Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Palm Springs (2020): 8/10

Ik ben nog wat aan het profiteren van mijn Amazontestabonnement. Goed moment trouwens om de proefperiode gestart te hebben na de verstrenging v/d maatregelen. Dit is ook zo één van de films die ik wou zien. Het idee zelf dat Palm Springs heeft is niet nieuw, maar is wel beter uitgewerkt dan in voorgaande films, en voegt ook iets nieuws toe aan het concept. Maar de beste keuze is de humor die in de film toegevoegd is, en die werkt volledig. Toegankelijk, leuk en toch intelligent opgemaakt. Dat maakt dat dit een heel geslaagde en toffe film geworden is.
Helemaal akkoord, een van de betere films van vorig jaar als je het mij vraagt.

Helemaal akkoord, een van de betere films van vorig jaar als je het mij vraagt.
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel van vorig jaar gezien. Enkel Soul, WolfWalkers, Nomadland, My Octopus Teacher, Palm Springs, Possessor en Promising Young Woman. Daarvan is Possessor mijn favoriet, en is de enige film die ik niet goed vond Nomadland.

Wat ik heel graag nog wil zien: I'm Thinking of Ending Things (Kaufman), Days (Tsai), Druk (Vinterberg), Minari, She Dies Tomorrow en Come True. De eerste staat op Netflix, de laatste heb ik op DVD liggen.

Van 2021 probeer ik nog Kate, Ride or Die (op Netflix), Lamb en Last Night in Soho te zien, van dehene die nu voor mij beschikbaar zijn en die ik zeker wil zien.

Wat ik al gezien heb zijn Pig, Raya and the Last Dragon, Luca en Titane. Pig is de enige die ik echt goed vond daarvan.

King (netflix), best nog leuk. Zou er wel nog een vervolg van kunnen zien.
Ben op netflix wel alleen de netflix films aant aflopen. Tenzij er nog tips zijn?

De Netflix films en series met het Netflix logo. Gezien ik niet van plan ben van Netflix weg te doen, kijk ik eerder een film zonder het Netflix logo eerst. Maar bijna elke serie die ik wil zien, kent niet het risico om verwijderd te worden, dacht ik. Omdat de meeste het Netflix logo hebben.

Bij de films is dat wat anders. Nadat ik klaar ben met op Amazon te kijken wat ik wil, en wat films van 2020-2021 te zien voor de eindejaarslijstjes, maar dat zullen er niet zoveel zijn, zal ik daar wat van kijken. Er lijken wel leuke films toegevoegd te worden (en in sommige gevallen is dat al gebeurd): Phantom Thread, Little Women, Midsommar, Lady Bird, Tokyo Godfathers, de film/docu van Angèle onder andere. Midsommar en Lady Bird heb ik al gezien, maar ik vermeld het voor anderen eens. Ik dacht ook dat de Neon Genesis Evangelion reeks nieuw was op Netflix (dat ik ook eens wil zien).

The Death of Stalin is trouwens toegevoegd aan Amazon Prime dacht ik ook, dus goed voor mij.

Bij Amazon Prime apprecieer ik dat er een datum staat bij films die gaan verdwijnen, én als ze niet meer te bekijken zijn, staan ze wel nog in mijn watchlist. Bij Netflix verdwijnen ze zonder waarschuwing en is er geen spoor meer van, dat maakt het enorm lastig om alles deftig te tracken, en in handmatige dingen heb ik geen zin.

Prisoners of the Ghostland (2021) - 4/10
Van al Nicolas Cage zijn vreemde recente films vond ik dit toch zwaar ondermaats. Mandy en Color out of Space vond ik prachtig, maar dit hield gewoon geen steek en was oninteressant.

Little Women - Meh de recente prijzengenomineerde of winnende versie, en er zit wel wat zwier en schwung in, ook het acteerwerk is behoorlijk maar ik denk dat het verhaal me gewoon echt niet ligt ofzo, jaren 90 versie vond ik verschrikkelijk deze at best cva.

A Ghost Story - Ja dit trok er al meer op, heerlijke soundtrack, bezwerende sfeer, interessant concept en prima uitwerking. Soms misschien wat te cliché arthouse arty farty maar al bij al dik ok, ik vond het "kostuum" ook top.

Dick Tracy:

evil dead remake uit 2013

Als grote fan van de originele trilogie, deze film lang links laten liggen omdat ik er vanuit ging dat het sowieso een verkrachting zou zijn.
Boy was I wrong, echt zwaar van genoten.
7/10

Ghostbusters: Afterlife

Je hebt moviego'ers die nostalgie als iets slechts zien. En je hebt moviego'ers die wél van het leven kunnen genieten.

Want wat was dit een geweldige, fantastische, emotionele nostalgietrip van jewelste. Dit is hoe je de originele films eer aandoet, Paul Feig.

Stay puft marshmallow man/10

Bij Amazon Prime apprecieer ik dat er een datum staat bij films die gaan verdwijnen, én als ze niet meer te bekijken zijn, staan ze wel nog in mijn watchlist. Bij Netflix verdwijnen ze zonder waarschuwing en is er geen spoor meer van, dat maakt het enorm lastig om alles deftig te tracken, en in handmatige dingen heb ik geen zin.
Ja klopt, bij Netflix moet je naar de film zelf gaan om te zien of dat er een melding staat dat ie verdwijnt.
Zo zag ik toevallig dat Mother! vanaf 1 december verdwijnt

Terminator 2: Judgment Day (re-re-re-re... watch)

Plots verschenen op Netflix dus uiteraard nog eens bekeken. Wat een jeugdsentiment toch. En uiteraard doet hij wel wat dingen fout die in 1991 niet echt opvielen, maar nu wellicht not done zijn, maar who cares, right? 9/10

Grote is niks mis mee tis die assymetrie
Huh?

l-intro-1618881861.jpg

Terug
Bovenaan