Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dag 24 van Spooktober:
Session 9 - Brad Anderson
(Wederom een aanpassing in de volgorde...)
Heel middelmatige film. Ik vind het een leuk concept, en ik hou van insane asylums als backdrop voor een horror film, maar deze was gewoon niet goed genoeg.

Next Up: Night of the Living Dead ) George A Romero (1961)

Dune eindelijk gezien, al was de cinema zal nog steeds veel te vol naar mijn goesting.

Wat een genie is Villeneuve toch. Kan de ene shot na de andere super episch in beeld brengen op een zeer sobere manier, wat ik apprecieer in tijden waar alles zo bombastisch en chaotisch moet zijn. Die is in sneltempo uitgegroeid naar een van die regisseurs waarbij ik enorm uitkijk naar wat er op zijn planning staat.

gisteren 2 volle karton dozen met dvd's gekregen.... kom ik wel de winter mee door :cool:

edit: begin al te weten waarom die heeft weg gedaan: in the valley of ejah. wat een schijt film. nogtans van Haggis van het meesterlijke Crash.....

en macguyver: the movies. helaas wel in 4:3 beeldformaat.... daar gaat mijn jeugdsentiment.

vanavond es: accidental hero proberen. die zit erook tussen . nog nooit gezien die.

Horror Oktober deel geen idee meer:

Tokyo Gore Police - Titel zegt het toch redelijk perfect in deze in feite :D. Zwaar over the top maar absoluut aan te raden voor diegene die graag bloed zien, véél bloed, héél veel bloed :D. Viel zeker mee.

Ichi The Killer - Mwa ja, even/meer extreem dan voorgaande maar stuk minder fun ook wat mij betreft, heel ongemakkelijke film wat mij betreft, niet helemaal men ding.

Raw - Nice, hevig filmpje dat regelmatig all out gaat, pretty decent stuff.

Climax - Noe is en blijft uniek, kan ik aan iedere filmliefhebber aanraden in feite, zelfs als t niks voor jou zou zijn zou je er nog moeten van genieten op bepaalde vlakken.

The Tenant - Polanski is en blijft geweldig, sfeer tot en met in een unheimlich kind of way maar fantastisch om je compleet te laten onderdompelen in de wereld die hij schept.

Climax - Noe is en blijft uniek, kan ik aan iedere filmliefhebber aanraden in feite, zelfs als t niks voor jou zou zijn zou je er nog moeten van genieten op bepaalde vlakken.
Ik weet het toch zo nog niet eerlijk gezegd. Ik vond het een goede film maar denk net dat dit niet iets is voor iedereen.

Fantastic Beasts and Where To Find Them

Rewatch. Wel van genoten ondanks dat ik natuurlijk de hele plotwending al wist. Leuke manier om het HP universum uit te breiden zonder HP erbij te betrekken.

Ik weet het toch zo nog niet eerlijk gezegd. Ik vond het een goede film maar denk net dat dit niet iets is voor iedereen.
Goh ja om hem écht goed te vinden zal het je ding moeten zijn, maar Noe is wat mij betreft zo uniek dat iemand die wat kan genieten van technisch gegoochel er zelfs van zou moeten kunnen genieten al denkt hij/zij halverwege misschien qua verhaal bv wtf am I watching.

Alledaags is het zéker niet, ieders meug ongetwijfeld ook niet maar toch zou ik hem aan filmliefhebbers aanraden.

Ik ben zelf een grote Noé fan en ik zou zeker aan elke serieuze filmfan aanranden om iets van hem te zien, maar laat het dan wel iets anders dan Climax zijn, imo zijn minst goede film. Doe het dan ineens voor echt en ga voor de radicalere Noé van Irréversible of Enter the Void.

Ik ben zelf een grote Noé fan en ik zou zeker aan elke serieuze filmfan aanranden om iets van hem te zien, maar laat het dan wel iets anders dan Climax zijn, imo zijn minst goede film. Doe het dan ineens voor echt en ga voor de radicalere Noé van Irréversible of Enter the Void.
true daar kan ik enkel akkoord mee gaan (enter the void zelf nog niet gezien tho :p ) .

Ik vind dat wel een geweldige film. Alleen die dansscene al. Voor de rest sterke personages.

Dag 25 van Spooktober:
Night of the Living Dead - George A Romero (1968)
Terecht een klassieker.
Special effects zijn sindsdien natuurlijk een hoop verbetert, waardoor zombies er beter/enger uit zien, maar er blijft iets geweldig claustrofobisch aan opgesloten zitten, omringd door de levende doden terwijl je probeert te overleven.
Ik zal misschien meer genoten hebben van bepaalde nieuwere zombie films, maar imo blijft deze film een leuke watch.

Next up: Lake Mungo - Joel Anderson (2008)

Enter the Void is prachtig! Irréversible ooit eens aan begonnen maar denk ik na een minuut of 10 weer afgezet, ik denk dat ik gewoon niet in de mood was op dat moment en dat is wel nodig voor zo'n film.
Next up: Lake Mungo - Joel Anderson (2008)
Ik vond deze eerlijk gezegd een tegenvaller en was er zelfs bij in slaap gevallen!
Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden.

Irréversible ooit eens aan begonnen maar denk ik na een minuut of 10 weer afgezet, ik denk dat ik gewoon niet in de mood was op dat moment en dat is wel nodig voor zo'n film.
Irreversible heeft geen beginmood nodig, die film forceert u wel (gewelddadig) in zijn mood :unsure:.

Terug
Bovenaan