Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Summer With Monika (1953) - 8/10
Pink Flamingos (1972) - 6/10
Clash By Night (1952) - 8/10
Cruella (2021) - 7/10
The Girl Who Leapt Through Time (2006) - 7/10
Safe (1995) - 7/10
Never Rarely Sometimes Always (2020) - 7/10
I Care a Lot (2020) - 6/10

Bordertown (2007) met jennifer lopez.

goeie film over verkrachtingen in mexico. ik snap niet waarom die film zo laag scoort op IMDB?

ook antonio banderas speelt overtuigend. goeie casting van die 2.
aanslepend verhaal ook.

A Quiet Place Part II

De aliens zijn geland op aarde maar ze zijn voor het gemak blind, gemakkelijk te doden en ze kunnen ook niet zwemmen.
Kwestie van een overbodige sequel te maken die nergens op slaat.

Laatst bewerkt:
Ran (1982):
Mijn eerste Kurosawa. Een knap staaltje cinema en het echt wel waard een epos genoemd te worden! Gebaseerd op een stuk van Shakespeare geloof ik (King Lear?).

La Double Vie de Véronique werd hier de hemel in geprezen, dus heb er deze avond ook naar gekeken. Niet mijn ding, vrees ik.

Happy Death Day

Best vermakelijk, maar vooral een meer dan aantrekkelijke en getalenteerde hoofdrolspeelster. Doet ze goed, hopelijk zien we meer van haar in de toekomst. 7/10

The Intern: Leuke, charmante film. De Niro en Hathaway spelen natuurlijk niet hun moeilijkste rol, maar ze doen het nog steeds degelijk. Niets speciaals, twee uurtjes verstand op nul en leuk in de zetel film kijken.

Thief (1981): 9/10
To Live And Die In L.A. (1985): 9/10
Manhunter (1986): 9/10
Wat een heerlijke filmweek moet dat geweest zijn chez Deckard. Congrats on the Manunter-To Live and Die in L.A. combo, prachtige double bill en een bewijs dat William Peterson een veel betere carrière verdiende dan domme CSI crap.

First watches allemaal?

In This Our Life - 8/10 (John Huston, 1942)

Met momenten wat te melodramatisch, maar dat terzijde was dit een geweldig voorbeeld van hoe vermakelijk een klassieke Hollywoodfilm kan zijn. Volledig gedragen door de twee vrouwelijke leads, gecast in rollen waarvoor ze uitermate geschikt waren, helemaal in hun element omdat Olivia de Havilland en Bette Davis in de film en in het echte leven zussen waren. Parallel met de liefdesdrama's en 'the tale of two sisters' loopt er ook nog een subplot waarin het inherente racisme van het Amerikaanse juridische systeem wordt aangekaart - zeer ongewoon voor een film uit die periode.

The World of Apu (1959) van Satyajit Ray, uitgezonden op Canvas deze week. Wat een ronduit prachtige film! Van elk moment genoten. Ik ben weinig gekend met Indische cinema, wellicht door de associatie met Bollywoodgekkigheid waar ik weinig affiniteit mee heb. Fijne muziek ook van Ravi Shankar. De film doet me wat denken aan de romans van Hans Fallada, met name vooral Wat nu, kleine man? waarbij de erbarmelijke financiële afgrond raak wordt gecounterd door de hoofdpersonages, al is deze film van Ray in zijn geheel wat minder komisch. Maar bij momenten breekt die levenskracht door. Luchtig, maar niet oppervlakkig.
Ah ik heb dat gemist vrees ik. Maar er is een trilogie van IIRC. Misschien die ook eens kijken? Anders wil ik ook wel eens de Apu trilogie een kans geven. In theorie moet het me wel liggen, en ik heb nog nooit een Indische film gezien, dus ik mag daar ook wel eens verandering in brengen.

Terug
Bovenaan