Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond dat echt een kakafilm op elk vlak.
ja echt goed kan ik hem ook op weinig vlakken noemen. Vond het lachen met de personages soms nog wel funny maar voor de rest.
Dan toch maar beter Cannibal Holocaust opzetten?
Zeker. Dat is nu ook niet direct eentje die ethisch echt valt te verantwoorden maar die had tenminste wat goeie muziek eronder en een budget dat niet te groot was :p .

De originele Dune (1984) staat gewoon op Youtube blijkbaar, dunno of die er legaal op staat of niet. is precies makkelijk te vinden. Op't eerst zicht is dat toch gene film die ik zomaar zou kijken. De nieuwe is uiteraard prachtig 😍

Eergisteren/gisteren 2 films gezien die op elkaar volgden; The Hustler en The Color of Money
De eerste was absoluut veel beter dan de sequel :)
Staat er inderdaad op en in goede kwaliteit maar wel de versie van 3 uur. Wat zijn de verschillen met Lynch zijn 2 uur versie?

Eerste 20 minuten zijn wel al compleet anders dan die van Villeneuve, geen fan van de verteller tho

De extended cut Van Dune van D Lynch duurt 3 uur, net even gechekt.

Betere versie toch dacht ik (maar de theatrical zag ik heel lang geleden), deze zag ik toch laatst voor de remake dus.

Gisteren Dune gaan bekijken in de cinema. Was de eerste keer sinds corona dat ik nog eens naar de bioscoop ben geweest. Indrukwekkende beelden en prachtige muziek, maar dat was het voor mij dan ook. Ik ken niets van de boeken en heb de originele nooit gezien, dus kan niet veel vergelijken. Mijn kennis ging niet veel verder dan 'het speelt zich af in de woestijn en er zitten giga wormen in de grond'.

Volgende week mijn guilty pleasure 'Halloween Kills' ^^

Exact hetzelfde gevoel hier met Dune. Qua beeld, geluid en design (die uniformen, die helikopters,...) absoluut een pareltje maar inhoudelijk werd ik op geen enkel moment weggeblazen. De actiescènes vond ik zelfs een tikkeltje duf. Nee, 't is geen nieuw universum waar ik op slag verliefd op ben geworden. Een gevoel dat ik bijvoorbeeld wel had bij Fellowship of the Ring.

Een film waar ik wél laaiend enthousiast over ben is Old Henry. Kleine iets of wat tragere film maar ik vind het persoonlijk een meesterwerkje. Misschien kwam die film voor mij op het perfecte moment, dunno, maar ik was volledig mee vanaf seconde 1. Mogelijks beste film van 't jaar wat mij betreft.

Dag 21 van Spooktober:
Kwaidan - Masaki Kobayashi (1964)
(Videodrome stond ingepland maar heb wat rondgeschoven met de volgorde)
Prachtig staaltje cinema door Kobayashi. Het probleem ligt een beetje in de format.
Kwaidan is een 3 uur durende film, bestaande uit 4 aparte Japanse horror folk tales.
Het eerste verhaal is relatief kort en brengt je mooi in de sfeer waarna het tweede verhaal een stuk langer is (dit was dan ook mijn favoriet).
Het derde daarentegen liet me achter met mixed feelings, het is een heel traag deel en haalde me wat uit de sfeer, waardoor ik het vierde verhaal dan ook minder kon apprecieren.

Kijk hem als je de "betere" cinema wel weet te apprecieren (andere Kobayashi: The Human Condition, Harakiri), skip hem als je op zoekt ben naar een enge, jump scare filled, horror film.

Next Up: Possession - Andrzej Zulawski (1981)

Black Widow
Mijn eerste Marvel film sinds Captain Marvel, en weet weer waarom ik er zo veel geskipt heb.
Kon me maar matig boeien, gelukkig redt Florence Pugh enigszins de meubelen

Net ook Dune gezien in de cinema (Imax).

Op vlak van beeld/audio inderdaad verbluffend. Enkel om die reden alleen al de moeite om te bekijken in de cinema. Ondanks gebrek aan enige voorkennis vond ik het verhaal echt wel boeiend. Klassieke setting (heldenzoon die vader moet opvolgen/strijd tegen het kwade), aangevuld met enkele imo zeer hedendaagse thema's en een heerlijk vleugje mystiek/spiritualiteit/.. Ik kan niet wachten op deel 2 om eerlijk te zijn.

Het dilemma is nu dan ook: lees ik het boek en spoil ik op die manier ook deel 2.. hmmm :unsure:

Ik zie die nog wel graag, maar ik zal die nooit verdedigen als goede film :laugh:... but it is freaking fun.

Ik ben wel NIET akkoord dat Kyle de film niet zou dragen. Imo doet hij het uitermate goed in zijn rol als Paul.
Ik kreeg Anakin Skywalker vibes bij dat acteerwerk soms en dan bedoel ik vooral het gehuil en geklaag en gezaag van Attack of the clones (in revenge vind ik em wel goed)

De beste acteur is die mopshond en daar blijf ik bij.

Villeneuve: geeft Liet Kynes een fenomenale sterfscene en verrijkt het verhaal met goede ingevingen

Lynch: adds mopshond voor cosyness.

Laatst bewerkt:
Net ook Dune gezien in de cinema (Imax).

Op vlak van beeld/audio inderdaad verbluffend. Enkel om die reden alleen al de moeite om te bekijken in de cinema. Ondanks gebrek aan enige voorkennis vond ik het verhaal echt wel boeiend. Klassieke setting (heldenzoon die vader moet opvolgen/strijd tegen het kwade), aangevuld met enkele imo zeer hedendaagse thema's en een heerlijk vleugje mystiek/spiritualiteit/.. Ik kan niet wachten op deel 2 om eerlijk te zijn.

Het dilemma is nu dan ook: lees ik het boek en spoil ik op die manier ook deel 2.. hmmm :unsure:
Gewoon doen want boek is top.

If I like Braindead, Mars Attacks, Little Shop of Horrors ; what else will I like ?

Zonet eindelijk de klassieker Braindead gezien en heb wel zin in nog wat comedy horror, niet zozeer van het gore soort, hett kan evengoed een musical horror zijn zoals Little Shop. Zolang het maar comedy horror is. Wat zijn jullie nominaties ?

If I like Braindead, Mars Attacks, Little Shop of Horrors ; what else will I like ?

Zonet eindelijk de klassieker Braindead gezien en heb wel zin in nog wat comedy horror, niet zozeer van het gore soort, hett kan evengoed een musical horror zijn zoals Little Shop. Zolang het maar comedy horror is. Wat zijn jullie nominaties ?
Shaun of the Dead natuurlijk!
Verder:
- Zombieland
- What we do in the shadows
- Abraham Lincoln: Vampire Hunter
- Tucker & Dale vs Evil
- Evil Dead 2 & Army Of Darkness
- House
- Drag Me To Hell (imo)
- A Haunted House

Nu ik wil wel even zeggen dat ze niet allemaal puur comedy horror zijn, en of je ze goed/grappig vind zal wel subjectief zijn.
Dit zijn gewoon de horror films die ik op mijn letterboxd had gelogd waarvan ik zou zeggen dat ze tenminste een comedy element hebben.

PS Braindead blijft top, persoonlijk favorietje.

Hmmm , heb de meeste van deze films gezien buiten Drag Me To Hell & A Haunted House maar zijn inderdaad niet het soort films dat ik bedoel.

Cornetto trilogy komt wel in de buurt.

Al degene die @Hellsdinner heeft opgesomd uiteraard en dit is eentje die mij zo direct te binnen schiet :

Probeer anders Re-Animator eens? Geen all-out comedy, maar wel een heel leuke watch. En als je die fijn vond, zeker ook Society eens checken.

@DwightSchrute, het probleem is eigenlijk uw eigen lijstje: Braindead, Mars Attacks, Little Shop of Horrors
Dat zijn 3 significant verschillende films ...
Welk van de 3 zoekt ge juist?

Mijn gok naar wat ge zoekt: Beetlejuice, The Rocky Horror Picture Show, Sleepy Hollow, Meet The Feebles, They Live, ...
Het zal hier ergens in zitten?

Ik vind ze niet zo verschillend, allen zelfde soort 80s 90s humor maar in een andere subgenre misschien. Musicalelementen in Shop, sci fi in Mars & gore in Braindead.
Is toch helemaal anders dan bv. een Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Beetlejuice, Re-Animator, They Live .. zijn goeie voorbeelden.

Meet The Febbles nog niet gezien maar die lijkt ook te voldoen
Society kende ik niet maar ziet er ook veelbelovend uit.
Black Sheep zet ik er ook op.

Terug
Bovenaan