Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Iron Man 3 vond ik niet zo goed, en Winter Soldier niet gezien. Zelf vond ik Deadpool ook nog heel goed. Beste Marvel film is imo hands down Spider-Man: Into the Spider-verse.
Eerlijk gezegd vergeten dat die twee films er ook bij horen, Spider-verse zou bij mij dan ook op nummer 1 staan. Ik denk dat de meesten Iron Man 3 niet zo goed vonden, maar ik heb er een zwak voor. Het is een van de Marvel films die wat eigenheid van de regisseur wist te behouden, wat je niet over ze allemaal kan zeggen. Ook al is het hier een soort familieversie van wat Shane Black normaal maakt.

Nog eentje die ik zou toevoegen aan mijn lijstje waar de meningen nogal uit elkaar lopen: Blade II.

gisteren compleet onironisch Father of the Bride op gezet
Heerlijk charmante, prententieloze en goed geschreven nineties komedie....and just what i needed right now. Voor zulke films is het woord 'wholesome' uitgevonden. Zo maken ze ze precies niet meer
7/10

Eerlijk gezegd vergeten dat die twee films er ook bij horen, Spider-verse zou bij mij dan ook op nummer 1 staan. Ik denk dat de meesten Iron Man 3 niet zo goed vonden, maar ik heb er een zwak voor. Het is een van de Marvel films die wat eigenheid van de regisseur wist te behouden, wat je niet over ze allemaal kan zeggen. Ook al is het hier een soort familieversie van wat Shane Black normaal maakt.

Nog eentje die ik zou toevoegen aan mijn lijstje waar de meningen nogal uit elkaar lopen: Blade II.
Ah, die moet ik eens herbekijken. Misschien heb ik die zelfs nooit gezien, ben niet zeker. Maar ik heb een zwak voor de eerste Blade, en was swso al van plan om alle Del Toro's eens te bekijken.

Ik vind dat de 2 ant mans hier painfully under represented zijn 😲.
Bij een MCU rewatch vond ik dat bij de beste - al dan niet de 2 beste - MCU films.

Maar de beste marvel related film blijft voor mij toch Raimi's Spidey 2 zuh. Die blijft gewoon all kinds of awesome.

Bij een MCU rewatch vond ik dat bij de beste - al dan niet de 2 beste - MCU films.

Maar de beste marvel related film blijft voor mij toch Raimi's Spidey 2 zuh. Die blijft gewoon all kinds of awesome.
Ant-Man is zo'n film waarvan ik zeker ben dat ik 'm goed vond tijdens het bekijken, maar waar ik nu, zes jaar later, amper nog iets van herinner. De tweede nog niet gezien denk ik.

Allez, nu ik toch eens een maandje Disney + heb, ga ik eens beginnen met al die films op een laag tempo te herbekijken.

On topic: Ik heb Jungle Cruise gisteren gezien en dat was zo'n film waardoor ik dacht "misschien moet ik een film die ik echt niet de moeite vind gewoon voortijdig afzetten ipv altijd vol te houden tot het eind."

ook The Velvet Underground op Apple TV+ gezien. Geen grote openbaringen voor een fan als ik, maar een zeer goed gemaakte en wat origineler vormgegeven documentaire.

Laatst bewerkt:
The French Dispatch - 8/10 (Wes Anderson, 2021)

The Harder They Fall - 7/10 (Jeymes Samuels, 2021)

Gaia - 6/10 (Jaco Bouwers, 2021)

The Place Beyond the Pines - 9/10 (Derek Cianfrance, 2012)

Herz aus Glass - 7/10 (Werner Herzog, 1976)

L'innocente - 7/10 (Luchino Visconti, 1976)

Beste blijft voor mij Logan: eindelijk de Wolverine die we verdienden
Kakafilm

On topic: Ik heb Jungle Cruise gisteren gezien en dat was zo'n film waardoor ik dacht "misschien moet ik een film die ik echt niet de moeite vind gewoon voortijdig afzetten ipv altijd vol te houden tot het eind."
Kakafilm

I vitelloni (1953): mijn kennismaking met Fellini en dat is me zeer goed bevallen. 8.5/10
Ok, misschien geen kaka maar op z'n allerminst een protfilm.
(Fellini is enorm hit-or-miss voor mij, en geen van zijn vroege neorealistische werken hebben mij kunnen overtuigen. Zijn latere, barokke stijl ligt me meer, maar vaak heb ik het gevoel dat er niet veel meer achter schuilt dan gekke taferelen met visuele flair.)

Laatst bewerkt:
Logan is kaka
Ben ik eigenlijk wel mee akkoord. Of toch op zijn minst als je het als een scheet in een fles zou omschrijven. Tot halfweg had het wel mijn interesse, maar zowel hoe er werd omgegaan met dementie (uiteindelijk echt pover en zeer cliché uitgewerkt), de finale als het o zo getroubleerde kleine meisje (ZIE JE DE ANALOGIE MET LOGAN BESTE KIJKER)

maakten dit een teleurstellende rit. De hype absoluut niet waard imo.

Ik ben anders wel benieuwd wat je zo goed vond aan Pines, PBR. Ik kan me daar tonnen sfeer en uitstekende acteerprestaties van herinneren. Jammer dat die vandaag de dag wat vergeten is.

Ik vond ze tof. Zoals de meeste MCU films relatief voorspelbaar, maar wel relatief origineel met het kwantiversum en hoe het werkt en behoorlijk veel humor. Toffe personages ook. En een leukere superheld om naar te kijken dan naar de meerderheid van de superhelden. De superheld die ik het minst graag in actie zie is Cap omdat ik het echt belachelijk vind met momenten. Indertijd ook uitgevonden als propaganda voor het "grote Amerika" als supersoldaat. Maar vandaag komt dat echt belachelijk over, ook in het MCU.

Spoilers over Cap Civil War in spoiler

Zoals bijvoorbeeld dat hele Civil War gedoe, waar Cap eigenlijk ook weer aan de lawful side stond, en Iron Man aan de rebellachtige kant. Maar het was eigenlijk slecht en belachelijk uitgewerkt vond ik. En redelijk serieus getint qua "civil war", en dan de geforceerde introductie van comic relief Spidey. En wat dat Ant-Man daar zat te doen weet ik ook niet goed, en hij wist het zelf ook niet goed. Niet echt geloofwaardig die film, ook al zie je veel "helden in actie" en tegen elkaar dan nog, maar dat is dan wellicht het enige positieve aan die film

Maar ook hoe het werkt, met zijn schild enzo. Oké in Cap: Winter Soldier hebben ze er iets moois van gemaakt. Cap: First Avenger was ook niet heel slecht, alleen een beetje flauwe eindboss en een setting die me niet zo boeit. Redelijk voorspelbaar verhaal ook.

Ant-Man heeft het voordeel dat de film ook niet meer pretendeert dan dat hij is, vind ik.

Laatst bewerkt:
Allez, nu ik toch eens een maandje Disney + heb, ga ik eens beginnen met al die films op een laag tempo te herbekijken.
Met een maand gaat ge niet ver geraken op een laag tempo :laugh:.

Maar na mijn 1st viewing had Ik dezelfde mening over de Ant Mans. Benieuwd wat ge ervan vindt na de 2e.

Ant-Man heeft het voordeel dat de film ook niet meer pretendeert dan dat hij is, vind ik.
Exact

Zoals bijvoorbeeld dat hele Civil War gedoe, waar Cap eigenlijk ook weer aan de lawful side stond, en Iron Man aan de rebellachtige kant
Ik zou de film toch nog es zien :laugh:.

Ik ben anders wel benieuwd wat je zo goed vond aan Pines, PBR. Ik kan me daar tonnen sfeer en uitstekende acteerprestaties van herinneren. Jammer dat die vandaag de dag wat vergeten is.
The Place Beyond the Pines, wat kan ik zeggen... Ik vond hem heel erg sterk.

Destijds een beetje links laten liggen omdat de marketing ervan mij deed vermoeden dat dit een Drive imitatie was maar dan met de brommer ipv de auto. En hoewel er hier en daar een kleine overlap is tussen beide films (stunt driver "slash" getaway driver, that blank Gos stare...), houden die ook op wanneer de eerste akte zijn conclusie bereikt. De focus van de film verandert, de tweede protagonist van de film wordt op dit (zeer late) moment op fantastische wijze geïntroduceerd en vanaf dan is het echt raden naar de wendingen die het verhaal neemt. Velen vonden het tragische misdaadverhaal uit het eerste deel van Pines het beste, maar ik moet toegeven dat ook al is dit het meest aangename en romantische stuk van de film, ik dieper onder de indruk was van de psychologische complexiteit en narratieve ontwikkeling van het middenstuk. De banden tussen vader en zoon, en de manier waarop beide vaders omgaan met hun schuldgevoelens en de repercussies daarvan waren echt zeer pakkend. Maar beide verhalen waren even essentieel voor het klaarstomen van de onvermijdelijke ontknoping. Voor even lijkt de film een open einde te hebben, waar je niet zeker weet welke toekomst Jason tegemoet gaat, en hij mogelijk een ander mooier leven vind ver weg van Schenectdy. Maar als je goed luistert, hoor je op het einde en tijdens de aftiteling zeer zachtjes het geluid van sirenes, wat er voor mij op wijst dat hij ofwel opgepakt zal worden voor zijn misdaden, ofwel in de criminaliteit zal vervallen en onvermijdelijk weer in contact gaat komen met de wet. Wat allicht niet zal gebeuren voor de sociopatische fils-du-papa, die dit tragische lot heeft teweeggebracht. Maar of die dat verdiende, is dan weer een andere vraag. Want in hoeverre is hij zelf verantwoordelijk voor deze wandaden, en wat is de bijdrage van zijn eigen vader die hem niet liefhad?

Iemand tips voor een spannende, detective film op Netflix? Wil met de vrouw iets thriller achtig spannend plot zien. Maar vind niet echt iets.

Terug
Bovenaan