Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

BlacKkKlansman

Topfilm. Tot vandaag ook nooit de link gelegd dat John David Washington de zoon is van Denzel Washington.
Say whaaat? :wtf:

BlacKkKlansman : In de week nog is herbekeken op streaming, geweldig van genoten. JDW en Adam Driver zijn absurd goed in deze film 8/10

The Grey
: Zonder twijfel een van de meest intense films die ik al heb gezien, geen idee waarom die zolang onder mijn radar is blijven hangen. Het is geen super speciaal verhaal maar ik vond het zo intens en Liam Neeson is tragisch als Ottway. Hier toont die nog is zijn klasse vind ik. Dikke aanrader 8/10

Once Upon a Time in Hollywood
: Een van mijn favoriete Tarantino films, ik houd van heel dat verhaal van Rick Dalton and Cliff Booth. Voor mij had het alternatieve verhaal van Sharon Tate en de tragische moorden niet gehoeven maar het is en blijft Tarantino. Loved it, again! 8/10

The Core
: Als jonge twintiger was dit een van mijn favoriete films, slaagt op niks maar is gewoon leuk om te kijken. Echt zo'n Y2K film waar er een dozijn van zijn gemaakt rond die tijd. Nog steeds de moeite om is te kijken als je uw verstand op 0 wil zetten. 6/10

Tomb Raider
(2018) : Best wel een toffe actiefilm die wel wat verwaterd qua verhaal. Alicia Vikander vond ik een goeie Lara Croft. Wel ergens spijtig dat we geen vervolg hebben gekregen vermits het einde wel erg open is. 6/10

RoboCop
(2014) : Erg teleurstellende reboot. Het pak zag er al niet uit en de boodschap van het orgineel is compleet weg. Erg spijtig als je ziet welke namen er allemaal in meedoen maar qua verhaal is het een dikke flop. 13 in dozijn mattige actiefilm. Mathias Schoenaarts was ooit in de running voor deze te doen maar heeft die toen geweigerd, denk dat dit geen slechte beslissing was. 5/10

Ik pleit schuldig. Voor mij werkt die eerste film gewoon echt niet. Hier en daar een coole scène maar ik voel geen flow en ben niet zo geïnteresseerd in de personages. Moest hij het hebben kunnen maken als één film en anders gemonteerd hebben dan was ik waarschijnlijk wel fan.
Dat gevoel had ik eerder bij de 2de kill film. Vind de pacing daar te vaak op de rem gaat staan, zeker naar het einde toe vind ik in vergelijking met de rest van de film alles te traag gaan en is het gewoon minder boeiend voor mij. De eerste vind ik net als Creeping Death magistraal qua choreografie en muziek. Het hele O-ren Ishii gedeelte is :love:

Mja uitgekomen, die bestaat al sinds de release afaik. Onlangs beperkt in de zalen maar niet in de bios hier, niet digitaal en niet fysiek. :(
Nee, niet echt. Deze is in december 2025 uitgekomen en er zijn enkele (subtiele) verschillen met beide films.

"In the 2006 Cannes version, the anime sequence is slightly longer with more gore. This version of the anime sequence was also released in the Japanese version of Kill Bill Vol. 1 but not other domestic or international versions. But in the new December 2025 version the anime sequence contains a never-before-seen scene where a 13-year-old O-Ren attacks the swordsman who killed her father in an elevator."

"The fight scene with the Crazy 88 is shown entirely in color, compared to the standard version of Kill Bill Vol. 1 which cuts to black-and-white to keep the film from receiving a harsh NC-17 rating. The all color version of this scene was also released in the original Kill Bill Vol. 1 in some international markets, specifically Japan and Hong Kong, though only the Japanese DVD would have this uncensored version of the fight for the home markets (even the Japanese blu-ray of Vol. 1 ended up using the standard US cut)."

.......

Nee, niet echt. Deze is in december 2025 uitgekomen en er zijn enkele (subtiele) verschillen met beide films.

"In the 2006 Cannes version, the anime sequence is slightly longer with more gore. This version of the anime sequence was also released in the Japanese version of Kill Bill Vol. 1 but not other domestic or international versions. But in the new December 2025 version the anime sequence contains a never-before-seen scene where a 13-year-old O-Ren attacks the swordsman who killed her father in an elevator."

"The fight scene with the Crazy 88 is shown entirely in color, compared to the standard version of Kill Bill Vol. 1 which cuts to black-and-white to keep the film from receiving a harsh NC-17 rating. The all color version of this scene was also released in the original Kill Bill Vol. 1 in some international markets, specifically Japan and Hong Kong, though only the Japanese DVD would have this uncensored version of the fight for the home markets (even the Japanese blu-ray of Vol. 1 ended up using the standard US cut)."

.......
Moh, ik wist niet dat er nog een verschil was met degene uit Cannes die Tarantino jaarlijks toonde in de New Beverly Cinema en degene die in december uitgekomen is. Hopelijk snel een fysieke release, of op zijn minst een digitale.

Is al te vinden in the open sea.
Doordat hij in de US al te streamen is. Met VPN zou het dus ook moeten lukken.
Physical release is ook al aangekondigd, maar nog geen release date zien langskomen.
Voorlopig nog geen nieuws over EU releases, maar als dat te lang duurt, dan wordt het een import.

Zootropolis 2

De talloze verwijzingen naar andere films vond ik wel de max
(Fast & furious, Ratatouille, Back 2 the future, silence of the lambs,...)

Ik kijk veel te weinig films, ook al vind ik het een fantastisch medium. Eergisterenavond op aanraden van m'n nieuwe muze 'Aftersun' gezien, en damn, volledig weggeblazen. Kan al twee dagen aan bijna niets anders meer denken. Intense ervaring!

Ik kijk veel te weinig films, ook al vind ik het een fantastisch medium. Eergisterenavond op aanraden van m'n nieuwe muze 'Aftersun' gezien, en damn, volledig weggeblazen. Kan al twee dagen aan bijna niets anders meer denken. Intense ervaring!
Idd, heftige film. Ik ben er ook wel even stil van geweest.

Zelf nog eens naar Mission Impossible Rogue Nation gekeken. Top tier entertainment :love:

Prachtige film, dat was mijn favoriete film van dat jaar denk ik.

Inside The Manosphere (Netflix)

What the actual fuck.

Serieus, wat voor figuren zijn dit die de jeugd van vandaag beïnvloeden… Ik vond dit eerlijk gezegd één van de mindere Louis Theroux-docu’s. Op sommige momenten had ik zelfs het gevoel dat hij hen eerder een platform gaf, in plaats van echt door te prikken met diepgaandere of confronterende vragen, al snap ik dat dat bij zo’n types niet evident is.

Los daarvan: ik kende oprecht niemand van die “influencers”, buiten Andrew Tate.

Terug
Bovenaan