Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik was destijds ook echt geen fan van Haggis’ Crash. Die van Cronenberg vond ik heel speciaal maar was onboorbereid aan die film begonnen en wist niet echt waar ik de emoties die ik voelde, kon plaatsen.

Ik kijk wel enorm hard uit naar de 4k restoratie die ik snel hoop te kunnen zien. Al is het thuis op bluray.

Once Upon a Time… in Hollywood (2019)

Rewatch na cinemabezoek destijds. Blijft uitstekende "no-plot film". Zegt veel als ik zo'n film onafgebroken kan kijken zonder dat ie gaat vervelen. Wordt vooral ook gedragen door enorm sterke acteerprestaties van Pitt en DiCaprio. Naar vanouds heerlijke humoristische en gewelddadige scenes in deze prent en mooi homage aan Hollywood van vanouds. Meen dat ik destijds de enige was in de cinema die luidop lachte bij de scene op het einde van de film. Mooie hoe Tarantino de elementen gedurende film aanbrengt en uiteindelijk samenbrengt in die ene ontknoping.

9/10
Ook gezien deze week.

Knappe film en ik heb ook luidop moeten lachen op het einde, meerdere keren. Zalig.

Heb de film in 2 delen gezien dus het kan zijn dat ik daardoor wat gemist heb. Maar het was mij dus niet echt duidelijk wie 'Charlie' en 'Terry' waren. Ook had ik geen flauw idee dat de film een kruising tussen fictie en non-fictie was. Achteraf wat opgezocht en ik was serieus onder de indruk toen ik ontdekte dat de cult op de Spahn Ranch de Manson Family was, onder leiding van Charles Manson (vandaar Charlie dus). Nog meer onder de indruk toen ik ontdekte dat de Tate-Labianca murders echt gebeurd zijn. Dat Sharon Tate echt bestaan heeft wist ik evenmin. Ik kan mij dus goed inbeelden dat iedereen die bekend was met heel dat gebeuren, serieus op het puntje van zijn stoel kroop toen het einde naderde.

Los daarvan was ik serieus fan van Pitt zijn character. Lang geleden dat ik in een film zoiets had van: 'hopelijk gaat die niet dood'. :p

De laatste tijd heb ik wat tijd gehad dus here it goes :

Viel nog best te pruimen. Doet denken aan Cube en consoorten. 6/10.

Een beetje een lackluster deze. Voor vele zaken blijf je op je honger zitten. Meer psychologisch dan verwacht. 4/10.

De weerwolven van Wakkerdam verfilmd? Was nog ok-ish, maar het einde werd wat verprutst. 5/10.

Toffe film deze. Niet geweldig veel van verwacht, maar maar het bleek uiteindelijk nog een deftige film te zijn. 7/10.

Ook gezien deze week.

Knappe film en ik heb ook luidop moeten lachen op het einde, meerdere keren. Zalig.

Heb de film in 2 delen gezien dus het kan zijn dat ik daardoor wat gemist heb. Maar het was mij dus niet echt duidelijk wie 'Charlie' en 'Terry' waren. Ook had ik geen flauw idee dat de film een kruising tussen fictie en non-fictie was. Achteraf wat opgezocht en ik was serieus onder de indruk toen ik ontdekte dat de cult op de Spahn Ranch de Manson Family was, onder leiding van Charles Manson (vandaar Charlie dus). Nog meer onder de indruk toen ik ontdekte dat de Tate-Labianca murders echt gebeurd zijn. Dat Sharon Tate echt bestaan heeft wist ik evenmin. Ik kan mij dus goed inbeelden dat iedereen die bekend was met heel dat gebeuren, serieus op het puntje van zijn stoel kroop toen het einde naderde.

Los daarvan was ik serieus fan van Pitt zijn character. Lang geleden dat ik in een film zoiets had van: 'hopelijk gaat die niet dood'. :p
Lol @ de spoiler, ik ben 3 keer gaan checken of het een post van @TRUMP was :laugh:.

Black widow.

Bweikes weeral een avenger film. Waarom kijk ik hier eigenlijk nog naar? Zo n afgezaagd en uitgemolken concept. Films worden slechter en slechter na Iron man 2.
Buiten Thor ragnarock dan. Die was dik fun.

@Lint do not mock me, human.

Laatst bewerkt door een moderator:
Black Widow. Heerlijke film. Actie evenaart die van winter soldier. En red guardian, tja niet mijn humor maar wel nodig om de film niet onnodig serieus te maken. Taskmaster was echt nice gebracht.

Ook net Black Widow gezien en vond hem dik ok. Wel een vraagje: nog iemand die bij bepaalde shots dacht dat ze ScarJo-ass-centric waren? Ik klaag niet é maar ik zag soms shots passeren van ‘dat koffertje is van belang maar laat ons dat achterwerk toch centraal filmen’ Kweenie, vond het opvallend express bijna.
Leuke popcorn film dat wel.

Avondje nobrainers:

Fear Street: 1978

Beter dan de eerste, benieuwd naar het laatste deel! Had wel nog meer gore verwacht. :unsure:

The Tomorrow War

So dumb it's fun. Dikke kanshebber voor de guilty pleasure award van 2021.

Wel een vraagje: nog iemand die bij bepaalde shots dacht dat ze ScarJo-ass-centric waren? Ik klaag niet é maar ik zag soms shots passeren van ‘dat koffertje is van belang maar laat ons dat achterwerk toch centraal filmen’ Kweenie, vond het opvallend express bijna.
Leuke popcorn film dat wel.
Dat is al in elke Marvel film zo. Ethisch degoutant, esthetisch prachtig 👌.

To be fair, de billen van Scarlett zijn een meesterwerk dat je perfect naast de Venus van Boticelli, de Niké van Samothrake en het meisje met de parel van Vermeer mag zetten.

En ja, de ironie van die laatste ontgaat me geenszins.

Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn

Ik heb me er echt goed met geamuseerd. Nooit echt spannend of zo, maar wat een absurde film, helemaal mijn ding. 4/5

Prometheus (2012)

Rewatch nadat ik ook Alien en Aliens herbekeken heb. Was toch een heel stuk zwakker dan ik mij herinnerde.

Script, en dan voornamelijk de dialogen, sloeg soms helemaal nergens op. Karakters die constant domme fouten maken, idiote one-liners, slechte expositie van bepaalde stukken vh verhaal en onderlinge relaties, karakters die niets bijbrengen aan het verhaal of waarmee men uiteindelijk niets zinnigs doet (die bioloog en geoloog oa), zwakke acteerprestaties (met Logan Marshall-Green, Kate Dickie en Noomi Rapace op kop, al zal dat ook wat liggen aan het materiaal waarmee ze moesten werken), film komt heel onverzorgd over door (?) flauwe editing, veel nieuwe vragen en geen antwoorden, ...

5.5/10 maar eigenlijk zou ik even streng moeten zijn als voor Army of the Dead (om maar eentje te noemen) en deze ook 4/10 geven. Spreekt voor zich dat ik het in de toekomst gewoon bij Alien en Aliens hou. ;(

Laatst bewerkt:
Ook gezien:

Aguirre, the Wrath of God (1972) - 7.5/10
Cool Hand Luke (1967) - 7/10

Midsommar (2019)

technisch wel ok? echter wederom domme karakters, te langdradig met irrelevante scenes en mijn suspension of disbelief (ok, het is en blijft horror) was ver weg. Als kijker weet je ook al veel te vroeg hoe de vork in de steel zit en mede doordat de personages zo unlikeable zijn, is de spanning er heel snel af. Op Dani na lijken de karakters zich ook weinig zorgen te maken wanneer het spelletje 'tien kleine negertjes' eenmaal begint en ze een voor een verdwijnen. Om zo'n film dan zo'n speelduur te geven waar constant de spanning wordt uitgehaald... Ik denk dat je veel betere psychologische horror kan opbouwen door nog meer te focussen op Dani met meer initiële expositie en het kaderen van haar horror, gecombineerd met een veel compactere speelduur. Dan was Hereditary toch iets beter te pruimen.

5.5/10

Black Widow.

Niet de beste Marvel film, de actie was wel in orde en Scarlett in strakke pakjes is altijd +1.

Set it off.

4 girls with their backs against the wall.... deceide to rob banks ! wow zalige film eigenlijk, leuke rewatch.
maar serieus slechts 15.000 votes. ik vond het echt wel een trendsetting movie. origineel en veel plot developing en character evolving.

aanrader !!

The Tomorrow War

Heel cheesy, maar best entertainend. Kijkt lekker weg.

Er schortte wel wat aan het verhaal. Soldaten uit de toekomst komen eraan om te zeggen dat er een oorlog is en bij de volgende scène heeft de hele wereld al recruteringscentra opgezet. En als de uitbraak in 2048 begon, is het ongeloofwaardig dat de Amerikanen nog steeds met F-22 Raptors rondvliegen die ze over een paar jaar uit roulatie willen brengen wegens te duur.

We doen verder met hey nobrainer weekend: Nobody

Beter dan John Wick en Taken. Bob Odenkirk is mijn nieuwe favoriete actieheld.

Terug
Bovenaan