Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Deze maand:

The Suicide Squad (2021) - 2.5/5
The Hitman's Wife's Bodyguard (2021) - 2.5/5
The Marksman (2021) - 2/5
Bo Burnham: Inside (2021) - 0.5/5
The Green Knight (2021) - 3.5/5
Free Guy (2021) - 3/5

A Special Day (1977) - 4/5
Where Is My Friend's House (1987) - 4/5
The Parallax View (1974) - 3.5/5

Love and Monsters: 7/10
Luca: 7/10
The Purge: Anarchy: 5.5/10
Zombieland: Double Tap: 7.5/10
Kickboxer: 3/10
The Elephant Man: 8/10
Papillon: 5/10
The Others: 6/10
serieus.... kickboxer 3 op 10.....

wellicht omdat je die film veel te laat gezien hebt. is echt wel een cult movie. minstens 8 op 10 waard, in zn tijdsgeest uiteraard

serieus.... kickboxer 3 op 10.....

wellicht omdat je die film veel te laat gezien hebt. is echt wel een cult movie. minstens 8 op 10 waard, in zn tijdsgeest uiteraard
Je kan die nu toch niet in alle ernst een 8 geven als je de nostalgische factor niet meetelt. Zelfs in zijn tijdsgeest.
I'm a Bloodsport guy. DAT is een 8/10 :cool:
Kickboxer boeide me als kind al niet "omdat het niet zoals Bloodsport was".

Full Metal Jacket:
Had deze vroeger al eens gezien maar omdat het al een tijdje geleden was, en ik momenteel blijkbaar op een oorlogsfilm binge ben, besloten om deze nog eens te kijken. Vond hem deze keer een stuk minder goed. Het gevoel van twee verschillende films te kijken, het brilliante eerste deel in het bootcamp en het tweede deel in Vietnam, was zeer sterk. Dit tweede deel geraakt gewoon nooit tot het niveau van het eerste deel.
Misschien is het ook omdat ik recentelijk Apocalypse Now en Platoon heb gezien, dat in deze film het Vietnam gedeelte in vergelijking verbleekt, ik weet het niet.

Kudos aan Lee Emery en Vincent D'Onofrio wel, wat een prachtprestaties.

Deze maand:

The Suicide Squad (2021) - 2.5/5
The Hitman's Wife's Bodyguard (2021) - 2.5/5
The Marksman (2021) - 2/5
Bo Burnham: Inside (2021) - 0.5/5
The Green Knight (2021) - 3.5/5
Free Guy (2021) - 3/5

A Special Day (1977) - 4/5
Where Is My Friend's House (1987) - 4/5
The Parallax View (1974) - 3.5/5
Ik volg met Suicide Squad. Degelijk maar niet wauw.
Free Guy / The Green Knight nog twijfelen dewelke.

Fighting With My Family
Leuk tussendoortje, gebaseerd op een waar verhaal, met een alweer geweldige Florence Pugh, een genietbare Vince Vaugh en een (uiteraard) charistmatische The Rock

7/10

Snake Eyes: G.I. Joe Origins

Kinderlijke actiefilm over de opgang van Snake Eyes als hitman van een Japanse clan.

Repo-men: 8/10 shit, dat einde had ik niet zien aankomen :oink: Op zich wel een goede actiefilm ook. Niet altijd even geloofwaardig, maar dat kan je ook moeilijk verlangen van een actiefilm met futuristische elementen.

The King of Comedy:
Dit was een pijnlijke watch. Anders dan Taxi Driver zie je hier een personage dat al vanaf minuut 1 crazy/deluded is. Dit zorgt ervoor dat je in het begin een verwarrend gevoel krijgt wanneer de shots van waanbeelden van Pupkin en de realiteit elkaar afwisselen. Ik kan ook niets opmerken bij de acteerprestaties. Een goede film, maar niet 1 die ik snel opnieuw zou kijken.

The King of Comedy:
Dit was een pijnlijke watch. Anders dan Taxi Driver zie je hier een personage dat al vanaf minuut 1 crazy/deluded is. Dit zorgt ervoor dat je in het begin een verwarrend gevoel krijgt wanneer de shots van waanbeelden van Pupkin en de realiteit elkaar afwisselen. Ik kan ook niets opmerken bij de acteerprestaties. Een goede film, maar niet 1 die ik snel opnieuw zou kijken.
Ik vond het juist hilarisch hoe Pupkin zo hard bleef proberen en zich overal in forceerde. Ja hij is crazy vanaf scene 1 en ik snap de analogie met Taxi Driver ergens maar het gaat hier toch om een ander soort crazyness?

Suzhou He [Suzhou River] (2000): 10/10 (*)

suzhou_river-1000x563.jpg

Nog eens gezien, eigenlijk amper een kleine zes maand na een eerste kijkbeurt. De plotgaten worden quasi allemaal ingevuld, op enkele details na waar het antwoord me bijster is, maar op zich staan die details niet echt centraal in het liefdesverhaal.

Eigenlijk is het een filmpje die wel aan een remaster toe is, maar tegelijkertijd had het wel zijn charmes. Cinematografie is hoe dan ook zo mooi. Het zal niet voor iedereen zijn, en in het begin is het misschien net iets te schokkerig, maar op andere momenten is het zo mooi dromerig en wordt er vanuit mooie cameraperspectieven gefilmd. De neon is altijd wel eens leuk, maar ook de zonsondergangen/zonsopgangen over de Suzhou River, de stad zelf en eigenlijk meer het grauwe vuile gedeelte ervan ten opzichte van het nachtleven is heel mooi.
Het verhaal ligt mij. Heel interessante en boeiende personages, het verhaal boeit, mooie stem van een verteller die het op een boeiende manier kan vertellen. Voor mij valt alles goed in deze film, en ik denk dat ik nu met recht en reden nu ook uiteindelijk één van mijn favoriete films kan noemen.

Suzhou He wordt vaak als een "Vertigo meets Kar-wai Wong" gezien. Geen reden of dit ook klopt. Godard en de film noir komen soms ook eens terug. Eigenlijk bijna zo goed als allemaal films of thema's waar ik niet zoveel van ken. Enkel Vertigo heb ik gezien, maar die zou ik eens moeten terugzien. En heb ook wel eens een Wong gezien, maar daar klikte nog geen enkele film van, en heb ik bitterweinig van gezien.

Ik vond het juist hilarisch hoe Pupkin zo hard bleef proberen en zich overal in forceerde. Ja hij is crazy vanaf scene 1 en ik snap de analogie met Taxi Driver ergens maar het gaat hier toch om een ander soort crazyness?
Oof amai, nee voor mij was het echt een ongemakkelijke crazyness. Als in, deze persoon is duidelijk mentaal niet in orde maar beseft het zelf niet. Het gaat inderdaad over een andere soort crazyness, ik doelde eerder op hoe in taxi driver Travis Bickle in het begin niet echt zo heel crazy is maar dan tegen het einde door zijn waanideeën wel. Dus dat in Taxi Driver de crazyness laag begint en hoog eindigt en bij King of Comedy al hoog begint, en dan nog een beetje hoger gaat haha.

The Woman in the Window (Joe Wright, 2021)
Het moet niet altijd Cinema met een hoofdletter C zijn, ik had gehoopt dat dit een ontspannend thrillertje zou zijn om niet te veel bij na te denken. Viel dat tegen, wat een draak van een film. Op papier lijkt het nochtans mooi. Een cast met een hoop mooie namen (Amy Adams, Gary Oldman, Julianne Moore, Anthony Mackie, Bryan Tyree Henry), een scenario geschreven door de gevierde toneelschrijver Tracy Letts en geregisseerd door Joe Wright die… wel al wat films gemaakt heeft (ok misschien is Joe Wright geen echte troef). Uiteindelijk is dit een enorm flauw doorslagje op Rear Window en Body Double waar alle suspense uit weg gezogen is en waarin al die grote acteurs er zeer weinig van bakken, Amy Adams op kop. Er zijn weinig filmgerelateerde zaken meer teleurstellend dan een doodsaaie thriller.

Boss Level (Joe Carnahan, 2021)
Deze zou ik ook niet bepaald goed noemen, maar was tenminste wel ontspannend. De film doet wel niet echt iets om zich te onderscheiden van andere films met de Groundhog Day formule. Edge of Tomorrow maakte er een betere actiefilm van.

Heat (1995):
Waar is deze film mijn hele leven geweest? Hoe kan het in godsnaam zijn dat ik dit prachtwerk nu pas zie.
Voor mij mogelijk de creme de la creme van de crime-thriller film. Al Pacino vs Robert De Niro, a battle for the ages.

Kawaki [The World of Kanako] (2014): 8/10

174%2Faudiovisual%2Fmovie%2Fff4%2F58d%2Fd0cb6893e3cbf90137ab392e6d%2Fmovies-230063-21236912.jpg

Het is wat aanpassen, want het is behoorlijk chaotisch en fast-paced met momenten. Op zich is het wel te volgen, maar - zoals bij wel meer Aziatische films - soms wel wat moeilijk om je in te leven met de karakters. Verder wel opnieuw weer een mooie film, kleurrijk, aantrekkelijk, bloederig, goede en variërende muziek. Ik zal het wel nog eens moeten herzien ooit denk ik, maar goed is hij zeker! Actrice Nana Komatsu valt in erg positieve zin op.

The Florida Project - Oei, ik was blijkbaar voor eens echt niet mee met wat deze film zo goed maakt. Kinderen irriteerde me, bijrollen waren ook niks, enige die ik nog wel behoorlijk vond was miss blue haired mom. Zat ook veel te weinig vaart in, als kinderen voor de zoveelste maal kattenkwaad uithalen waarop de mama eigenlijk niks echt te zeggen heeft snap ik het wel wat de bedoeling is of wat er moet overkomen bij de kijker.

Felle kleurtjes waren er wel zo nu en dan en er wordt al wel is geprobeerd om iets te doen met de camera om het geheel wat op te leuken maar meh ik werd er allemaal echt niet warm door.

Ik besef (denk ik toch) wat de regisseur wil dat ik gezien heb en vermoedelijk heb ik dat zelfs ook voor een groot stuk gezien maar ik kon er heel weinig mee. Op het punt gestaan om op x1,5 ofzo te zetten en dat overkomt me zeer zelden. Misschien heb ik te weinig voeling met het gegeven als iemand die dergelijke problematiek zelden of nooit gekend of zelfs maar gezien heeft in het echte leven, het kan.

Dan vond ik in de andere film die ik gezien heb van Baker, Tangerine, echt zoveel meer leven inzitten, zoveel meer flair én zoveel meer inhoud.

La double vie de Véronique - Viel me absoluut mee. Irène Jacob speelt onwaarschijnlijk mooi. Kleurgebruik is zoals nog bij Kieslowski opvallend maar functioneel en allesbehalve storend, in tegendeel het geeft meteen een extra schep sfeer aan het geheel. De muziek doet ook zijn duit in het zakje met voornamelijk fantastische mooie klassieke stukken. Film die af is en daar verandert het feit dat ik niet altijd mee was met plot of verhaal weinig tot niks aan.

Terug
Bovenaan