Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Blue Beetle : Weer een poging van DC om iets van superhelden van de grond te krijgen. Een erg vergeetbare superheldenfilm waarin ook niet bijster goed in word geacteerd. De bad guys van dienst zijn ook bijzonder flauw. De Mexicaans Amerikaanse achtergrond setting sprak me ook niet zo geweldig aan, wss omdat de overdreven grappen en grollen totaal niet grappig waren. Er werd op regelmatige basis aangehaald dat Kord Industries de buurt aan het kapot maken was maar veel zag je daar eigenlijk niet van uiteindelijk. Deze film moet het vooral vd actie en effecten hebben en die zijn wel erg goed gedaan. Ik was naderhand geïnteresseerd in het budget en dat zou rond de 130 miljoen USD geweest zijn. Dan vraag ik mij toch af waar zo'n filmstudio winst wil halen als je het eindresultaat hiervan ziet. Het is een heel vergeetbare film en in mijn ogen met zo'n budget een niet te verantwoorden resultaat. 5/10

Pacific Rim
: Rewatch zoveel, Sci Fi toppertje van Guilhermo Del Toro. Alles zit er in voor een goede film: degelijk verhaal, sterke vfx en actie, goede interacties tss de personages, beetje persoonlijk drama en niet teveel overdreven veel humor maar toch net genoeg. Ook een leuke cameo van Ron Perlman. 7,5/10

Pacific Rim - Uprising :
Ook een rewatch, alhoewel minder als de eerste film vond ik deze toch beter als ik mij herinnerde. Het verhaal legt me wel teveel de nadruk op de kinderen helaas en ook de interacties tussen de Eastwood en Boyega zijn erg flauw bij momenten. Toch vond ik het over het algemeen best leuk om te volgen. Er zitten zeker goede stukken in maar ik had liever gehad dat deze meer in lijn had gelegen met de eerste film qua verhaal. 6/10

Wat films gezien op het vliegtuig deze week.

Moonfall
Ik had eigenlijk 0,0 verwachtingen gezien de lauwe reviews en de grote box office bomb maar ik heb me hier wel mee geamuseerd eigenlijk :unsure: Ergens tussen de over-the-top op niks slaande scènes zit hier wel een goede film in :p

The Cloverfield Paradox
Deze krijgt ook heel shitty reviews maar ook hier wel weer genoten. De tie-in naar Cloverfield hoefde voor mij niet maar het algemene concept was wel boeiend.

Edge of Tomorrow
Rewatch 137 maar pfoe, wat een dijk van een film blijft dit toch :love: Cruise en Blunt :love: Ik weet wel niet of een sequel een goed idee is want het is echt wel een afgerond verhaal.
Edge Of Tomorrow ook bekeken onlangs op het vliegtuig. Altijd leuk wat turbulentie tijdens de scene waarbij de luiken opengaan om te droppen op het strand.

Rounders (1998): Mat Damon speelt een jonge pokerspeler die in het undergound circuit in New York al z'n geld weg gokt en zich daarna uit die wereld terug trekt. Maar wanneer zijn vriend Worm (Edwart Norton) uit de gevangenis vrij komt, sleurt die hem er weer in.
Aangename verrassing! Goeie Damn en een heel goeie Malkovich.

Operation Mincemeat (2021): film over hoe de geallierden de Nazi's hebben misleid ivm de invasie van Sicilië. Interessante en coole film imo. Enig minpuntje was de romantische hoek/driehoeksverhouding die er wat door komt. Ook wel cool is dat ze vrij dicht bij de waarheid zijn gebleven (op gebied van de missie en hoe zich die heeft afgespeeld).

Köln 75 - 6.5/10

Fijne film die wat inzicht geeft in het jazz verleden van Duitsland in de jaren '70. Leuke vierde-wand scenes die wat mijn betreft wat structureler hadden mogen zijn. Op momenten voelt de film wel wat gehaast ofzo. Te veel interessante figuren, die te weinig aandacht krijgen.

In The Grey - 6/10
https://www.imdb.com/title/tt27681354/

Onderhoudende actiefilm met leuke typische Guy Ritchie gimmics. Veruit het leukste was de bromance tussen Henry Cavill en Jake Gyllenhaal.

A New Leaf (1971) 8/10

The Secret Agent (2025) 8/10

Stardust (2007) 7/10*

Wake Up Dead Man (2025) 7/10

The Magic Flute (1975) 8/10

Bergman Island (2021) 7/10

The Minecraft Movie - Ik heb niks met minecraft maar ik vond deze niet eens zoooo slecht, wordt toch vrij hard afgemaakt en of ik nu drie nieuwe existentiële vragen rijker ben? Nee dat niet maar een Black, Momoa, ... amuseren zich toch duidelijk wel en ik heb zeker zo nu en dan is goed gelachen. Kleinste toch ook af en toe is grote ogen getrokken naar de kleurtjes.

Grease (1978)

Liedjes blijven leuk, verhaal blijft na al die jaren nog even simpel. Als ze het indertijd hadden beperkt tot 90 minuten was het misschien wat aangenamer geweest. Enerzijds kunt ge wat lachen met de clichés en dingen die slecht verouderd zijn, anderzijds is het gewoon nooit meer dan een zwakke musical geweest.

Nobody (2021)

Alweer een actiefilm over een stille man die stiekem een badass waar ge beter geen ambras mee zoekt... ware het niet zo dat Bob Odenkirk dit rolletje zoveel beter speelt dan de tientallen varianten die je hier van in films hebt gezien. Gevechten zijn creatief, film heeft een lekker tempo, goede(doch ietwat subtiele) humor en het is bovendien allemaal vrij mooi in beeld gebracht.... En en... dat allemaal in slechts 90 minuten tijd
:love:

(Films mogen lang zijn, maar hulde aan zij die zo een strak geheel kunnen maken zonder alle bloat/sideplots)

Grease (1978)

Liedjes blijven leuk, verhaal blijft na al die jaren nog even simpel. Als ze het indertijd hadden beperkt tot 90 minuten was het misschien wat aangenamer geweest. Enerzijds kunt ge wat lachen met de clichés en dingen die slecht verouderd zijn, anderzijds is het gewoon nooit meer dan een zwakke musical geweest.
welke clichés zijn dan slecht verouderd?

Disclosure Day: meh/10. Het eerste deel is nog ok (voelde wel als een gedateerde early 2000's thriller) maar damn de tweede helft sleept voort.

welke clichés zijn dan slecht verouderd?
  • Volwassenen die tieners spelen -> toegegeven, dit ziet ge nu nog af en toe, maar Grease is het echt onnozel :D
  • Twee rivaal-scholen waar uiteindelijk weinig mee gedaan wordt
  • Brave Sandy, stoere Danny
Om maar een paar op te noemen.

• Volwassenen die tieners spelen -> toegegeven, dit ziet ge nu nog af en toe, maar Grease is het echt onnozel :D
  • Twee rivaal-scholen waar uiteindelijk weinig mee gedaan wordt
  • Brave Sandy, stoere Danny
Om maar een paar op te noemen.
* Misschien dat de jongeren in de jaren’50 er sneller volwassen uitzagen? 😅

* die stoere scholen. Tja, veel bla bla en uiteindelijk niks durven. Nu nig steeds toepasselijk.

* Ik val persoonlijk ook wel liever op vrouwelijke vrouwen en geen ‘manwijven’. 😅😅
Maar ieder zijn ding natuurlijk

Laatst bewerkt:
Nobody (2021)

Alweer een actiefilm over een stille man die stiekem een badass waar ge beter geen ambras mee zoekt... ware het niet zo dat Bob Odenkirk dit rolletje zoveel beter speelt dan de tientallen varianten die je hier van in films hebt gezien. Gevechten zijn creatief, film heeft een lekker tempo, goede(doch ietwat subtiele) humor en het is bovendien allemaal vrij mooi in beeld gebracht.... En en... dat allemaal in slechts 90 minuten tijd
ja klopt, beetje zelfde gevoel als toen met "the equaliser". moest het vooral van zijn "schok gehalte" hebben, je wist niet meteen aan wat je je kan verwachten;

helaas is dit volledig weg bij de sequels, dus ook nobody 2.... is eigenlijk een heel stuk minder :(

Verwachtingen ervoor lagen al hoog maar hij ging er met gemak over.

Backrooms

Niewe leider voor film van het jaar. 👌
Gaat dat zien, gaat dat zien!

ja klopt, beetje zelfde gevoel als toen met "the equaliser". moest het vooral van zijn "schok gehalte" hebben, je wist niet meteen aan wat je je kan verwachten;

helaas is dit volledig weg bij de sequels, dus ook nobody 2.... is eigenlijk een heel stuk minder :(
Spijtig wel, maar dan is het uitkijken naar de volgende originele (indie) actiefilm. Misschien dat ik Nobody 2 ooit eens opzet in een moment van verveling.

Om de zoveel tijd is er wel een nieuwe actie-hit... The raid, John Wick, Nobody, Equalizer, Sissu ...

Spijtig wel, maar dan is het uitkijken naar de volgende originele (indie) actiefilm. Misschien dat ik Nobody 2 ooit eens opzet in een moment van verveling.

Om de zoveel tijd is er wel een nieuwe actie-hit... The raid, John Wick, Nobody, Equalizer, Sissu ...
Nobody 2 vond ik ook maar niks. De "magie" van de eerste was weg.

Terug
Bovenaan