Guys ... die staan alle 4 zeer hoog in mijn "best comedy ever" lijstjes. The Other Guys is imo een verschrikkelijk onderschatte film.

Walking Tall.

op het eerste zicht zeg je misschien, typische dwayne johnson film, en fel overdreven.

maar als je dan leest dat deze echt gebeurd is :o :o
dan toch wel petje af hoor, als je in zo'n hillbilly buurt in de VS, eigenhandig een stadje opkuist.

had er graag es bij geweest :D

Beetje er aan gerelateerd, maar ik heb onlangs The Laundromat van Steven Soderbergh op Netflix bekeken. Veruit de slechtste film van de goede man, normaal een redelijk vooruitdenkende en onvoorspelbare regisseur maar hier besloot hij gewoon een flauw doorslagje van voorgenoemde films te maken. Saai, vervelend, niet bijtend genoeg en met té veel bekende gezichten die lauw staan te acteren (Gary Oldman en z'n Duits accent, ugh)

Tot nu toe lag elke film van Soderbergh voor mij tussen een 6 en een 8, maar deze is 3.5 à 4 op 10. Vreselijk.
Damn, bedankt voor de heads up. Ik ben een grote Soderberghfan maar deze laat ik dan zonder schuldgevoelens maar rustig begraven onder een dikke laag Netflixsmurrie.

En in zijn comedy periode heeft die gewoon DE comedy classics van de laatste 20 jaar gemaakt: Anchorman, Talladega, Step Brothers, Other Guys ... die staan alle 4 zeer hoog in mijn "best comedy ever" lijstjes. The Other Guys is imo een verschrikkelijk onderschatte film.
Serieus? Ik heb die onlangs bekeken en vond die echt tenenkrullend slecht. Ferrells personage deed me soms wel grinniken, maar de chemistry tussen beide leads was onbestaande, Mark Wahlberg kan niet grappig zijn, Steve Coogan was phoning it in, de editing was super sloppy en de muziek was huiveringwekkend slecht gekozen. Kan iemand mij uitleggen waarom die film afloopt met een kortgeknipte versie van Rage Against the Machine's cover van Maggie's Farm?

Don't look up - Enkel alleen al voor DiCaprio z'n fratsen zou je kijken (en de niet subtiele kritiek op complottheorieën en de politiek die enkel handelt als er eigen gewin is :crazy:)

Who's Afraid of Virginia Wolf ?
I want to have sex with Richard Burton's voice.

Rosemary's Baby
Een film die zoals een goed wijntje rijpt en beter wordt met elke kijkbeurt. Wat ik zo goed vind is dat de slechteriken niet uitgesproken evil zijn maar het ogenschijnlijk goed menen met Farrow's karakter wat het einde des te harder doet aankomen. En Mia Farrow is goed in het vertolken van fragiele typetjes.

Serieus? Ik heb die onlangs bekeken en vond die echt tenenkrullend slecht. Ferrells personage deed me soms wel grinniken, maar de chemistry tussen beide leads was onbestaande, Mark Wahlberg kan niet grappig zijn, Steve Coogan was phoning it in, de editing was super sloppy en de muziek was huiveringwekkend slecht gekozen. Kan iemand mij uitleggen waarom die film afloopt met een kortgeknipte versie van Rage Against the Machine's cover van Maggie's Farm?
Serieus ja ...
Ik vind die film dik underrated en wacht geduldig af op de re-evaluation die Step Brothers ook (maar veel sneller) heeft gekregen.
En whut Mark Wahlberg kan niet grappig zijn. Die heeft de komische prestatie van de eeuw afgelegd in The Happening !!

Disturbia (2007): 7/10
Best wel goed en tof. Natuurlijk concept dat we al van een andere film: Rear WIndow kennen, maar in het YA-sausje in een tijdperk met iets meer technologie ook wel tof. Leuk uitgangspunt. Verder wel wat clichè en voorspelbaar, maar dat was ironisch genoeg ook voorspelbaar om te weten dat het zo zou zijn. En het is een boeiende film. Nipte 7.

Begin me wel meer te ergeren aan de gebruikte muziek uit films van die tijd. Dat is op 15 jaar tijd nog het meest van al veranderd. "t was ook al om te wenen in Miami Vice op dat vlak.

Spider-Man: No Way Home. 8.5/10

Zoveel verrassingen, aktie en emotie. Geklap en gejuich uit het publiek bij elke verrassing. Zalig! Er zijn twee end credits scenes.
Zwakke film en jammer genoeg no wat home als ik in de zaal zat. 3/10 omdat Spider-Man altijd wel iets heeft. Maar die acteer prestaties echt ondermaats. Mensen in de zaal die ook midden de film nr huis zijn gegaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan