Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wat een heerlijke filmweek moet dat geweest zijn chez Deckard. Congrats on the Manunter-To Live and Die in L.A. combo, prachtige double bill en een bewijs dat William Peterson een veel betere carrière verdiende dan domme CSI crap.

First watches allemaal?
Oh nee. Allemaal al derde of vierde keer of zo :).

Ah ik heb dat gemist vrees ik. Maar er is een trilogie van IIRC. Misschien die ook eens kijken? Anders wil ik ook wel eens de Apu trilogie een kans geven. In theorie moet het me wel liggen, en ik heb nog nooit een Indische film gezien, dus ik mag daar ook wel eens verandering in brengen.
Klopt, The World of Apu is het slotstuk van de trilogie over het personage Apu. Satiiyajit Ray begon de trilogie met het wondermooie Pather Panchali, wat swso je eerste Ray zou moeten zijn als je de keuze hebt, maar ook Aparajito en The World of Apu zijn must sees. De films zijn meermaals uitgegeven op DVD en op bluray, mits een klein beetje zoekwerk gemakkelijk op de kop te tikken, me dunkt.

TAKEN 1, 2 en 3.

nogmaals herbekeken.
in dalende lijn, maar dat was te verwachten.

1 was top, 2 was eigenlijk ook bijlange niet slecht (istanbul werd wel wat ouderwets afgebeeld, met overal nikab vrouwen en politievoertuigen van de jaren stilletjes.... wat nu toch wel niet het geval is)

zeker als je het vergelijkt met die afgrijselijke 3e film
Daarin doet Liam nog wel zijn best, maar het verhaal, de montage, .... zit echt sleet op die 3e. wat een gedrocht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatste film voor de maand: rewatch The Machinist uit 2004. Ook van toen geleden dat ik hem de eerste keer gezien heb. Het wow-effect van toen is weg maar het blijft nog altijd een intrigerende trip waarbij ik me bij momenten toch beetje onbehaaglijk voelde. 8/10

We Were Soldiers

We Were Soldiers

Ik vond deze niet schitterend. Alles wat hij doet heeft een andere film al beter gedaan. Het enige wat ik in deze wel kon appreciëren in vergelijking met andere Vietnam War movies is dat er meer aandacht aan hun vrouwen thuis en de impact op hen wordt geschonken alsook de Vietnamese kant van de battle.

Twee BBC-docu's over 9/11 (deze maand alweer 20j geleden) achter de kiezen deze week:

Eerst was er Surviving 9/11: een documentaire met getuigenissen van overlevenden en familieleden van gesneuvelden: een broer en vader van een slachtoffer die er samen niet kunnen over praten omdat de broer te die in de complottheorieën zit, een vrouw van een brandweerman die gestorven omdat iemand uit de toren op hem was gesproken in zijn val, een business vrouw die voor meer dan 80% 3e en 4e graadsverbrand was gereaakt,.... Zeer aangrijpende docu, bijna ondraaglijk zelf, zonder sentimenteel te worden. Om stil van te worden

Gisteren was er dan 9/11: Inside the President's War Room
In deze docu volgen we via persoonlijke getuigenissen hoe de beslissingsmaker (Bush, Rice, Chaney et les autres) de dag beleefd en overleefd hebben. Toch wel een straffe docu ook, zeker in het licht van de recente ontwikkelingen in Afghanistan, die daar toch voor een groot deel hun oorsprong vonden.

Allebei 9/10

VALERIAN and a thousand planets ofzoiets.

stomme , avatar wannabe , film. eigenlijk al na een half uur afgezet, wat was me dat voor iets zeg.

wel mooie kleurbeelden om je high end tv eens te testen, maar het verhaal sloeg me nergens op.

The 6th Day

Zoveelste rewatch maar ik blijf dat een vermakelijke film vinden. Ben altijd wel nostalgisch naar de tijd waar Schwarzenegger elke 2 jaar wel zo'n film maakte. Eraser, End of Days, Collateral Damage, Last Action Hero. True Lies en Total Recall ook maar die waren dan weer een niveautje hoger.

Twee BBC-docu's over 9/11 (deze maand alweer 20j geleden) achter de kiezen deze week:

Eerst was er Surviving 9/11: een documentaire met getuigenissen van overlevenden en familieleden van gesneuvelden: een broer en vader van een slachtoffer die er samen niet kunnen over praten omdat de broer te die in de complottheorieën zit, een vrouw van een brandweerman die gestorven omdat iemand uit de toren op hem was gesproken in zijn val, een business vrouw die voor meer dan 80% 3e en 4e graadsverbrand was gereaakt,.... Zeer aangrijpende docu, bijna ondraaglijk zelf, zonder sentimenteel te worden. Om stil van te worden

Gisteren was er dan 9/11: Inside the President's War Room
In deze docu volgen we via persoonlijke getuigenissen hoe de beslissingsmaker (Bush, Rice, Chaney et les autres) de dag beleefd en overleefd hebben. Toch wel een straffe docu ook, zeker in het licht van de recente ontwikkelingen in Afghanistan, die daar toch voor een groot deel hun oorsprong vonden.

Allebei 9/10

Ben die van op National Geographic aan het opnemen. Blijkbaar hebben ze ook een documentaire uitgebracht.

Wat een double bill gisteren...
Three Billboards Outside Ebbing, Misouri:
Ik wist dat ik niet zomaar een doorsnee story kon verwachten van Martin McDonagh en dat is hier ook weer gebleken. Sam Rockwell en Francis McDormand doen het echt goed. Degelijke film, 4/5.

The Kissing Booth 3
Waarom in godsnaam heb ik alle drie deze films gezien... Ik denk dat ik hersenschade heb, moet wel, waarom anders zou ik alle drie deze absolute bagger films bekeken hebben? Je denkt nu misschien "oh ik heb wel eens slechte romcoms gezien, het kan echt niet zo slecht zijn en ik zeg NEE, dit is echt de bottom of the barrel, er is niets in deze films dat goed is. Misschien had ik voor deze films nog geen hersenschade maar dan heb ik het nu in ieder geval wel.

Tron (1982)

Hoe visionair kan een film zijn en hoe revolutionair kan de CGI in een film zijn zeg. Ik kan perfect begrijpen dat mensen toendertijd dachten "wtf is dit?", maar deze blijft na 40 jaar gewoon pal overeind staan. Love it. 9/10

Nu dringend een rewatch van Tron Legacy, die ik dus jammer genoeg voor deze had gezien.

The Deer Hunter:
Wat The Deer Hunter onderscheidt van de doorsnee Vietnam War movie is hoe de film de impact van deze oorlog zowel voor, tijdens en na laat zien en op zowel de soldaten zelf, als de mensen rondom hen. Het is niet mijn favoriete Vietnam War movie, maar toch wel bij de top.

Terug
Bovenaan