Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Pitch Black 7.5
Wat materiaal afgezet aan de kringloopwinkel en daar dan eens gekeken in de DVD-bakken en dit pareltje gevonden.
Gewoon giga nostalgische trip beleefd en bleef na al die jaren toch nog redelijk overeind. De 14-jarige in mij had toch een paar fuck yeah-momenten met sommige quotes die Vin Diesel dropte + alles overgoten met die wat foute maar coole begin 2000-vibe. De DVD-kwaliteit versterkte precies ook mijn nostalgische ervaring. Cool, en misschien dat ik de andere Riddick-films nog eens bekijk.

Louis Theroux: inside the manosphere 7.5

Gewoonweg schrikwekkend dat dergelijke figuren tegenwoordig zo'n invloed hebben. M'n echtgenote stelde verschillende keren de vraag of dit wel echt was omdat het soms gewoon zo fout en moreel verwerpelijk is, dat het moeilijk te vatten is. Was ook lang geleden dat ik nog iets van Theroux had gezien, dus blij om te zien dat die nog altijd alive & kicking is.

Van Helsing (2004)

leuk om die nog es terug te zien, erg leuke SFX en heerlijke transylvanie setting, te meer omdat ik er geweest ben.

enkel het laatste half uur is veel te lang. kon m'n hoofd er niet meer bij houden, alles gebeurt dan op 1 setting in een toren, en kon nog maar weinig boeien. film bleef maar duren...

anders zeker een 8 op 10, nu toch geneigd naar een 6.5 a 7

Project Hail Mary (2026)

Is al van zondag, en gekeken om te weten of het einde van het boek werd behouden of niet. In mijn ogen is het boek beter, meer genuanceerd en rijker qua verhaal. Op zich geen slechte film, maar ik bleef op bepaalde tijden op mijn honger zitten (ook wel omdat ik wist wat er kwam).

Red Sandra.

(nee niet het vervolg op Red Sonja :p ) Maar wel een belgische film met een aangrijpend thema, namelijk peperdure medicijnen voor leven te redden.

een herkenbaar verhaal natuurlijk, en vond het wel een pakkende film, zeker als het zo vaak gebeurt...

Captain Fantastic (2016)

Interessant idee voor een verhaal over een man die zijn 6 kinderen probeert op te voeden in de wildernis. Het duurt natuurlijk niet lang vooraleer andere spelers hem proberen te pk'en...

Ok, OSRS-grapjes terzijde. Deftige acteerprestaties inclusief de kinderen wat ik altijd apprecieer. Ik vond echter dat de film redelijk oppervlakkig bleef in de thema's die aangekaart werden. Veel meer dan "Ergens heeft hij een punt, maar hij ziet nog altijd veel verder dan zijn eigen neus lang is.

Ik vond het wel best grappig dat ik nu TWEE films gezien heb waarin een man zijn vrouw meeneemt naar het fucking woud om haar van een depressie of andere mentale toestand te redden en uiteindelijk haar situatie alleen maar erger maakt. :D

Nu ja, in Captain Fantastic besluit de vrouw gelukkig niet Willem Dafoe zijn ballen te pletten met een houtblok. :unsure:

Scream 7.

meh, net wanneer je dacht dat je de slechtste had gezien, komt er weer een nieuwe....

echt wel het dieptepunt deze. Maar ligt ook wel aan mij, ik kon het blijkbaar niet laten.... Je kan toch niet blijven verwachten dat je iets goed te zien zal krijgen?

Scream 7.

meh, net wanneer je dacht dat je de slechtste had gezien, komt er weer een nieuwe....

echt wel het dieptepunt deze. Maar ligt ook wel aan mij, ik kon het blijkbaar niet laten.... Je kan toch niet blijven verwachten dat je iets goed te zien zal krijgen?
Exact de reden waarom ik nooit verder dan de eerste twee heb gekeken :) Waarvan ik de eerste trouwens een meesterwerk vind.

Nog eens een update met alle films die ik 7+ gaf in de +-laatste twee maand, allemaal first time watches

9/10
Scanners (1981)
Do The Right Thing (1989)
eXistenZ (1999)
Speak No Evil (2022)
Anatomy of a Fall (2023)

8/10
Misery (1990)
Unforgiven (1992)
The Fugitive (1993)
The White Balloon (1995)
Picnic (1996)
Being John Malkovich (1999)
Robot Dreams (2023)
Killers of the Flower Moon (2023)
The Substance (2024)
Look Back (2024)

7/10
Poltergeist (1982)
Robocop (1987)
Undo (1994)
The Whale (2022)
The Long Walk (2025)
F1 (2025)

Kill Bill, the whole bloody affair

Eindelijk 4 uurtjes 's avonds vrijgemaakt voor mijn favoriete Tarantino-film(s) terug te zien. House of blue leaves in kleur is fantastisch! :love: De uitbreiding van O-Ren's anime-achtergrond vind ik maar "zozo". Als het moeilijk is om 4 uur vrij te maken op een avond zou ik wel nog steeds mensen aanbevelen om deze versie te kiezen en te pauzeren nadat Beatrix een kleine donatie aan de spoed-afdeling heeft gemaakt.

Kill Bill, the whole bloody affair

Eindelijk 4 uurtjes 's avonds vrijgemaakt voor mijn favoriete Tarantino-film(s) terug te zien. House of blue leaves in kleur is fantastisch! :love: De uitbreiding van O-Ren's anime-achtergrond vind ik maar "zozo". Als het moeilijk is om 4 uur vrij te maken op een avond zou ik wel nog steeds mensen aanbevelen om deze versie te kiezen en te pauzeren nadat Beatrix een kleine donatie aan de spoed-afdeling heeft gemaakt.
Is die scène in kleur dan de reden waarom je deze versie aanraadt? Heb zelf de scène nog niet in kleur gezien, maar heb het altijd wel cool gevonden dat die in zwart-wit was ...

Is die scène in kleur dan de reden waarom je deze versie aanraadt? Heb zelf de scène nog niet in kleur gezien, maar heb het altijd wel cool gevonden dat die in zwart-wit was ...
Eigenlijk wel. :p Allez, ik vind de zwart/wit-versie ook wel zen charme hebben, maar als ge het ziet in kleur is het wel indrukwekkend.

Das Boot (1981)

Meer dan vier uur film, maar wat een parel. Ongelooflijk knap wat het productieteam heeft klaargespeeld. Op geen enkel moment hebt ge het gevoel dat ge naar een studio aan het kijken zijt. Echt ultra realistisch gewoon. Het sterke camerawerk zuigt u er ook helemaal in. Bizar eigenlijk want daar is toch totaal geen plaats om te filmen???

Ook character development en algemene verhaallijnen zijn heel sterk. Ze vertrekken als jongens maar komen terug als gedesillusioneerd mannen. Aan de vale huid te zien op het einde mochten ze precies ook geen zon pakken tijdens de productie.

Ook de geluidsprops waren echt heel goed.

Echt gewoon een steengoede film. Geen idee hoe goed de korte versies er in slagen het gevoel over te brengen, maar dit was wel een jawdropping ervaring.

Kan het niet anders zeggen. Gewoon een steengoede film.

Das Boot (1981)

Meer dan vier uur film, maar wat een parel. Ongelooflijk knap wat het productieteam heeft klaargespeeld. Op geen enkel moment hebt ge het gevoel dat ge naar een studio aan het kijken zijt. Echt ultra realistisch gewoon. Het sterke camerawerk zuigt u er ook helemaal in. Bizar eigenlijk want daar is toch totaal geen plaats om te filmen???

Ook character development en algemene verhaallijnen zijn heel sterk. Ze vertrekken als jongens maar komen terug als gedesillusioneerd mannen. Aan de vale huid te zien op het einde mochten ze precies ook geen zon pakken tijdens de productie.

Ook de geluidsprops waren echt heel goed.

Echt gewoon een steengoede film. Geen idee hoe goed de korte versies er in slagen het gevoel over te brengen, maar dit was wel een jawdropping ervaring.

Kan het niet anders zeggen. Gewoon een steengoede film.
En dat voor eentje van 1981. Inderdaad een dijk van een film. It's a long way to Tipperary ...

De 2 Dune films van Villeneuve nog is herbekeken. Als je ze back to back bekijkt is het zo goed. Ben niet zo voor al het religieuze erin maar het is zo goed allemaal. En perfecte castings ook. Kan niet wachten om het laatste deel te bekijken thuis in 4k.

Terug
Bovenaan