Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Braziliaans weekendje gehad.

Cidade de Deus (2002) - 9/10
Tropa de Elite (2007) - 9/10

Weten de gruwelijk rauwe waanzin van de favela's meesterlijk tot leven te brengen. Geen saai moment in beide films. Zeker in Cidade de Deus werd het hele oude RdJ zeer knap weergegeven. In Tropa de Elite was het dan weer veel herkenbaarder en vergelijkbaar met de indrukken die mijn paar weken in Brazilie bij me nagelaten hebben.

Cidade de Deus is 1 van mijn all-time favorieten, die is zo goed!

Kan je Tropa de Elite ergens streamen?

Totaal niet te vergelijken maar ik heb dit weekend ook een Braziliaanse film gezien, Caramelo op Netflix. Verrassend leuk eigenlijk, ik heb een zwak voor honden, maar keek heel goed weg.

Weapons gisteren gezien, ik vond deze wel vermakelijk. Het einde had nog wat spannender gemogen, maar toch 1 van de betere horrors die ik laatste jaren gezien heb (niet dat ik er veel heb gezien).

Omdat die zo goed meeviel, vandaag barbarian bekeken. Was ook wel vermakelijk, dat mysterieuze spreekt me steeds zo aan. En de verschillende perspectieven in beide films hield het interessant.

Beide 7,5/10.

Iemand die me nog wat tips kan geven die hetzelfde type horror zijn en die ik misschien gemist heb de afgelopen jaren?

Eindelijk The Substance gezien. Ik had hem lang voor me uitgeschoven omdat ik echt een hekel heb aan Body horror, tenzij we het over The Fly hebben. Maar he, Coralie Fargeat heeft met Revenge een van mijn favoriete genrefilms van dw laatste jaren gemaakt...het moest er van komen.

Nou..het meest gore in de film is Dennis Quaid die fruit de mers zit te boefen. De derde akte is zo over the top grand guignol, dat het eerder fascineert dan dat het enerveert. Fargeat's film is geen moment subtiel, maar satirische sprookjes hoeven dat niet te zijn. The Substance is kortom goed gemaakte fun. Also..wat zit iedereen tegenwoordig te obsessen over Sydney Sweeney en haar goede genes, wanneer Margaret Qualley rond loopt?

Eindelijk The Substance gezien. Ik had hem lang voor me uitgeschoven omdat ik echt een hekel heb aan Body horror, tenzij we het over The Fly hebben. Maar he, Coralie Fargeat heeft met Revenge een van mijn favoriete genrefilms van dw laatste jaren gemaakt...het moest er van komen.

Nou..het meest gore in de film is Dennis Quaid die fruit de mers zit te boefen. De derde akte is zo over the top grand guignol, dat het eerder fascineert dan dat het enerveert. Fargeat's film is geen moment subtiel, maar satirische sprookjes hoeven dat niet te zijn. The Substance is kortom goed gemaakte fun. Also..wat zit iedereen tegenwoordig te obsessen over Sydney Sweeney en haar goede genes, wanneer Margaret Qualley rond loopt?
Het meest gore aan de film vond ik eerder de eerste keer dat ze uit "zichzelf" kroop.
Margaret Qualley, knap hé...al was ze wel wat extra gepimpt voor deze film ;)
1 van mijn favoriete horror films van de laatste jaren!

Het meest gore aan de film vond ik eerder de eerste keer dat ze uit "zichzelf" kroop.
Margaret Qualley, knap hé...al was ze wel wat extra gepimpt voor deze film ;)
1 van mijn favoriete horror films van de laatste jaren!

ik vrees dat ik gewoon ietwat van een Qualleycrush heb. Of het nu Once upon a time in Hollywood, The Nice Guys of Maid is...die heeft een uitstraling die altijd captiveert.

Inglourious bastards. rewatch.

mja toch veel minder dan de eerste beurt. weer te veel gepraat, en de spanning die weg is omdat je weet wat er gaat gebeuren .. zo'n films moeten het echt van de spanning hebben.

En waar komt heel dat idee vandaan met die cinema en hitler eigenlijk? Hij is uiteraard zo niet aan zijn einde gekomen, maar het intrigeert mij wel dit idee... Was dit een realistisch scenario?

Zaterdag Back To The Future gezien als Classic movie in Kinepolis.

Blijft een topper, heerlijk organisch en verveelt geen moment. Het contrast met moderne actiefilms is groot, en dat is in de positieve zin voor BTTF

Inglourious bastards. rewatch.

mja toch veel minder dan de eerste beurt. weer te veel gepraat, en de spanning die weg is omdat je weet wat er gaat gebeuren .. zo'n films moeten het echt van de spanning hebben.

En waar komt heel dat idee vandaan met die cinema en hitler eigenlijk? Hij is uiteraard zo niet aan zijn einde gekomen, maar het intrigeert mij wel dit idee... Was dit een realistisch scenario?
Dat einde is volgens mij eerder symbolisch, de film gaat over de kracht van cinema ...

Dichterlijke vrijheid ;)
In OUATIH doet hij het toch ook met Bruce Lee en Roman Polanski.

Barbarian: goeie start die je op't puntje van je stoel houdt. Eens duidelijk wordt hoe de vork aan de steel zit, wordt het iets minder. Zelf hou ik van wat meer mysterie. Ik snap ook dat het borderline komisch is en dat voor veel mensen de film hier compleet in zakt omwille van die reden. Dat de horror het compleet verliest van de comeday op het moment dat het eigenlijk nog griezelig zou moeten zijn.
Net Weapons gezien, van dezelfde regisseur, en ik had daar net hetzelfde gevoel bij. Ik heb meer gelachen dan gehuiverd... Opbouw was wat lang maar wel goed. Overall zat er toch meer in, ik bleef op mijn honger zitten.

House of Dynamite gezien, grote fan van. Deed me natuurlijk denken aan boek Kernoorlog van Jacobsen waarop op ze op wetenschappelijke manier onderzoekt wat er allemaal in werking treedt als noord korea kernraket afvuurt. Daar is de wereld na kleine 6 uur compleet om zeep.

House of Dynamite gezien, grote fan van. Deed me natuurlijk denken aan boek Kernoorlog van Jacobsen waarop op ze op wetenschappelijke manier onderzoekt wat er allemaal in werking treedt als noord korea kernraket afvuurt. Daar is de wereld na kleine 6 uur compleet om zeep.
Villeneuve wou dat boek verfilmen, maar ik weet niet of hij dat nog gaat doen (met explosies verdorie). Ik hoop van wel maar het scenario is inderdaad wel gelijkaardig.

Laatst bewerkt:
MIDWAY ( 2019 ) rewatch.

de historische correctere versie van Pearl Harbor (al vond ik die ook niet slechts, maar misschien iets te veel romance)

Midway zit ook vol met epische actie scenes, al zijn ze hier meer verdeeld over de hele fimt tov PH , waardoor de film een snellere vaart neemt.

ik blijf toch steeds met open mond kijken naar die water battles hoor. knappe film.

(en iedereen kent precies de battle op pearl harbor, maar weinigen kennen de battle van midway. vreemd :help: )

Na mss twee decennia nog eens Barry Lyndon opnieuw gezien. De film is mij altijd bijgebleven als 'goed' en ik zag hem plots staan op HBO max.

Wat een magistrale film. Net een levend schilderij. Een 'trage' film, om los te komen van de realiteit. 10/10 van Kubrick.

House of Dynamite. Gemengde gevoelens, film begint heel sterk en je zit op het puntje van je stoel van de spanning. Maar tegen dat je op 2/3de begint het allemaal nogal langgerekt te worden en dan rolt plots de aftiteling op het scherm en heb je het gevoel een koude douche gekregen te hebben van een experimentele film die als mainstream thriller verpakt was.

Kingdom of heaven nog eens aant kijken omdat hij op tv is. Tblijft een hele goeie film, maar ik ben toch elke keer pissig dat het niet de director's cut is die ze indertijd gereleased hebben in de bioscoop..

Die director's cut is een dikke 9/10, terwijl de gewone een 7,5 is fzo. Visueel blijft hij wel overeind moet ik zeggen.

Terug
Bovenaan