Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hogja, elke film heeft zijn foutjes hé, ik ben er zeker van dat er geen enkele bestaat zonder.Ik vond die film als klein manneke fantastisch toen die uitkwam, maar zo historisch accuraat is die nu ook weer niet. Het is Pearl Harbor door een felrozige Hollywoodbril. Nu goed, je hebt dichterlijke vrijheid (zoals die aanval op het ziekenhuis) maar bij bepaalde scènes zie je onder andere Spruance-class guided missile destroyers uit de jaren '70 in beeld. Als 12-jarige vond ik dat al frappant.
Enfin, de waslijst staat hier: Pearl Harbor factual errors
Ze hebben 150 miljoen dollar gespendeerd aan die film, maar ze zijn een historicus vergeten in te huren.
Als het om eye-candy gaat vond ik het recentere Midway nog wel leuk, al heeft die ook wel wat foutjes.
De love triangle van Pearl Harbor vond ik niet zo interessant, maar dat is er wellicht ingestoken om meer vrouwen naar de cinema te krijgen. Als kind vond ik de aanval het "plezantste", net zoals Titanic plezant begint te worden vanaf die boot begint te zinken.Hogja, elke film heeft zijn foutjes hé, ik ben er zeker van dat er geen enkele bestaat zonder.
Maar uiteindelijk vind ik het al bij al nog goed meevallen als ik die lijst zo bekijk. (dat het label van een Jack Daniels fles er in 1941 iets anders uit ziet dan nu en zo, ja wat boeit dat allemaal....)
Midway in de cinema gezien , net omdat die op Pearl Harbor ging gelijken, en ja die is inderdaad niet erg slecht; minder love story dat wel. Maar Pearl Harbor vond ik toch net iets beter . (wellicht omdat ik niet zo vertrouwd ben met die Midway gebeurtenissen).

Voor mij is magnolia de ultieme feelgood film. Ja hij is lang maar uiteindelijk loopt het voor iedereen goed af en dat is heel mooi om te zienlijstjes zijn tof maar moeilijk
There Will Be Blood
The Master
Boogie Nights
Punch-Drunk Love
Inherent Vice
Phantom Thread (deze en IV kunnen van plaats wisselen)
Magnolia
Hard Eight
hot take: Magnolia vind ik een beetje overrated (maar nog altijd goed, 7.5-8/10 ofzo).

Goh ja, hij is wat bloated en nogal een directe Short Cuts replica. Dus ik kan het perfect begrijpen. Maar Magnolia is zeker een van de belangrijkste films geweest voor mij als jonge cinefiel, een van de films die ik op relatief jonge leeftijd zag en me leerde dat film maar kon dan louter entertainen.hot take: Magnolia vind ik een beetje overrated (maar nog altijd goed, 7.5-8/10 ofzo).

Ik zou die ook nog eens moeten herbekijken. Ik heb hem gezien kort na release maar ik vond hem toen niet zo goed.Enkel Inherent Vice geraak ik niet echt volledig in mee. Maar ooit zal ik hem wel vatten i guess.
Ik doe beter:Hot take incoming:
1. TWBB
2.![]()
Ah, 2007...There Will Be Blood is toch ook wel de beste PTA die ik tot hiertoe heb gezien. Op een of andere manier een heel bezwerende film. The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford zou ik ook nog eens moeten opzetten. Andere regisseur, ander tijdperk en andere thematiek maar toch noem ik die films graag in één adem. Die zijn beide in 2007 uitgebracht als ik me niet vergis? Als je de ene goed vind zal de andere je zeker bevallen. Of zoiets.