Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

House of Gucci

Dnno, langs de ene kant wil ik zeggen YES!, langs de andere kant rammelt het soms.
Wat me vooral stoorde is dat iedereen precies een ander fake Italiaans accent heeft.
Vooral Jared Leto was echt wel stored qua stem. Had ook wel een halfuur korter mogen zijn.
Gaga tho <3

7,5/10

As in, buiten TWBB ben je geen fan? Van geen enkele van zijn films? I mean I guess it's possible...
Geen fan indeed. Ik noem het nergens slechte films hé, maar ik ben niet zo een fan van de PTA-stijl.
Ik heb eigenlijk een vergelijkbaar probleem / mening met PTA als Kubrick ... ik kan zien dat het kundig in elkaar steekt en het "artiesten" zijn. Ik kan ook snappen dat mensen het goed vinden (al vind ik de meningen meestal "on the artsy snobby side"), maar ikzelf jive niet zo goed met hun stijl en bijgevolg hun films.
Beiden komen mij "arrogant" over als artiest en dat vertaalt zich in hun films, die soms ook wat boring zijn. De gangbare mening die ik heb bij de meesten van hun films: "Technically great, emotionally lacking, te afstandelijk, te onmenselijk, te knullige/artificiële weergave van de menselijke psyche.

Om dan toch een ranking te geven:
  1. TWBB: Goede film, alleen jammer dat er geen sympathiek personage is.
  2. Boogie Nights: De meest fun, maar somehow nog steeds pretensieus, ook wat te rommelig naar mijn goesting.
  3. Phantom Thread: Technically great, but boring. Was bijna TWBB, maar tegelijk er zo ver vanaf.
  4. Punch-Drunk Love: Interessant voor de "Sandler kan acteren schtick", maar eigenlijk vind ik er niks aan. Eigenlijk vind ik dat Sandler nog steeds gewoon Sandler speelt, enkel met een lagere frequentie in een depressievere film. Daarnaast vind ik het een uitermate lelijke en nutteloze film, met geen enkel interessant karakter buiten Sandler.
  5. Magnolia: Pretentieus, lelijk, niet altijd geweldig geacteerd, te lang, rommelig.
#1&2 vind ik nog amusant (en TWBB echt goed) en zou ik zeker opnieuw bekijken, #3 zal ik ooit wel een rewacht geven. De rest hoef ik niet nog eens te zien.

Inherent Vice en The Master moet ik nog zien. Ik denk dat ik vooral IV wel goed zou vinden, en The Master nog OK.

Hustlers (2019): 6/10
Op zich een goede film, maar qua stijl absoluut niet mijn ding. Film zou zomaar door Scorsese geregisseerd kunnen zijn, dus in dat opzicht is de 6,3 op IMDb ook wel belachelijk. Je hebt toch het gevoel naar een betere film te kijken, maar zelf ligt dit me niet.

Voyagers (2021): 4/10
Zelden films gezien met zo een slecht script. Daar eindigt het dan ook voor mij.

@Lint; check eens rank the director thread.

the unforgivable.

nieuwste van sandra bullock , drama over vrouw die gevangenis verlaat.... niet slecht. maar ook niet top.
ideaal om met de vrouw eens te bekijken....

Scorsese van den Aldi dan toch, hoor. Wat niet wil zeggen dat de film slecht is (vond Hustlers goed te doen), maar Scorsese zou dit veel zorgvuldiger en imo stukken beter hebben aangepakt.

Scorsese van den Aldi dan toch, hoor. Wat niet wil zeggen dat de film slecht is (vond Hustlers goed te doen), maar Scorsese zou dit veel zorgvuldiger en imo stukken beter hebben aangepakt.
Ja daar geef ik je gelijk. Het is geen slechte film, maar vergeleken met Scorsese inderdaad de aldiversie van Scorsese.

Rewatch:

High and Low: Geen fan van Kurosawa maar deze vind ik schitterend. Het eerste deel is een karakterstudie terwijl het 2de deel een spannende detectieve thriller is. Wellicht Kurosawa's meest toegankelijke film.

U-Turn: Wellicht mijn favoriete Stone film. De film is als een Twilight Zone episode waarin Sean Penn is terechtgekomen in een nachtmerrie en er niet meer uit geraakt, wat hij ook probeert.

Winchester 73: Anthony Mann's beste Western imho.

Mad Max: Fury Road: Geen liefhebber van de vorige films, maar deze rockt (letterlijk). Een bombastische barokke opera die nooit vaart verliest.

The Revenant:
Normaal kan ik Inaritu niet uitstaan maar deze vond ik heel goed. Toegegeven, ik heb een zwak voor survival films en het trage tempo stoorde me niet.

Good run, je favoriete Kurosawa, favoriete Stone, favoriete Mann(-western), favoriete Mad Max en favoriete Innaritu!

En waarom ben je doorgaans geen Kurosawa fan? Ik vind High and Low geweldig, zeker een contender voor zijn beste werk.

The Revenant: Normaal kan ik Inaritu niet uitstaan maar deze vond ik heel goed. Toegegeven, ik heb een zwak voor survival films en het trage tempo stoorde me niet.
Vind ik juist zijn ergste. Die andere films stoppen de pretentie niet weg deze doet alsof het een hoogstaande mens vs natuurfilm is terwijl het in essentie een wraakfilm is die altijd moet roepen dat het geen wraakfilm is wat nog een pak erger is dan pretentieus zijn

Good run, je favoriete Kurosawa, favoriete Stone, favoriete Mann(-western), favoriete Mad Max en favoriete Innaritu!

En waarom ben je doorgaans geen Kurosawa fan? Ik vind High and Low geweldig, zeker een contender voor zijn beste werk.
Kan er moeilijk mijn vinger op leggen maar zijn samurai epossen liggen me minder, zijn vrij theatraal en minder goed verteerbaar.
Ikiru vond ik wel goed.

Ik zou je zeker aanraden om ook te kijken naar The Bad Sleep Well, Stray Dog en Dersu Uzala. Red Beard is ook top, maar is iets langer dan 'ie hoefde te zijn. Samen met The Hidden Fortress de enige films waarin Kurosawa zich een beetje mispakt qua lengte.

Bird box

Ik wist er niets van maar best wel beklijvend spannende film. Heel mysterieus.
Wel geen film voor re-watch.

Ik waag me deze week eens aan een Kiarostami. Aangezien ik een stuk van mijn hart aan Iran ben verloren, kan ik deze Perzische auteur niet terzijde laten liggen. Jafar Panahi ken ik wel van het schitterende Taxi Tehran en het retecoole No One Know About Persian Cats van Bahman Ghobadi herinner ik me nog héél goed, dus ik ben klaar voor een rondje Iraanse cinema. Kiarostami zou me moeten liggen, als ik de beschrijvingen op Mubi mag geloven.

Nu nog een gepast moment vinden. Ik denk dat ik rond 20u al tegen mijn vrouw ga zeggen dat ze er héél moe uit ziet en best gaat slapen. :unsure:

Bad Boys For Life

Actie van de bovenste plank. Heel knap op dat gebied.
Geen idee wat er gebeurd is met Martin Lawrence over de jaren, maar die keek door alles. Een leegte in z'n ogen. Precies of hij heeft in het verleden een beroerte gehad.

Wat me ook stoorde, net zoals mij dat in de Fast films stoort (ondertussen al lang afgehaakt op die reeks):
Zoonlief is een ice cold killer. Schiet de captain in z'n nek op de wedstrijd van z'n kleindochter, waarna hij sterft. Plots is dat allemaal vergeten. Op het einde is 't dan van 'welcome to the team manneke'. Zucht.

In de Fast reeks wordt Han gedood door Statham. Ook een ice cold killer. Plots 'welcome to the team kerel!'. Wtf.

De gehele end battle in Bad Boys For Life was er ook teveel aan. Precies of het budget voor CGI was nog niet op en men wou er alles nog insteken. Plots is het donker + storm. Een stenen gebouw dat overal begint te fikken.

En dan dat kalf van AMMO die uit cover komt om te roepen: 'enemy's at 12 o'clock.'. Ja, want van achter uw cover gaat dat niet.

Rewatch:

Murder by Natural Causes: Beste TV film ooit ? Van het duo Levinson & Link, beter bekend van de Columbo serie maar dit is zonder twijfel hun beste werk. Een thriller die je op het einde met een brede glimlach achterlaat. De film kon een toneelstuk zijn en deed me denken aan Lumet's Deathtrap.

The Jericho Mile: Een andere fijne TV film, na Thief mijn 2de favoriete film van Michael Mann.

Nightmare Alley: Een minder bekende film noir maar heel goed.

Terug
Bovenaan