Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ook hier ongelooflijk genoten van Dune :love:
Geen voorkennis whatsover, maar vond het echt heerlijk! Was weer veel te lang geleden dat we sit soort scifi films in de cinema hebben kunnen zien!

ps: wordt er ook niet sterk overdreven qua het nodig hebben van voorkennis? In the end is de film op zich toch vrij straightforward? :unsure:
Inderdaad. Heb het boek wel gelezen voor ik aan de film begon maar was eigenlijk niet nodig. Enige voordeel dat je hebt is dat je wel al de personages kent natuurlijk.

Wel een meerwaarde is dat Villeneuve zelf soms wat momenten invult. In het boek lees je dat Duncan de deur dichtdoet maar dat gevecht wordt niet beschreven ofzo, bij Liet Kynes werd er ook maar gewoon meegedeeld dat hij (in het boek hij) stierf als ik het mij goed herriner. En hier wordt die sterfscene dan toch goed en slim ingevuld

Free Guy

Ik heb volgehouden tot het einde en daarmee is veel gezegd.
Kinderachtige komedie met de almaar méér irritante Ryan Reynolds.

Eindelijk Inception gezien, 11 jaar na datum. Ik was er van overtuigd dat ik die al gezien had maar blijkbaar niet. Geen idee hoe dat gebeurd is :unsure:.
Either way, vond hem heel sterk. Makkelijker te volgen dan Tenet ook, en het geluid was eens deftig gemixt bij een Nolan-film. Visueel wel altijd een spektakel.

Inderdaad. Heb het boek wel gelezen voor ik aan de film begon maar was eigenlijk niet nodig. Enige voordeel dat je hebt is dat je wel al de personages kent natuurlijk.

Wel een meerwaarde is dat Villeneuve zelf soms wat momenten invult. In het boek lees je dat Duncan de deur dichtdoet maar dat gevecht wordt niet beschreven ofzo, bij Liet Kynes werd er ook maar gewoon meegedeeld dat hij (in het boek hij) stierf als ik het mij goed herriner. En hier wordt die sterfscene dan toch goed en slim ingevuld
En dat wat details echt meer opvallen: de krakende houten vloer van Kasteel Caladan, de stierenkop met bloed op een hoorn…

Aandacht voor details zat er echt in.

Wat er met Liet gebeurt was wel totaal anders dan in het boek.
Liet werd daar gevangen genomen door Harkonnen en zonder stilpak en water in de woestijn gedropt. Hij sterft van uitputting, dehydratatie en waanbeelden door niet weg te lopen als hij op een speciemassa staat die gaat ontploffen. De Fremen kunnen het lichaam of een stuk ervan neem ik aan, zo vinden om dat aan Chani, zijn dochter, te zeggen

Laatst bewerkt:
Infinite

Rommelig geval over tijdreizen, onderbewustzijn, meerdere levens en nog wat zaken waar geen touw aan vast te knopen is.

Free Guy. 6/10. Leuke actie, soms goede humor. Had maar 1 game referentie door
portal, zelf nooit gespeeld. Waren dat real life streamers? Kijk nooit streams, maar had het gevoel dat ze echte streamers gebruikten in de film

HAROLD & KUMAR go to white castle.

meh, als tiener goed mee gelachen, nu +10 jaar later nog eens opnieuw gezien, en geen enkele keer moeten lachen.
is dit nu door het deja vu gehalte, of gewoon het ouder worden.

film is nu toch écht niet super grappig?

HAROLD & KUMAR go to white castle.

meh, als tiener goed mee gelachen, nu +10 jaar later nog eens opnieuw gezien, en geen enkele keer moeten lachen.
is dit nu door het deja vu gehalte, of gewoon het ouder worden.

film is nu toch écht niet super grappig?
Nog niet gezien, maar welke films vind je dan grappig?

Nog niet gezien, maar welke films vind je dan grappig?
shallow hal, tropic thunder, dodgeball, the heartbreak kid, police academy , beverly hills cop 2, hot shots, the naked guns..

stoner films zijn minder mijn ding geworden precies.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan