Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

A Quiet Place Part II

Sterk vervolg. Al effe geleden dat we nog zo'n deftige monster horror hebben gehad. Hopelijk komt er nog een 3e.

Laatst bewerkt:
F9

Ik ben altijd al een grote fan van de reeks geweest. Van de steengoede eerste tot wat het later geworden is. Maar wat was dit zeg.
Nu is het echt een karikatuur geworden van wat al een karikatuur was... Personages die teleporten van Keulen naar Tokio naar Londen. Oude personages die ergens onrealistisch ingepast worden, personages die (weeral) uit de dood opstaan om daarna geen meerwaarde te hebben, supermagneten die enkel werken op vijandige auto's maar for some reason niet op die van zichzelf, een brug die instort zoals in een Road Runner cartoon, etc etc etc.

De vorige waren al extreem over the top maar dit was echt gewoon zo ver van realisme verwijderd dat het echt om te lachen was. Veruit de slechtste van de reeks.

The Ninth Gate: 4/10, met momenten amusant, met momenten een totale kakfilm.
A Quiet Place 2: 8/10, ik vond hem beter dan de eerste, aangenaam verrast. The Last of Us vibe is strong in this one.
The Conjuring 3: 6/10, een teleurstelling, na de eerste 2 die ik wel goed vond.

A Quiet Place 2: 8/10, ik vond hem beter dan de eerste, aangenaam verrast. The Last of Us vibe is strong in this one.
Inderdaad, ik had ook dat gevoel; de apocalyptische wereld en de 'clicker'-achtige wezens...
(Erg benieuwd naar de serie die HBO gaat maken van The Last of Us.)

Ivm A Quiet Place Part II:

Die kannibalen of cult, wat het ook moge zijn. Ik vond het dom. Iemand die je als vijand beschouwt vol hangen met spullen die lawaai maken? Suicide. Alsook het vele praten in tegenstelling tot de eerste film. Kan allemaal plots.

Ivm A Quiet Place Part II:

Die kannibalen of cult, wat het ook moge zijn. Ik vond het dom. Iemand die je als vijand beschouwt vol hangen met spullen die lawaai maken? Suicide. Alsook het vele praten in tegenstelling tot de eerste film. Kan allemaal plots.

Maar dat was toch ook de bedoeling? Mij leek het alsof ze bewust hun vijanden wilden...
opofferen aan die wezens (door ze vol te hangen met bellen).

The Mauretanian
Sterke acteurs, sterke prestaties. Zeer moeilijk verhaal om zien, dat Amerika nooit ter verantwoording zal geroepen worden is echt… niet te vatten.

The Ninth Gate: 4/10, met momenten amusant, met momenten een totale kakfilm.
Heb die onlangs ook nog eens teruggezien, voor mij toch zeker een 8/10. Vind hem toch enorm sfeervol en ik hou wel van het slow-burn genre (niet voor iedereen natuurlijk).

Wat vind jij er dan bv "kak" aan?

Heb die onlangs ook nog eens teruggezien, voor mij toch zeker een 8/10. Vind hem toch enorm sfeervol en ik hou wel van het slow-burn genre (niet voor iedereen natuurlijk).

Is kakfilm tout court

Ik heb een voorliefde voor trage en donkere films, en deze leek die eigenschappen te willen combineren, was op papier dus perfect voor mij. Het 'donkere' (en mystieke) vond ik een beetje gefaald en soms zelfs onbedoeld lachwekkend worden. Het 'trage' werd eerder een totaal stuurloos script. Het modderde allemaal maar wat aan. Het toppunt was dat Depp precies het gewicht van heel de film moest dragen, maar de acteerprestaties van quasi alle andere acteurs waren zo ondermaats dat hij daar gewoon niet op zijn plaats leek. Enkel Frank Lagella vond ik nog wel goed, maar Polanski zijn wederhelft... Wtf zeg.

Ik heb een voorliefde voor trage en donkere films, en deze leek die eigenschappen te willen combineren, was op papier dus perfect voor mij. Het 'donkere' (en mystieke) vond ik een beetje gefaald en soms zelfs onbedoeld lachwekkend worden. Het 'trage' werd eerder een totaal stuurloos script. Het modderde allemaal maar wat aan. Het toppunt was dat Depp precies het gewicht van heel de film moest dragen, maar de acteerprestaties van quasi alle andere acteurs waren zo ondermaats dat hij daar gewoon niet op zijn plaats leek. Enkel Frank Lagella vond ik nog wel goed, maar Polanski zijn wederhelft... Wtf zeg.
Ik was op deze film gekomen door de lovende kritieken op dit forum. Ik was nog niet veel ontgoocheld geweest na een aangeraden film, maar deze film was er wel 1 van en dit vat het voor mij ook heel goed samen.
De overgang van het mysterieuze naar “het is eigenlijk niet mysterieus, maar gewoon echt” vind ik ook zo brak in elkaar zitten dat dat het einde ook volledig deed in elkaar zakken voor mij.

Deze avond deze (eindelijk) eens gezien ;

Verrassend goed eigenlijk, Emma Stone nailed it :)
en nu weet ik ook waar deze gif vandaan komt;
tenor.gif

Predator (de eerste): zalig dat jaren 80 over the top macho gedoe met Arnie en zijn bodybuilding groepje dat mocht acteren.
dat kunt ge zelf geen punten geven zo'n film :rofl:

Terug
Bovenaan