Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Disturbia (2007) - 8/10

Leuke film, spanning troef en goed uitgewerkt idee. Ook enkele geslaagde komische insteken.
Beetje onnozel hoe men het uitgedokterd heeft, maar bon.

Blijkbaar gebaseerd op een Hitchcock film, dus die wil ik ook wel eens bekijken. Is een film uit de jaren '50, dus ik zal me alleszins niet moeten verwachten aan enkele scenes met een knappe griet in bikini, maar misschien zit de ontknoping wat beter in mekaar.
Je mag je echter wel verwachten aan niemand minder dan Grace Kelly in al haar immer sierlijk geklede schoonheid ;)

I'm Thinking of Ending Things - Heb het plan opgevat om toch echt wel wat films te bekijken uit de beste film uit jaar xxx thread (goudmijn really). Te beginnen met de meest recente van de winnaars.

Erg sterk. Deze Kaufmann. Maar niet per se een hapklare brok. Had het tegen het einde van de autorit wel wat gehad maar vanaf ze thuiskomen was het wel een heerlijke sfeer. Aanrader, al zou ik hem zeker niet de film van dat jaar noemen.

Laatst bewerkt:
Tron: Ares - 7/10

De film krijgt zeer uiteenlopende reviews, en dat deel 3 polariserend werkt kan ik begrijpen. In plaats van verder te bouwen op Tron Legacy (nog steeds één van mijn meest jawdropping cinema ervaringen ooit, alleen al door de visuals en Daft Punk Soundtrack), krijgen we in Tron Ares de programma's en zelfs de Master Control die de echte wereld opzoeken.
Ik moest met mijn ogen rollen toen ik DIsney alweer de gebruikelijke bijna verplichte Aziatische / Afrikaanse / Kaukasische combinatie aan personages zag opvoeren, maar het was hier wel een stuk beter gebracht dan de meeste Star Wars en Marvel ondingen sinds Disney die in hun portefeuille hebben.
De visuals en soundtrack zijn het hoogtepunt van deze film, iets wat altijd een belangrijk punt van de Tron films is geweest. NIN zet hier weer een pareltje neer, maar aan Daft Punk van Tron Legacy kan het voor mij niet tippen.

Ik vond de film zeer vermakelijk, ging zeker niet teleurgesteld buiten, maar ik vind wel dat het niet echt past binnen de Tron reeks qua verhaal. Men had beter verder gebouwd op Legacy. Benieuwd of er nog een vervolg komt, het einde van Tron Ares doet dat wel vermoeden.

Bugonia net gezien. Ik wil ooit met mensen naar Lanthimos gaan kijken zonder ze uit te leggen wie de man is en wat zijn werk kenmerkt. Gewoon om die hun gezicht te zien wanneer ze met 0 voorkennis zien wat er in die man zijn films gebeurt. Kandidaten?

Echt vreselijk wanneer we in films verschillende veel voorkomende ethniciteiten te zien krijgen. Het lijkt net onze huidige samenleving. Bah.
Films met meerdere ethniciteiten zijn er altijd geweest hoor, in overvloed, inclusief de originele Star Wars films. Beverly Hill's Cop, The Blues Brothers, MIB, the list is endless. Het is vooral de geforceerde manier waarop het inspiratieloze Disney schrijversteam dat tegenwoordig brengt, dat me meestal met de ogen doet rollen. Tron: Ares was daar gelukkig een uitzondering op. Greta Lee was ook zeer sterk in haar rol!

Frankenstein (Netflix). Heet van de naald heet dat dan zeker, gezien dat die vandaag is uitgegeven? Duurt 2,5 uur wat best lijvig is, maar de vaart zit er wel in en ik vind het een geslaagde interpretatie van het werk. Wat een tragisch figuur is dat monster toch. Het had misschien nog meer "horror" mogen zijn, maar het gadeslagen van het gezin vond ik een erg ontroerend stuk in het boek en dat is hier gelukkig wel in bewaard. Het boek wil ik alleszins graag herlezen. Dat is inmiddels toch snel alweer 15 jaar geleden (of langer!).
Ook gezien vond het een goede verfilming met Del Toro zen typische stijl 8/10

House of Dynamite is frustrerend, maar zo is die film ook bedoeld he.

Het is ook niet ambigue welke beslissing Elba's Potus genomen heeft he. Het blad van de map met opties kleurt rood, en de bussen rijden aan sneltempo de nucleaire bunker binnen.
Euh jawel he, je weet juist niks over wat hij beslist, dus het is wel compleet ambigue.
De map met opties kleurt rood, ja natuurlijk. Het is namelijk een map met daarin alle mogelijke doelen die hij kan raken. Het is niet omdat hij daarin kijkt, dat hij ook effectief beslist om te lanceren.
De bussen die de bunker binnenrijden zijn een direct gevolg van het feit dat er een nucleaire aanval gelanceerd wordt op hen, niet omdat de POTUS beslist om terug te schieten, maw een voortzetting van alles dat in gang wordt gezet tijdens de film.

Predator Badlands

Wat een teleurstelling. Prey vond ik tof maar dit is een absoluut misbaksel waarin de Predator figuurlijk gecastreerd wordt. Het ziet er allemaal wel vrij goed uit maar afgezien van dat kan ik eigenlijk niets positiefs opnoemen. Spijtig

2/10

Predator Badlands

Wat een teleurstelling. Prey vond ik tof maar dit is een absoluut misbaksel waarin de Predator figuurlijk gecastreerd wordt. Het ziet er allemaal wel vrij goed uit maar afgezien van dat kan ik eigenlijk niets positiefs opnoemen. Spijtig

2/10
Mmm. Als grote fan was/ben ik serieus teleurgesteld door het uiterlijk vd predator.
Maar de film krijgt thans heel goede reviews. En ga ‘m dus wel kijken

Mmm. Als grote fan was/ben ik serieus teleurgesteld door het uiterlijk vd predator.
Maar de film krijgt thans heel goede reviews. En ga ‘m dus wel kijken
Ja zeker doen want inderdaad: veel mensen vinden ‘m wél leuk.

Maar ik vond het dus onzin en een aanfluiting voor de franchise. Zeker na Prey die wel verdienstelijk was.

Del Toro's Frankenstein.

Exact wat ik ervan verwachtte: een klassiek monster-verhaal met een mooie boodschap in de unieke visie van Del Toro. 2,5 uur vliegen voorbij, goed geacteerd, mooie sets... Een beetje bedenkelijke CGI met momenten, maar das te vergeven.

Ik bedenk wel dat ik een beetje het gevoel heb gelijk bij de laatste zoveel Del Toro films gelijk Pinnochio, hellboy en Shape of water. Simpel verteerbare films met een fijne visuele flair, maar het blijft zelden echt langer dan een dag of twee bij me hangen.

Zo stel ik me toch de vraag of/wanneer hij echt een meesterwerk of gewoon een film boven zijn eigen gemiddelde maakt.

Terug
Bovenaan