Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Suicide Squad (de nieuwe) Ik ben er niet uit of hij leuk is of vreselijk.
Edit: do still love Harley
Edit edit: Harley = awesome maar verder denk ik een van de slechtste dingen die ik in jaren gezien heb.
Wat vond je er dan zo slecht aan? Ik vond die best leuk.
En gaan van "Ik ben er niet uit of hij leuk is of vreselijk" naar "een van de slechtste dingen die ik in jaren gezien heb" is ook wel speciaal imo...

Wat vond je er dan zo slecht aan? Ik vond die best leuk.
En gaan van "Ik ben er niet uit of hij leuk is of vreselijk" naar "een van de slechtste dingen die ik in jaren gezien heb" is ook wel speciaal imo...
Ik was aan het kijken terwijl ik schreef :) Het was mij uiteindelijk té comic-book. Ik denk mocht ik de comics lezen dat ik het meer zou geapprecieerd hebben. Vond ook dat het precies twee films in 1 was, een Harley en een Suicide Squad.

Ik vond hem best te doen, 1 van de betere van DC.
Het absurde doet mij een beetje denken aan Doom Patrol.
Iedereen blijft mij Doom Patrol maar aanraden, maar ik ben nooit verder geraakt dan een aflevering of 3-4. Ik vind het zo... idioot. Its er enige reden om verder te kijken?

Ik was aan het kijken terwijl ik schreef :) Het was mij uiteindelijk té comic-book. Ik denk mocht ik de comics lezen dat ik het meer zou geapprecieerd hebben. Vond ook dat het precies twee films in 1 was, een Harley en een Suicide Squad.
Ik snap uw opmerkingen niet en ben er dus niet mee akkoord. Maar bon iedereen mag uiteraard goed of slecht vinden wat hij/zij wil.

Maar de uitspraak "een van de slechtste dingen die ik in jaren gezien heb" blijf ik raar vinden...

Ik snap uw opmerkingen niet en ben er dus niet mee akkoord. Maar bon iedereen mag uiteraard goed of slecht vinden wat hij/zij wil.

Maar de uitspraak "een van de slechtste dingen die ik in jaren gezien heb" blijf ik raar vinden...
Ik zou u dan beter ook zeggen dat als ik op een jaar vijf films zie die ik nog nooit gezien heb, dat heel veel is. Ik kijk steeds op opnieuw hetzelfde. Meestal lees ik een film gewoon. Dus voor mijn doen is dit perfect mogelijk. Voor een meer frequente filmkijker is het idd waarschijnlijk minder van toepassing. Snapt u?

Iedereen blijft mij Doom Patrol maar aanraden, maar ik ben nooit verder geraakt dan een aflevering of 3-4. Ik vind het zo... idioot. Its er enige reden om verder te kijken?
Als ge het te idioot vind is het waarschijnlijk niets voor u. Ik vind dit net het leuke eraan, het neemt zichzelf niet serieus.

Als ge het te idioot vind is het waarschijnlijk niets voor u. Ik vind dit net het leuke eraan, het neemt zichzelf niet serieus.
"Zichzelf niet serieus vinden" is uiteraard iets positief, dat is niet wat ik bedoel. Op papier zou Doom Patrol mij moeten aanspreken, maar het pakt hier dus niet.

Dus thanks, als het inderdaad gewoon hetzelfde blijft, dan kijk ik niet verder.

Ik had net hetzelfde met Doom Patrol als Lint eigenlijk. Het heeft alles om iets voor mij te zijn (antisuperheroes, Brendan Fraser, belachelijke personages, Brendan Fraser, bizar verhaal én Brendan Fraser!) maar ze wilden precies speciaal doen om speciaal te doen. En die actrice met meerdere persoonlijkheden is echt van het slechtste dat ik in een serie heb gezien.

On topic:

Raya and the Last Dragon

Was er de prachtige animatie niet geweest, ik had deze prent los gebuisd. Normaal gezien moeten de locatie en de sfeer me super liggen, maar die twee zaken werden genadeloos neergesabeld door het erg magere plot en de compleet misplaatste humor (Awkwafina, zo verschrikkelijk irritant) die iedereen ergerlijk maakte.

5/10

Us Again

De obligatoire Disney-short die bovenstaand vehikel vergezelde. Raya zei belachelijk weinig met zo veel mogelijk elementen, maar bij deze short is het compleet omgekeerd. Ongelooflijk hoe enkel het gebruik van muziek, expressies en animatie toch zo veel kunnen zeggen en je zo veel kunnen laten voelen.

9/10

Laatst bewerkt:
Ik had net hetzelfde met Doom Patrol als Lint eigenlijk. Het heeft alles om iets voor mij te zijn (antisuperheroes, Brendan Fraser, belachelijke personages, Brendan Fraser, bizar verhaal én Brendan Fraser!) maar ze wilden precies speciaal doen om speciaal te doen. En die actrice met meerdere persoonlijkheden is echt van het slechtste dat ik in een serie heb gezien.
Jane...ik vind het net een super goed personage! Verder in de serie gebeuren er echte zotte dingen mee.
Voor mij is dit tezamen met The Boys, Watchmen en Invincible zo wat het beste dat de laatste jaren uitgekomen is over "superheroes".

Stalker (Andrei Tarkovsky, 1979)
Een meesterwerk. Er is al veel over deze film verteld in dit topic en op dit forum, onder andere dat je ervoor in de mood moet zijn. Het is de tweede keer dat ik de film zie en dat laatste zat bij deze kijkbeurt alvast goed, maar met wat ouder te zijn heb ik meer appreciatie voor de kunde van het film maken van Tarkovsky en ook meer geduld voor het trage tempo, iets wat waarschijnlijk de eerste keer mijn grootste klacht was. Een complexe, meditatieve en tot nadenken stemmende film.

La Double Vie de Véronique (Krzysztof Kieslowski, 1991)
Een meesterwerk. Een film om niet te veel bij na te denken maar om te ervaren, waar dingen niet gebeuren om de plot vooruit te drijven maar om bepaalde warme, melancholische gevoelens bij de kijker op te roepen. En dan zijn er nog die prachtige beelden die vooral de prachtige Irene Jacob meestal centraal plaatsen.

Seconds (John Frankenheimer, 1966)
Een meesterwerk. Een rare mix van science fiction en psychologische horror. De grote ster hier is de voor die tijd vooruitstrevende, desoriënterende cinematografie die de film doet aanvoelen als een paranoïde koortsdroom. De film verliest wat kracht in de tweede helft maar vindt een tweede adem met het einde en als geheel heb ik er zeer van genoten.

Long Shot (Jonathan Levine, 2019)
Euh, geen meesterwerk. Maar wel een romantische komedie die doet wat je er van verwacht, zonder pretentie, en die wel ontspannend was. Seth Rogen en Charlize Theron hadden ook nog wel deftige chemie. Huehuehuehue.

L’Amant Double (François Ozon, 2017)
Allesbehalve een meesterwerk. Een nogal corny erotische thriller over een vrouw die een relatie krijgt met een identieke tweeling. Uiteindelijk bleek dit een nogal flauw doorslagje te zijn van Dead Ringers van David Cronenberg. Ozon probeert de indruk te wekken dat er een diepere betekenis uit de film te halen is (en overdrijft serieus met de visuele metafoor van spiegels), maar uiteindelijk heeft hij niet het lef of de visie van zijn Canadese collega.

The Kissing Booth 2:
Ik weet niet waarom ik deze film zelfs heb gezien, had echt een hekel aan de eerste. Ik denk dat ik ramptoeristen nu een stuk beter snap.

The Thin Red Line:
Vond deze heel teleurstellend. Die cast, dat verhaal en Terrence Mallick klonk geweldig. Het resultaat echter lijkt nodeloos pretentieus. Het wilt een stuk dieper en artistic lijken maar het gaat ten koste van het verhaal en de characters. De film was al lang, maar om het verhaal en de characters echt te laten shinen had hij nog een uur langer moeten duren. Nick Nolte vond ik wel heel goed spelen.

Platoon:
Dit is de film die Thin Red Line wou zijn. Een heel moeilijke watch met momenten, ik woon zelf in Vietnam. Oliver Stone laat het concept War is Hell als geen ander zien.

Gisterenavond The Green Knight gaan kijken.

Fantastisch mooie film, heel erg goede muziek, maar qua verhaal echt wel op het randje naar begrijpbaarheid toe imo. Ik had op voorhand nog even het verhaal van Gawain erbij gepakt (gewoon de samenvatting op wikipedia) en ben heel erg blij dat ik het gedaan had.
2 vrienden mee die absoluut van niets wisten, ene die 10 minuten in slaap gevallen is, de andere heeft het uitgehouden maar er weinig aan gehad.

Niet voor iedereen dus, maar als je houdt van mooie films (puur visueel) dus absoluut een aanrader. Bomvol symboliek en kleurenspel.

platoon over thin red line any day !

come to think about it, platoon is samen met saving private ryan , en full metal jacket m'n lievelings oorlogs top 3.

Maar ale the thin red line staat top tien all time hier denk ik.

Dat gevecht om de heuvel te veroveren alleen al.

Al vind ik Malick in andere films dan ook weer wel a bit too much.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan