PBR Streetgang
Well-known member
Daisies en Funeral Parade of Roses lijken me echt iets voor jou, daar zou ik geen seconde mee wachten.Dat is een terechte opmerking.
Daar zit het probleem onder meer. Ik ken het probleem. Ik moet wat meer klassiekers zien op dat vlak (van '50/'60 Hollywood/Hitchcock alsook de "new waves"). Films als los olvidados en letyat zhuravli zou ik nog eens moeten terugzien. Kalozotov (Letters Never Sent, Soy Cuba) en Resnais (Marienbad, Hiroshima mon Amour) verwacht ik wel iets van. Films zoals l'aventura of dingen zoals Daisies en Funeral Parade of Roses. Maar ook wat meer werk zoals Treasure of Sierra Madre, Bicycle Thief, M - Eine Stadt..., The Night of the Hunter enzovoort zijn films waar ik wel iets van verwacht.
Voor iemand die graag fysieke media bezit, kan ik je warm aanraden om eens door de catalogus van Eureka's Masters of Cinema te gaan. Je kan de meerderheid van hun uitgaves (die nog in print zijn) aan een degelijke prijs kopen op zavvi.nl. Je vind er films van Antonioni, Kobayashi, Murnau, Fuller, Pasolini...

So??
Ik heb het ook uit mijn mening geschrapt, want daar kan Disney niet echt aan doen.