Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Deadpool 1 en Deadpool 2: kan ik kort over zijn. Entertainend maar soms iets té edgy. Al bij al wel vermakelijk.
The Running Man (1987) met Schwarzenegger: peak Schwarzenegger met actie en cheesy oneliners. Zeker niet zijn beste film maar vermakelijk zonder meer.

2 jaar geleden zat er een schuin achter mij een die had een gigantische handtas bij en daar zat een dwerg chihuahua in... De persoon langs haar is toen security gaan halen en die is uit de zaal gezet. Gans lachen wel maar eigenlijk is dat toch te zot voor woorden dat je zoiets in uw hoofd krijgt.

Babbelende mensen vind ik vreselijk of eene dieje gans de tijd tegen dieje stoel zit te stampen. Heb me al een paar keer om gedraaid om daar men beklag over te maken maar kan me makkelijk inbeelden dat zo'n dingen wel is kunnen escaleren de dag van vandaag. Kinepolis is daar ook erg in vind ik, die trekken alle soort volk aan. Ik ga ook liever naar een kleinere bioscoop die iets verder is als een Kinepolis.

Project Hail Mary

toch al een contender voor film van het jaar. ik vond het "visueel prachtige" dan wel eerder beperkt tot een handvol scenes, en sommige dingen waren een beetje "on the nose", maar de band tussen Grace en Rocky draagt de film comfortabel omhoog.

Eraserhead (1977) 8/10*

Hamnet (2025) 8/10

Personal Shopper (2016) 7/10

I'm Still Here (2024) 7/10

The Bridge on the River Kwai (1957) 8/10*

Don't Look Now (1973) 8/10*

Zootopia 2 (2025) 7/10

The Big Clock (1948) 8/10

GOAT (animatie). Was eigenlijk veel leuker dan ik gedacht had. Dochter (13) vond hem ook heel leuk, hoewel niet bepaald meisjesachtig. Wat feelgood met een leuke tekenstijl en best grappig.

In de Kinepolis in Antwerpen hangt dat nummer naar mijn weten aan de zijkant van de zalen.

Aan den andere kant vind ik het nogal van de zotte dat ik om overlast te melden zou moeten betalen 🤷
Bij van die extremere zaken kan je dat ook gewoon aan iemand van het personeel gaan melden, die dan snel security sturen om die buiten te wuppen. Bvb met jonge gasten die met opzet naar de ciné gaan om ambetant doen heeft het quasi geen nut om er zelf op in te gaan, grote kans dat het enkel verergert.

Zo echt al veel te veel dergelijke situaties meegemaakt die de hele filmervaring gewoon volledig verknallen, dus als ze na een vriendelijke waarschuwing niet stoppen, kan je gewoon naar de balie stappen en dan treden ze redelijk kordaat op hoor.

Zo al eens meegemaakt dat 2 jongeren daar gans ambras zaten te maken met iedereen rondom hen, zaten te roepen,... security heeft die dan buitengezet, maar op de weg naar de uitgang heeft 1 van die gasten dan nog zon giga metalen vuilbak omvergesmeten. Soms speciaal volk tegenwoordig in de ciné

Witness (1985)

mja die film voor het eerst veel te laat gezien zeker? ik vond er weinig aan.
wou hem es zien omdat ik wat meer wou zien ivm dat amish levensstijl, maar zo erg veel wordt er nie op gefocust. voorspelbaar en niets speciaals...

De Peaky Blinders film gezien.
Waarschijnlijk heel onpopulaire mening, maar ik had er meer van verwacht.
Ik had zo wat de indruk dat ze veel te veel wilden doen in een kleine 2u, waardoor alles wat gehaast leek.

De Peaky Blinders film gezien.
Waarschijnlijk heel onpopulaire mening, maar ik had er meer van verwacht.
Ik had zo wat de indruk dat ze veel te veel wilden doen in een kleine 2u, waardoor alles wat gehaast leek.
Zelfde gevoel. Het risico natuurlijk als van serie naar film gaat. Het was best oké. Het leek alleen op heel wat key momenten in 2 uur geperst. Deze moest niet perse voor mij.

SEND HELP

nieuwe psychologische film over baas en werknemder die vast zitten op onbewoond eiland. best wel scary en bleef boeien. aanrader
Scary vond ik ‘m toch niet. Eerder tam.
Wel een interessant plot en goede acteurs.
Maar ik had toch meer verwacht van Sam Raimi

Project Hail Mary

Misschien wat rommelig in het tempo, maar een zeer genietbare film. Veel mooie shots, goede soundtrack en knappe acteerprestatie van Gosling. Ook zeer fijn om nog eens film te zien met het thema van vriendschap zonder dat het prekerig aanvoelt.

Beverly Hills Cop: die zwarte acteur uit Requiem For A Dream gezien en zelfs die oude man uit Breaking Bad!

Altijd heerlijk om de begin carrière van iemand te zien 😎

Terug
Bovenaan