Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik heb toch maar een abonnement op Mubi genomen. Samen met Netflix hou ik het bij dat. Amazon Prime en HBOMax neem ik misschien later nog wel eens, maar dat zal dan meer voor de series zijn. Verder heb ik wel mijn collectie DVD's/BR's (en indien niet, is er nog altijd de bibliotheek, die ik eens zal binnenwippen voor Seven Samurai). En ja pindakazen kan je al bij al vrij vlot doen, zeker bij mainstream films of films die erg succesvol zijn. Alles van Disney+ kan je makkelijk pindakazen.

Gisteren Fusi gezien:
Fusi (2015): 6/10 (maar high end 6 dan)

Ondertussen al mijn zevende IJslandse film (!), al is Arctic engelstalig. Met Katla is er nog een serie die ik ook eens wil zien. En Rams was ook wel een arthousesuccesje dat ik nog moet zien. Er zijn er nog wel, maar er is geen haast meegemoeid. (Svanurin kan ook wel iets zijn). Het zijn vaak wel redelijk introverte en melancholische films, alsof ze een film maken over een land waar eigenlijk niet veel te beleven valt. Dat is een erg terugkerend thema in de IJslandse film.

De andere vijf die ik had gezien zijn: 101 Reykjavik, Bokeh (wellicht ook Engelstalig, maar geen aanrader, wel leuke beelden, was meer een toeristische commercial dan een film), Noi Albinoi, Sparrows en Heartstone. Heartstone is de beste voor mij, en staat in mijn all-time top 50.

MV5BYjFjMjAzMzYtOTJkZS00MmNjLWE4NTktY2MwY2ZhZDNkNzU3XkEyXkFqcGdeQXVyMjMyOTAzNjM@._V1_.jpg

Heartstone, 2016

Laatst bewerkt:
Fast & Furious 9 => 5/10

Films worden slechter en slechter, geen idee waar dit nog naartoe gaat, maar als je nu al dingen begint te krijgen zoals met een wagen de ruimte ingeschoten worden en dergelijke...

:laugh:

Ik heb die in de cinema gezien met 4 kameraden en er zaten nog 3 andere mensen. Mijn 4 kameraden zijn allemaal in slaap gevallen, een de 3 anderen zijn na 45, 90 en 120min vertrokken.
Mijn eerste keer Inland Empire. Meestal kijk ik een film van Lynch wel eens een keer of twee opnieuw. Maar deze is echt de eerste waarbij ik na het kijken echt een gevoel had van 'wtf did I just watch?' En dat na Eraserhead (nog niet zo lang geleden) en seizoen 3 van Twin Peaks ook al gezien te hebben :p.

Misschien moet ik het maar bij zijn weerberichten houden :laugh:.

Mijn eerste keer Inland Empire. Meestal kijk ik een film van Lynch wel eens een keer of twee opnieuw. Maar deze is echt de eerste waarbij ik na het kijken echt een gevoel had van 'wtf did I just watch?' En dat na Eraserhead (nog niet zo lang geleden) en seizoen 3 van Twin Peaks ook al gezien te hebben :p.

Misschien moet ik het maar bij zijn weerberichten houden :laugh:.
Lynch is the bee's knee's :coolbrows:.

Prometheus:
- visueel een streling voor het oog
- acteerprestaties: gemiddeld, enkel Michael Fassbender steekt erboven uit als creepy android
- verhaal: laat te veel vragen open en rammelt wel. En sowieso haat ik films die niet afronden.

Mijn review van Prometheus is vrij simpel:

Plus: de (teaser) trailers:

Min: de film

(holy shit die trailer was zo fucking goed, 1 van de beste ooit :drool:)

Ik wou de Alien films nog eens opnieuw zien en dacht om dan met Prometheus en Covenant te beginnen gezien het prequels zijn. Maar ik ga het maar zo laten denk ik. Ineens in de Alien awesomeness duiken.

Ik vond Prometheus nog wel goed eigenlijk.
Covenant dan weer niet. Elk grammetje mysterie ivm de aliens ineens verdwenen... Ik moet die wel eens een tweede keer bekijken.

Mijn review van Prometheus is vrij simpel:

Plus: de (teaser) trailers:

Min: de film

(holy shit die trailer was zo fucking goed, 1 van de beste ooit :drool:)
Die trailer had me toen ook weg geblazen. Had dat ook met The Dark knight rises trailer. Helaas viel ook de film wat tegen. De reden waarom die trailer zo goed was bleek gewoon omdat Cotillard er niet in zat :biglaugh:

Terug
Bovenaan