elgrande
Member
Train Dreams bekeken. Prachtige beelden, heel fijne rustige mooie sfeer. Die enorme bomen ademen meteen een grootsheid uit die de film ook met zich meedraagt. Zeg maar een American Story. Het verhaal zelf .... bijna. Het is voor mij een beetje een combinatie van het boek
en de film
en die doen hun verhaal allebei beter. Ik had misschien iets liever meer van het eerste gehad, zonder
zodat er ook iets meer ruimte was geweest voor hoe hij reageert op hoe de wereld vooruitgaat. Ik had het gevoel dat de film daarom iets te veel wilde vertellen en op twee sporen zat. Desondanks, mooie film. Denk dat ik het boek wel zou kopen om aan iemand cadeau te doen, en het daarbij zelf eerst zou lezen.
Stoner
Manchester By The Sea
het zware drama, maar eerder het iets minder grote, maar realistischere uit elkaar vallen van de relatie omdat bvb hun sawmill niet lukte of een emotioneel onbeschikbaar zijn en relatiestrubbelingen ipv deze enorme traumabom

Lang niet de beste comedy van de jaren 80, maar voor een rewatch is het wel eens geinig.
Opnieuw is het een film die weet wat het is -een speelse whodunnit- die durft een beetje te lachen met zichzelf. Ondanks die "zelfbewustheid" voelt het nooit voorspelbaar en (dankzij een sterke cast) zijn alle personages interessante spelers in het moordmysterie.