Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

no fucking way dat gullie zag aankomen dat Hamm de uiteindelijk bad guy is, en niet Foxx

Werd wel gesuggereerd op een gegeven moment, met name dat de vriendin van Hamm tegen Foxx in dat wegrestaurant zei dat Hamm gestoorder was dan hij.

Verder zou ik The Revenant eerst zien voor je een mening er over vormt. De meesten vinden het wel een goede film. Ik ben het wel eens dat het zonder Lubezki wel veel minder zou geweest zijn.

Hot Fuzz is wel lang geleden. Scott Pilgrim lag me niet, maar misschien was ik niet in de juiste stemming. Ach ja.

Met artsy fartsy bedoel ik vooral hoe dat alles zo getimed aanvoelt ( die openingsscene vooral dan) alles zodanig synchroniseren en timen op muziek, tzit allemaal een beetje te juist voor mij (zoals ik dat met musicals ook wel heb, ok dit is geen musical maar muziek speelt wel een grote rol).
Jamaarja dan gebruik je toch echt wel een zeer persoonlijk definitie van artsy fartsy :p
Baby Driver is zeer gestileerd, maar toch zeker niet hoogdravend en probeert nooit om iets te zijn dat het niet is. Zoals al Wright zijn films is het een liefdesbrief aan een genre/stijl Hij speelt met de archetypes en de regels maar bovenal is het gewoon pure fun. Dat terwijl Innaritu (waarschijnlijk de enige regissier voor wie ik het woord pretentieus zou gebruiken), net zit te beweren dat The Revenant boven genres uitstijgt. Weinig filmmakers die zo ver van elkaar af staan.

Maar wel zeer begrijpelijk dat Baby Driver niet voor iedereen is. Net omdat hij zoveel stijl heeft, is hij extra oninteressant als die stijl uw ding niet is. Ik vind zo'n films een verademing tussen al de grauwe realistische actiefilms van deze tijden.

Jamaarja dan gebruik je toch echt wel een zeer persoonlijk definitie van artsy fartsy :p
Baby Driver is zeer gestileerd, maar toch zeker niet hoogdravend en probeert nooit om iets te zijn dat het niet is. Zoals al Wright zijn films is het een liefdesbrief aan een genre/stijl Hij speelt met de archetypes en de regels maar bovenal is het gewoon pure fun. Dat terwijl Innaritu (waarschijnlijk de enige regissier voor wie ik het woord pretentieus zou gebruiken), net zit te beweren dat The Revenant boven genres uitstijgt. Weinig filmmakers die zo ver van elkaar af staan.

Maar wel zeer begrijpelijk dat Baby Driver niet voor iedereen is. Net omdat hij zoveel stijl heeft, is hij extra oninteressant als die stijl uw ding niet is. Ik vind zo'n films een verademing tussen al de grauwe realistische actiefilms van deze tijden.
Awel denk dat dat is wak wou zeggen maar niet op de juiste woorden kwam

@utred? wat bedoel je exact met "grauwe realistische actiefilms"? Het eerste dat in mij opkomt is Michael Mann, maar die heeft sinds (het crimineel onderschatte) Blackhat geen film meer uitgebracht...

Inderdaad. De meeste marvels ook. Allemaal zo self serious en drabbig oninteressant. Daarnaast nog een hoop Netflix dingen die ik altijd na 10 minuten afzet.

Blackhat ftw trouwens. Je kan die veel verwijten maar niet dat hij zichzelf te serieus neemt. Complete nonsens, groot plezier

Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010)

Long overdue maar blijkbaar terecht uigesteld. Apichatpong Weerasethakuls (leve copy paste) meest bekende film en staat herhaaldelijk in gerenommeerde toplijsten. Helaas was het niets voor mij, niet zozeer omdat het duidelijk een artsy bedoeling is want daar kan ik wel tegen maar eerder omdat er toch iets achter moet zitten. Als er iets achter zit en iemand kan het ontrafelen bij een eerste kijkbeurt dan verdient die persoon een welverdiende pluim maar mij ging het snel in dalende lijn. Eerste 30 minuten konden me zeker bekoren en dan vooral qua sound. Nu ik erover nadenk had dit wel kunnen werken als short movie.

Inderdaad. De meeste marvels ook. Allemaal zo self serious en drabbig oninteressant.
Ik wil hier Marvel niet verdedigen, want /care of iemand dat graag ziet of niet. Maar self serious is toch een label dat echt niet past imo. Over DC kunnen we dat gerust zeggen. Maar Marvel is net goed zichzelf niet TE serieus te nemen?

Ik wil hier Marvel niet verdedigen, want /care of iemand dat graag ziet of niet. Maar self serious is toch een label dat echt niet past imo. Over DC kunnen we dat gerust zeggen. Maar Marvel is net goed zichzelf niet TE serieus te nemen?
Marvel probeert heel hard om te doen alsof, en is daardoor imo de worst of both worlds. Een mix van overdreven serieux en van die hippe self aware ironie om duidelijk te maken dat ze zeker niet te oprecht dingen voelen. De eene seconde knipoogt spiderman naar het publiek en de andere is de helft van alle mensen dood cue sad music. Werkt voor mij langs geen kanten. Je hebt een zeer goede regisseur nodig om dat soort tonale oefening tot een goed einde te brengen en de meeste brave b-liners die marvel gebruikt kunnen dat niet. Het is geen toeval dat de beste marvel films ook de weinige films uit de stal zijn met een echte regisseur (Taika Waititi, Ryan Coogler, Shane Black) die een beetje buiten de typische formule durft breken.

Anyway, gisteren eindelijk Memories of Murder gezien, en fak die is geniaal. Bong Joon-ho zijn beste. Elke nieuwe dropkick lag ik op de grond.

Laatst bewerkt:
Laatste dagen gezien:

Thelma & Louise vond ik echt awesome, echt fantastische film. AVP & The Great Wall zijn beide tof hersenloos vertier, beide hebben mijn verwachting overstegen. Toy Story 4 daarentegen was wat een teleurstelling. Misschien lagen men verwachtingen te hoog door films als Coco, Soul, Inside Out,... Ik had hem vooral grappiger verwacht, de humor kon me niet echt bekoren.

Geen idee of ik Black Panther bij de beste Marvel films zou rekenen en gtfo met Kenneth Branagh en Jon Favreau geen echte regisseurs te noemen.

Grote fan van "The Endless" dus deze ook maar een kans gegeven ondanks de nogal mixed reviews. En mixed is inderdaad de beste manier om mijn gevoelens over deze kleine time travel film. Aan de kern ligt een op zich interessant concept dat zich een beetje laat inspireren door Lovecraft mythos, maar het "menselijk" aspect aan de film laat het een beetje afweten. Want het hoofdonderwerp lijkt nog altijd de relatie tussen de twee hoofdpersonages te zijn die een beetje een vreemde vriendschap hebben die nogal moeilijk te doorgronden is. Het eindresultaat is degelijk maar mist toch wel de impact waar ze volgens mij op aan het richten waren.

7/10

Voor één of andere reden toevallig ook opnieuw begonnen aan de Marvel films 🤷‍♂️

Officieel de eerste film uit phase one en meteen een schot in de roos ondanks een nogal flauwe ongeïnspireerde finale. RDJ is on fire en barst van de charme, Jeff Bridges is een uitstekende villain. De first act is er één om als template te gebruiken. Dit was een sterke start voor Marvel.

8/10

Ondanks de sterke start gaat het voor deel 2 al een stuk bergaf. Meteen valt op dat dit een veel grotere en duurdere film is dan het eerste deel maar alles wat de eerste zo charmant maakt onbreekt in deze. Klappers zoals Sam Rockwell en Mickey Rourke worden hier gewoon verspild aan suffe villains zonder plan en zonder echte motivatie. Er is nauwelijks een plot en hetgeen er is zit vol met gaten. RDJ weet de boel nog een beetje staande te houden maar het eindresultaat is nogal pover. Meteen ook één van de mindere toevoegingen aan het Marvel universum

6/10

En veel beter werd het ook niet meteen op. De eerste Thor films waren nogal nogal "meh". Ik denk dat de grootste factor hier is dat het Galactic onderdeel van het Marvel Universum nogal bevreemdend is en niet 100% werkt op het scherm. Bovendien is Thor in het begin ook niet meteen de sympathieke held die hij gaandeweg zal worden, maar toch shoutout naar Chris Hemsworth die het personage de nodige charme geeft. Al bij al ok maar voor mij blijft het daar ook bij.

6,5/10

Geen idee of ik Black Panther bij de beste Marvel films zou rekenen en gtfo met Kenneth Branagh en Jon Favreau geen echte regisseurs te noemen.
Ik alvast wel, of toch van de films die ik gezien heb. Pretty much akkoord over Branagh en Favreau. Niet dat die nooit iets goeds gemaakt hebben, maar vind niet dat zij bijzondere talenten hebben als regisseurs.

@utred? Memories of Murder is echt best of the best als het op serial killa thrillas aankomt.

Ik denk dat Black Panther mijn top vijf van Marcel niet eens haalt. Favreaus eerste twee Iron Mans zijn uitstekend en Branagh is sinds Hamlet al een persoonlijke favoriet. En zijn Poirot vond ik ook zeer vermakelijk.

Terug
Bovenaan