Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Project X (2012): 8/10 (*)

Helaas toch een stuk pak minder dan hij in mijn herinnering was. De leuke momenten zitten er zeker en vast nog in, maar het is misschien iets te "voorspelbaar" qua aanloop. Dat is ook niet echt de premise van de film. Het is een partyfilm. Ik heb hem als tiener 3-4 keer gezien, maar nu was dat toch al ongeveer 8 jaar geleden. Ik vind wel dat het einde wel hard suckt en veel verpest, omdat het zo overdreven is. Maar dat is wel eigen aan dat type films. Ik heb me vroeger ermee geamuseerd, maar ik had al een vermoeden dat dit ik dit minder dan toen zou vinden, waardoor mijn rating eigenlijk al tot 8 stond. Maar ik heb dat wel ooit denk ik 10 gegeven, in het begin dat ik ratings gaf. Ik laat het ook op de 8 staan, maar die 8 staat er ook enkel denk ik, omdat ik het ooit erg goed vond, en voor het middenstuk dat wel echt leuk blijft. 21 & Over moet ik nog zien, dat zal ik ook eens doen, want dat is met Miles Teller. Hier maakt hij trouwens ook een cameo in. Maar Spring Breakers is sowieso de beste party film. Al is het ook wel meer dan dat.

Laatst bewerkt:
8eraf (ofwel de W817 film) - 2/10
Niet dat ik er veel van verwachtte maar holy shit, dit moet toch wel een van de slechtste films zijn van Belgische bodem. Jammer voor fans van de serie.

8eraf (ofwel de W817 film) - 2/10
Niet dat ik er veel van verwachtte maar holy shit, dit moet toch wel een van de slechtste films zijn van Belgische bodem. Jammer voor fans van de serie.
Was dat geen kinderserie? :unsure:

Was toch vooral op jongeren gericht. Kotstudenten die constant poepen, seks grappen maken, op stap gaan, Zoë die XTC probeert,… In dat eerste seizoen werd er ook nog kei veel gescholden. :p Zitten ook heel wat filmreferenties in. Dus nee, een kinderserie zou ik het niet noemen…

Was toch vooral op jongeren gericht. Kotstudenten die constant poepen, seks grappen maken, op stap gaan, Zoë die XTC probeert,… In dat eerste seizoen werd er ook nog kei veel gescholden. :p Zitten ook heel wat filmreferenties in. Dus nee, een kinderserie zou ik het niet noemen…
Ah oei, nooit naar gekeken. Dacht echt dat dat iets voor 12 jarigen was.

Ik heb ook zo'n onpopulaire mening over Alien. Ik vind die beter dan Aliens.
Deze is toch niet zo controversiëel. Ze zijn wel wat gewaagd aan elkaar, maar zijn wel redelijk andere films. Ik denk dat overwegend de eerste net beter gevonden wordt ....
Alien staat ook net wat hoger (1%) dan Aliens op RottenTomatoes.

De sfeer die in The Terminator hangt :love2:. Dat maakt het gewoon al een heel andere film als T2 imo.
Ik zeg niet dat het geen fantastische film is he. Gewoon... niet beter dan de eerste Terminator, wat de gangbare opinie lijkt te zijn.
T1 is ook fantastisch in it's own right hoor. De vuile-80s-techno-noir-vibe :love:. En die nooit aflatende spanning in die film is gewelding.
Maar T2 is zowat de perfecte blockbuster movie.

Ah oei, nooit naar gekeken. Dacht echt dat dat iets voor 12 jarigen was.
Ik dacht dat ook :laugh:.

W817 keek ik toch wel naar als 12-jarige, vrienden van mij ook. Zo vunzig was dat niet, bleef allemaal tamelijk braaf. En op die leeftijd zijn kinderen daar toch al mee bezig hoor, het zijn dan niet meer de onschuldige dutskes. :p

SCREAM 1 en 2

ok ik neem mijn woorden terug, na 25 jaar her bekijken moet ik wel toegeven dat deze vingerdik ode's/satire's naar andere horror's /thrillers zijn.

toen ik ze voor het eerst zag, vlak na release, was ik er zo van onder de indruk en bang van (als 16 jarige), dat ik amper durfde gaan slapen.

Nu bekijk ik ze helemaal anders natuurlijk. ik wil de serie nog eens afhaspelen, voordat de 5e film straks uit komt,
al zie ik wel wat op tegen de 3e. de minste in de reeks imo zo goed ik kan herinneren.. (ondanks de aanwezigheid van lance mighty henrikssen)

Laatst bewerkt door een moderator:
Venom: Let There Be Carnage

Goed gemaakt maar het is zo ne film waarin Hardy en Harelson in rondlopen om langs de kassa te passeren.
Weinig verrassend. Venom uit 2018 vond ik veel beter.

Venom: Let There Be Carnage

Goed gemaakt maar het is zo ne film waarin Hardy en Harelson in rondlopen om langs de kassa te passeren.
Weinig verrassend. Venom uit 2018 vond ik veel beter.
klopt. gisteren moeten afzetten van de vriendin. zij vond er niets aan, en ik vond hem ook al dik tegenvallen na amper 20 minuten.
de eerste nogtans best cool gedaan.

ik weet niet of ik die 2e nog eens een kans geef.... momenteel totaal geen zin in. film hoefde ook helemaal geen sequel imo

Leuk voor Venom en Carnage te zien maar buiten een paar leuke punchlines was er niet veel speciaals aan. Zo'n films zouden eigenlijk R-rated moeten zijn, wat ben je met monsters die hersenen willen eten maar er totaal niets van te zien is.

nog 1 ding over scream:

ik heb zonet de trailer gezien voor de 5e film, maar nergens zeggen ze dat dit scream 5 is. gewoon scream zeggen ze.
ook op de officiele website. maar het is toch weer met dezelfde acteurs en neve campbell zegt in de trailer "i ve been through this a lot. over and over again".
dus daar doelen ze toch op dat dit een vervolg is, en niet zozeer een remake.

iemand die meer weet hierover?

nog 1 ding over scream:

ik heb zonet de trailer gezien voor de 5e film, maar nergens zeggen ze dat dit scream 5 is. gewoon scream zeggen ze.
ook op de officiele website. maar het is toch weer met dezelfde acteurs en neve campbell zegt in de trailer "i ve been through this a lot. over and over again".

Het is scream 5, wordt uitgebracht als 'scream'

nog 1 ding over scream:

Het is gewoon marketing, meer niet. Het is wel degelijk Scream 5, het is een vervolg met Dewey en Sidney en de rest en alles uit de vorige vier films is dus nog steeds gebeurd. Maar omdat zo een 5 in de titel op creatieve armoede wijst vermijden ze in Hollywood tegenwoordig dus liever cijfers.

Scream dus. Halloween flikte net hetzelfde kunstje en ook Bad Boys for life en bijvoorbeeld Jumanji opteerden liever voor een idiote titel dan er gewoon voor uit te komen dat ze simpelweg het zoveelste deel in een lopende reeks waren.

De enige waar ik het volledig awesome bij vindt werken is Mad Max: Fury Road. Gewoon omdat het verdomd stoer klinkt en alles aan die film gewoon machtig is. Ja, dat beetje hypocrisie wil ik mezelf nog wel gunnen.

Laatst bewerkt:
math heeft het goed verwoord, maar killjoy loopt met de punten weg :D

en ik moet zeggen , onbedoeld of niet: in die scream films vermelden ze veel films. zo maken ze je nieuwsgierig, en geven ze onbedoeld tips !

en kijk: ik heb éne ontdekt die ik nog niet kende. ze hebben "the town that threaded sundown" vermeld. Ik had nog nooit van die film gehoord. en kijk, ik heb hem binnengehaald, en ga hem vanavond bekijken ! ziet er een goede film uit (waar ondertussen ook al een remake van is, o de ironie. en ja tis die remake die ik heb binnengehaald. ik hou niet van die ouwe troepzooi). (HEY WAIT ik zeg express "binnengehaald" omdat ik bang ben van de mods, maar nu we BG zijn, en niet meer onder telenet vallen, mag ik het woord downloaden uitpreken of niet? :p )

ook zegt randy in scream 1 iets over: "die horror met de moeder van ET: the howling". welnu ik heb die eens gegoogled en geimdb't, dit gaat precies toch niet over ET's moeder, ? iemand die die al zag?

Dee Wallace, de actrice die de moeder speelt in E.T, zit in The Howling.

...en in Critters, Cujo, The hills have eyes en de mother**** awesomeness die The Frighteners is.

Ja, die Dee deed wel iets is in het genre.

Terug
Bovenaan