Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Arrival nog niet gezien, vreemd want ik heb het wel voor Jeremy Renner.

Interstellar was visueel prachtig maar qua verhaal en plot natuurlijk wel vintage "ik ga online heel den uitleg moeten gaan opzoeken of ik snap er geen snars van" Nolan. Hoeft voor mij niet eigenlijk, die complexiteit.

Ik denk dat het andersom is ... QT denkt dat alles belangrijk is, wat hij op papier heeft gezet. Subtiel maar belangrijk verschil :p.

Ik zal ook eens proberen lijsten, maar bij QT is dat echt moeilijk imo:
  1. Pulp Fiction + Django
  2. Kill Bill 1 + OUATIH
  3. Reservoir dogs + H8 + Kill Bill 2
  4. Jackie Brown + Death Proof + Inglourious Basterds (maar elke keer dat ik die bekijk ben ik zo blown away door 3 scenes dat ik hem tijdelijk omhoog bump)

Dus ... exact hetzelfde als de originele Blade Runner?
En cfr. Arrival 100% akkoord !

Dat is nu toch heel erg kort door de bocht vliegen? En al helemaal om daar een film voor te discarden.
Wil film dan ook niet discarden, is nog steeds wel een 8/10 voor mij

Arrival nog niet gezien, vreemd want ik heb het wel voor Jeremy Renner.

Interstellar was visueel prachtig maar qua verhaal en plot natuurlijk wel vintage "ik ga online heel den uitleg moeten gaan opzoeken of ik snap er geen snars van" Nolan. Hoeft voor mij niet eigenlijk, die complexiteit.
Nolan deed nochtans heel hard zijn best om alles in zijn film zelf uit te leggen, zoals in al zijn films trouwens

Nolan deed nochtans heel hard zijn best om alles in zijn film zelf uit te leggen, zoals in al zijn films trouwens
Mja, wegens het gebrek aan tijd moet film voor mij toch vnl ontspannend zijn. Dat wil daarom niet zeggen hersenloos entertainment, maar vaak mag je bij Nolan toch geen minuut afgeleid zijn of je bent het kwijt.

Ook het feit dan ik een film soms in 3 of 4 keer moet zien wegens te laat en te moe (en ik dus na 30min in slaap sukkel), helpt daar natuurlijk niet aan.

Ben bv nu eens begonnen aan de Star Wars saga, chronologisch dus begonnen met The Phantom Menace (heb ze nooit allemaal compleet gezien dus wil echt eens van bij het begin starten), zit na 3 avonden ongeveer 90min ver. Aan dit tempo kan ik tegen de zomer aan The Mandalorian beginnen :oops:

Fair Enog
Mja, wegens het gebrek aan tijd moet film voor mij toch vnl ontspannend zijn. Dat wil daarom niet zeggen hersenloos entertainment, maar vaak mag je bij Nolan toch geen minuut afgeleid zijn of je bent het kwijt.

Ook het feit dan ik een film soms in 3 of 4 keer moet zien wegens te laat en te moe (en ik dus na 30min in slaap sukkel), helpt daar natuurlijk niet aan.
Fair Enough

Zelf heb gisteren trouwens Soul bekeken
Was toch niet zo onder de indruk, eerlijk gezegd. Of toch alleszins niet evenredig met de hype errond
Inside out kwam eigenlijk veel meer binnen, al kan dat komen door het feit dat onze twee kinderen net zelf in volle ontwikkeling zijn

Was wel ook heel moe, dus misschien kan hij me bij een wakkere rewatch meer bekoren

In The Line of Fire

goh met de presidents verkiezingen leek het me actueel om deze eindelijk eens te zien.

al bij al een vrij saaie film, en tja Clint Eastwood, ik ben niet gek aan die vent, altijd zelfde uitdrukkingen en was zelfs op het top van zn kunnen te oud om te acteren. Snap nie waarom studio's zo'n ouwe opa kiezen om actiefilms te maken.

In The Line of Fire

goh met de presidents verkiezingen leek het me actueel om deze eindelijk eens te zien.

al bij al een vrij saaie film, en tja Clint Eastwood, ik ben niet gek aan die vent, altijd zelfde uitdrukkingen en was zelfs op het top van zn kunnen te oud om te acteren. Snap nie waarom studio's zo'n ouwe opa kiezen om actiefilms te maken.
Kijk eens naar Unforgiven uit 1992. Eastwood is daar 62 en acteert magistraal.

Eindelijk 1917 gezien. Ik moet zeggen dat ik toch onder de indruk was: fenomenaal knap. De kritiek die je soms hoort op het verhaal snap ik wel maar dat neemt niets weg van de ervaring. De twee enige minpunten waren de waterval en te weinig screen time voor Andrew Scott :)

Andrew Scott was echt een probleem in die film. Maakte pijnlijk voelbaar hoe oninteressant de twee saaie lullen waren waar we 2 uur op moesten zitten kijken.

Deze docu kwam bijzonder hard binnen. Een dochter volgt haar vader gedurende 4 jaar terwijl die langzaam maar zeker zichzelf vergeet. Hij sterft in stukjes en beetjes, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk want samen maken ze een film waarin hij keer op keer het leven laat na een gruwelijk accident. Heengaan met een lach en een traan.

Deze begint goed maar naar het einde toe wordt het allemaal nogal tam. Ook het acteerwerk is nogal ondermaats. Dat gezegd zijnde zitten er wel enkele redelijk geniale momenten in. De opener is ronduit hillarisch en heb al lang niet meer zo met een film gelachen als hier het geval was met "The Gloating". 😆

Laatst bewerkt:
Fair Enog

Fair Enough

Zelf heb gisteren trouwens Soul bekeken
Was toch niet zo onder de indruk, eerlijk gezegd. Of toch alleszins niet evenredig met de hype errond
Inside out kwam eigenlijk veel meer binnen, al kan dat komen door het feit dat onze twee kinderen net zelf in volle ontwikkeling zijn

Was wel ook heel moe, dus misschien kan hij me bij een wakkere rewatch meer bekoren
Had dat zelf ook bij Soul. "PIXAR DOET HET WEER" "BESTE PIXAR IN JAREN". Vond er niet zoveel aan buiten echt enorm mooi.

Andrew Scott was echt een probleem in die film. Maakte pijnlijk voelbaar hoe oninteressant de twee saaie lullen waren waar we 2 uur op moesten zitten kijken.
Don't you be hatin' on my homie. George McKay heeft met 1917 en The True History of the Ned Kelly Gang tweemaal indruk op me gemaakt. Eigenlijk viermaal, als je rewatches van 1917 erbij telt.

Rocketman - Viel me behoorlijk mee, vlotte wegkijker die voldoende speelsheid heeft om te blijven boeien.

Trio - Viel me behoorlijk tegen, Bruno Vanden Broecke had zijn momentjes (schaars maar ze waren er) maar voor de rest film die veel te veel probeert op het goed anderhalfuur dat hij duurt.

shadow in the cloud

ach , enkel bekeken voor chloe grace moretz, maar die film heeft echt weinig om het lijf.... in het begin kon ik me nog wel inleven in het verhaal, maar naderhand was dit toch een hoopje sci fi en oorlogs gedoe door elkaar gegooid...
waar OVERLORD nog magistraal het evenwicht vond en spannend bleef, gaat deze helemaal de mist (of the cloud) in...

shadow in the cloud

ach , enkel bekeken voor chloe grace moretz, maar die film heeft echt weinig om het lijf.... in het begin kon ik me nog wel inleven in het verhaal, maar naderhand was dit toch een hoopje sci fi en oorlogs gedoe door elkaar gegooid...
waar OVERLORD nog magistraal het evenwicht vond en spannend bleef, gaat deze helemaal de mist (of the cloud) in...
Die heeft toch meestal niet echt goede films? Bij mij was het toen ik haar zag direct van ‘oej, zal niet veel zijn’.

Terug
Bovenaan