Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?
Ah is dit de tweede? Ik had al eentje gezien en dacht dat het vanavond die film was. Die eerste is anders wel genieten door alle verwijzingen naar de games. Zonder Mario fan is dit denk ik wel een stomme film
Yes! Werkelijk briljante soundtrack die onverklaarbaar volledig over het hoofd gezien werd door de Academy. Ze slaan de bal daar wel regelmatig mis, zoals ook dit jaar met Marty Supreme en vorig jaar Challengers
Huh MS heeft toch veel nominaties gekregen? Zeer terecht ook, ik vond dat een fantastische film. Challengers de grootste snub van vorige editie imo, werkelijk verbluffend dat die geen nominaties kreeg. So good.
Iemand die me kan uitleggen waarom deze film zo hoog aangeschreven staat? Ik vond ze enorm onsamenhangend tot op het onrealistische af (Saigon binnengeraken als burger tijdens de val). Het was niet slecht maar ik had een hoger niveau verwacht.
Pas nu kunnen bekijken, ook al is die al bijna 10 jaar oud. Sterke vertolking van Churchill door Gary Oldman in de cruciale meimaanden van 1940. We hebben allemaal een eerste werkweek achter de rug gehad en dat kon soms wel eens wat zwaar zijn maar wat Churchill moest doorstaan is toch wel een ander paar mouwen.
Iemand die me kan uitleggen waarom deze film zo hoog aangeschreven staat? Ik vond ze enorm onsamenhangend tot op het onrealistische af (Saigon binnengeraken als burger tijdens de val). Het was niet slecht maar ik had een hoger niveau verwacht.
Ik wil die al lang nog eens zien want is heel lang gelden. Maar mijn herinnering van die film is vooral een fenomenaal begin, met de jacht en de bruiloft. Maar voor de rest een beetje "boo hoo we lost the war America feeling sorry for itself". Allicht wat kort door de bocht, maar zoals ik zei, het is echt heel lang geleden. Maar vroeger vond ik ook Heaven's Gate niet goed. Niet zo lang geleden herbekeken en nu vind ik die fantastisch. Misschien was ik in mijn jongere jaren gewoonweg niet in tune met Cimino.
Vooral de impact destijds denk ik. Dit is echt de eerste film die het nationaal trauma en het leed dat Vietnam in de Amerikaanse samenleving heeft veroorzaakt benoemt.
Sinners
Djuh toch, had deze in de cinema moeten kijken voor al de hype en voor ik had gehoord dat er een twist in zat. Probleem was dat ik ook al wist dat het een vampierenfilm ging zijn en ik dus dacht dat de twist nog op iets anders zou wijzen.
Ik verwachtte me aan een magistrale zelden geziene film, maar uiteindelijk is het gewoon een (goede) vampierenfilm.
Acteerwerk wel puik.
Huh MS heeft toch veel nominaties gekregen? Zeer terecht ook, ik vond dat een fantastische film. Challengers de grootste snub van vorige editie imo, werkelijk verbluffend dat die geen nominaties kreeg. So good.
Gosling en sci-fi, daarvoor wou ik nu wel nog eens naar de cinema gaan (19 euro betaald, wtf?)
Genoten van de film en vond Gosling zijn prestatie ook weer zeer overtuigend. Ik moet wel zeggen dat ik hem vrij lang vond duren in de cinema, zelfs met een pauze begon mijn staartbeen tegen 3/4 van de film pijn te doen
Ik ga hem zeker nog eens opnieuw bekijken, bepaalde scenes waren visueel wel echte pareltjes. En ook de vriendschap met Rocky voelde emotioneel aan zonder cheesy te zijn.
Gisteren naar The Drama gaan kijken, positief verrast (8/10).
Meegesleurd door de echtgenote, maar mijn mood veranderde direct bij de openingcredits toen het A24 logo tevoorschijn kwam. Goed verhaal over koppel die week voor hun trouw in een zatte bui 'het ergste dat ze ooit gedaan hebben' opbiechten aan elkaar, waarbij de vrouw iets wel heel extreem opbiecht met de nodige spanning als gevolg.
Op haar 15de ging ze een schoolshooting doen, enkel maar de dag zelf was ze van gedacht veranderd omdat er een andere shooting plaatsvond
3de act was echt ongemakkelijk door de spanning. Normaal niet echt mijn genre, maar overall heel positief verrast en onder de indruk.
iedereen die zelf getrouwd is met een groot trouwfeest: in de 3de act kruip je bijna weg in je stoel van plaatsvervangende spanning/schaamte
Ook net terug van The Drama. Krijgt van mij een 8,5/10.
In was een beetje van hetzelfde gedacht eerst: door mijn vrouw en schoonzus meegesleurd, en op basis van de korte inhoud dacht ik niet dat het iets voor mij zou zijn. Boy, was I wrong.
In het begin van de film was het nog een beetje typisch drama, maar valt dan al snel in zijn plooi.
Zeker vanaf dat moment dat ze bij de fotograaf zitten, dacht ik echt van: Dit komt goed, my kind of humor
De Super Mario Galaxy Movie heeft idd hetzelfde typische Super Mario-verhaal waarbij een gekidnapte prinses moet gered worden.
Maar zoals Donkey Kong passeerde in de eerste film bijvoorbeeld, passeren er in deze tweede film andere leuke karakters uit het Nintendo-universum.
langdradig en veel te veel gezang (deed me denken aan The Joker 2 - ik haat musicals dus ja)
staat er nog iets leuk op HBO Max? want ik had €10 betaald voor deze film
anders sluit ik het abonnement af eind deze maand
The White Lotus - The Wire - Succession - Band of Brothers - Friends - enzovoort ... -> allemaal al gezien
langdradig en veel te veel gezang (deed me denken aan The Joker 2 - ik haat musicals dus ja)
The White Lotus - The Wire - Succession - Band of Brothers - Friends - enzovoort ... -> allemaal al gezien
Ik heb hem vorige week ook bekeken op HBO Max, toch eerder 7/10 voor mij.
Die andere Oscarwinnaar One Battle After Another staat hier ook nog op de planning, misschien is dat meer iets voor jou?