Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Toch ook een klein beetje dacht ik, want in de originele was Candyman een slaaf die was mishandeld en gedood door de blanken als ik me niet vergis...
dan moet ik die dringend eens her bekijken... is ook al van 1992 geleden ofzo :D

enkel bang dat ik die film nu ook bagger zal vinden, de impact die die had op klein manneke en nu zal een wereld van verschil zijn.

Je mag gerust 'De Standaard' zeggen. Die kerel heeft ooit Torpedo (onze Vlaamse duikbootfilm) gebuisd omdat hij die film racistisch vond dus veel geloofwaardigheid heeft die niet meer bij mij. Zijn review voor Bond zei basically 'hij gaat mee met zijn tijd' en sinds wanneer is dat problematisch?
Ik wist niet meer welke krant het was, maar het zal het nieuwsblad zijn en dezelfde recensent als in De Standaard waarschijnlijk. Het lijkt me duidelijk dat hij niet echt serieus te nemen valt.

Why don't you play in hell? Vond ik heel goed en love exposure, ook goed maar (veel) te lang.
Oké, dan liggen de grootste wtf films nog op jou te wachten.

Love Exposure is fantastisch. Ik ben over het algemeen geen liefhebber van lange films, maar Love Exposure is elke minuut waard. Maar goed Sono heeft zowel korte als lange films in zijn oeuvre.

Ik ben al begonnen met mijn horrorchallenge, en heb er dus al 2 gezien gisterenavond

Color out of Space (2019): 10/10

merlin_167288271_8b8fd73f-cf88-466c-b9ee-17e165dc12c5-superJumbo.jpg

Eigenlijk is dit een slowburner in de zin dat de film je langzaam pakt zonder dat je het beseft. Het kan eventjes duren tegen dat de film je grijpt, maar wanneer het dat doet, is het echt een zeer goede film. Ik denk dat dit type films me wel ligt, en het heeft iets bevreemdend. Het heeft een beetje
de Videodrome-feeling, zeker op vlak van de uitzendingen op TV met de frequenties die verstoord worden door alien-activiteit, en alles zorgt er dan voor dat iedereen helemaal knettergek, los & gestoord wordt.
Het is een beetje zoals Mandy, maar waar de meesten de voorkeur geven aan Mandy, geef ik de voorkeur aan deze.

Starry Eyes (2014): 4/10

starry-eyes-astraeus-1.jpg

Dit vond ik niet zo denderend, en eerder wat aan de flauwe kant. Het had wel iets interessant kunnen zijn qua boodschap, maar
ik vind dat men de schuld veel te veel bij de persoon in kwestie legt, terwijl de "druk" om iets te zijn/worden in ruil voor seksueel misbruik, iets is dat vaker voortkomt, en die personen vanuit hun machtspositie misbruik maken van die situatie waarbij de hoofdrolspeelster in een negatieve spiraal duikt, en in een pad vol madness verdwijnt, maar het is eerder alsof ze haar ziel verruilt voor iets te zijn, terwijl in de eerste plaats dat offer niet gemaakt moet worden, en zij ook een slachtoffer is.
Daarnaast vond ik de uitwerking niet zo interessant en eerder slapjes.

Deze was ik nog vergeten te posten, gezien op 29 september.

Soul (2020): 7/10

22soul-blackness1-superJumbo-v3.jpg

Ik ga het gewoon in het Engels houden, omdat ik de engelse review al heb gepost op letterboxd.

This is as you can predict a good Pixar movie. I like how the movie explores the pre-birth as opposed to the afterlife in Coco. I also like how the real bold choice is not the black protagonist, but the focus on black music especially in an animation, and I liked that direction. Even though that might mean some children will like it less, but i think it widens the audience somewhat. That is a brave choice.

However despite some original takes and ideas, i feel the execution is still quite safe and traditional, and a bit too moralistic for my taste. I know it works for a lot of people, but personally it's a bit too much. Still, a good effort and one of the better Pixars.

enkel bang dat ik die film nu ook bagger zal vinden, de impact die die had op klein manneke en nu zal een wereld van verschil zijn.
Doorstaat de tand des tijds zeer goed. Langzame opbouw en Candyman zelf komt vrij laat in de film en toont zich niet veel.
Tony Todd is een van die acteurs die weinig fout kunnen doen. Stem + présence geeft me nog steeds rillingen. Net als Andrew Divoff in Wishmaster de perfecte man voor een rol om nooit te vergeten.

dan moet ik die dringend eens her bekijken... is ook al van 1992 geleden ofzo :D

Ja bij mij had die ook wel een impact, maar om eerlijk te zijn ik heb hem enkele jaren geleden gezien en ik vond hem nog altijd goed.

Ils (2006): 6/10

Ils+%28Them%29.avi_snapshot_00.04.19_%5B2010.10.27_08.44.27%5D.jpg

De derde horrorfilm van mijn challenge ondertussen al.

Ils is een soort horrorfilm die meer voortbouwt op de suspense, maar de benadering is misschien iets te voorspelbaar en het plot is een beetje teleurstellend. De "gebaseerd op ware gebeurtenissen" is een beetje een stretch en een dooddoener waar ik geen fan van ben, in het bijzonder. omdat er geen correlatie is tussen de ware gebeurtenissen en de gebeurtenissen in de film.

Terwijl de spanningsopbouw een beetje voorspelbaar is zoals wel vaker in andere horrorfilms. Bijvoorbeeld,
eerst zien we een andere familie vermoord in de andere, en dan gaan we naar de echte familie waar de film zich op zal richten
, zoals in veel andere horrorfilms, evenals het verplichte dramaverhaallijntje dat niet echt helemaal interessant is. Echter doet het één ding wel heel goed, en het is de stijl van hoe het allemaal is gefilmd, met
zeer donkere achtervolgingsscènes
en een coole setting:
het bos, een bunker, auto's en het landhuis
.

Maar zoals ik al zei, het plot is vrij teleurstellend, en het is alleen vanwege de stijl dat deze film op de een of andere manier deze waardering nog behaalt.

No time to die

Niet echt een review, eerder wat spoilervrije gedachtes.

Het script is af en toe wat problematisch en voorspelbaar, maar al bij al ballsy. ( Een middenstuk van ruim een uur zonder actie getuigt van lef)

Rami Malek valt wat dun uit als vilain.

Daniel Craig acteert wederom sterk, vooral wanneer zijn emotie door het doorgaands kille pantser komt.

Lea Seydoux is bloedmooi.
Ana de Armas zo mogelijk nog mooier. Ik wou dat zij en haar prachtige kleedje meer in de film zaten.

De score van Zimmer is classic Zimmer met wat invloeden van Barry. Vooral in de fïnale lekker bombastisch.

No time to die

Niet echt een review, eerder wat spoilervrije gedachtes.

Het script is af en toe wat problematisch en voorspelbaar, maar al bij al ballsy. ( Een middenstuk van ruim een uur zonder actie getuigt van lef)

Rami Malek valt wat dun uit als vilain.

Daniel Craig acteert wederom sterk, vooral wanneer zijn emotie door het doorgaands kille pantser komt.

Lea Seydoux is bloedmooi.
Ana de Armas zo mogelijk nog mooier. Ik wou dat zij en haar prachtige kleedje meer in de film zaten.

De score van Zimmer is classic Zimmer met wat invloeden van Barry. Vooral in de fïnale lekker bombastisch.
En hoe goed was Ana De Armas ook niet aant spelen? Had ik gerust nog iets langer bezig willen zien.

Had ge het einde zien aankomen?

Ik ben heel de star wars set in 4k hdr met Atmos aan het kijken. Wel opvallend wat de soundtrack toevoegt aan de films.

Los daarvan: wat voor een fantastische actrice was Carrie Fisher eigenlijk

No Time To Die; minstens 7/10, geloof de krantenreviews niet, 't is een sterke Bondfilm, ik had nooit het gevoel dat ie te lang was, enkel het segment in Noorwegen hadden ze achterwege kunnen laten. De Jamaicaanse actrices zijn het enige minpunt, die staan er kleurloos bij en hebben geen enkele uitstraling.

Ik ben heel de star wars set in 4k hdr met Atmos aan het kijken. Wel opvallend wat de soundtrack toevoegt aan de films.

Los daarvan: wat voor een fantastische actrice was Carrie Fisher eigenlijk
Dit is waarschijnlijk heiligschennis van de bovenste plank, maar ik vond haar acteerprestaties eigenlijk een beetje cringy :unsure:

En hoe goed was Ana De Armas ook niet aant spelen? Had ik gerust nog iets langer bezig willen zien.

Eigenlijk zouden ze gewoon een spin-off moeten maken mey Ana De Armas haar Paloma. Ze loopt bijna weg met de volledige film in het kwartier dat ze op het scherm is en zou waanzinnig cool zijn in een eigen stand alone spy movie die een tikje speelser is dan de serieux van de Craig Bonds.

Zou een excellente optie zijn als tussenfilm voor EON voor ze de onvermijdelijke reboot van Bond in gang steken.

Terug
Bovenaan