Bernie.be
Well-known member
Budget van 20 miljoen. Begrijpe wie begrijpen kan.The Long Walk
The Boring Walk had een betere titel geweest. Jezus…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Budget van 20 miljoen. Begrijpe wie begrijpen kan.The Long Walk
The Boring Walk had een betere titel geweest. Jezus…
Dat is toch relatief weinig voor een (Hollywood) film tegenwoordig, niet? Maar als je de film gezien hebt, vraag ik me wel af wat ze met dat geld hebben gedaan…Budget van 20 miljoen. Begrijpe wie begrijpen kan.
Zoals ik in mijn post over de film al zei, ter vergelijking: Godzilla minus one budget tussen de 10-15 miljoenDat is toch relatief weinig voor een (Hollywood) film tegenwoordig, niet? Maar als je de film gezien hebt, vraag ik me wel af wat ze met dat geld hebben gedaan…
Ik vond ‘m saai en erg voorspelbaar. Gaf ook geen moer om de personages.
Ik had het wel "fijn" gevonden om ook de impact van zo'n wapen te zien. In het begin van Kernoorlog: een scenario beschrijft Annie Jacobsen gedetailleerd de schade dat zo'n wapen kan teweegbrengen op mens, omgeving en maatschappij. De totale reddeloosheid van het geïmpacteerde gebied.
Ook net gezien. Ik vond hem wel nagelbijtend spannend, vooral door het besef dat de window om te reageren op zo'n ICBM behoorlijk kort is. 18 minuten van lancering tot impact en 10 miljoen doden. Dat is alles, met een last ditch attempt met GBI's om de "kogel met een kogel" neer te halen. Met een SLBM heb je nog veel minder tijd.
Wat me in de film opvalt en dat vond ik ook in het boek Kernoorlog van Annie Jacobsen is dat het scenario heel sterk in kille procedures is gegoten die elkaar tiki-taka opvolgen en dat toont Bigelow toch wel. Dat de personages ondanks de cast inwisselbaar zijn stoorde me niet. Het proces vond ik belangrijker om te volgen dan de menselijke dynamiek, ook al werd het proces door mensen ontworpen. De keuzes van de nucleaire voetbal, bijvoorbeeld. Alsof je een bestelling op restaurant moet doen als retaliatory strike.
Het onderwerp fascinereert me wel en het doet beseffen wat voor een buitenproportioneel waanzinnig wapen een kernbom is. Militair nutteloos, met een grote kans op mutual selfdestruction.
Ik meen me te herinneren dat Villeneuve ook bezig was met een verfilming van een gelijkaardig scenario, gebaseerd op het boek van Jacobsen?
Zeker doen heb er vier ofzo gezien van hem en hoewel mommy echt briljant is, voor mij top tien materiaal over alle films heen, vond ik de andere die ik gezien heb van hem ook steengoed.Mommy (2014)
Hits like a truck. Xavier Dolan is me tot nu toe ontsnapt maar het zal niet lang duren voor ik er nog zie.
Barbara Stanwyck ftw tho, die heeft een paar zeer leuke pre-Code dramas! Niet dat ik Baby Face per se een geweldige film vind, maar wel een toffe kijkbeurt. Maar het beste van haar moet heus nog komen. The Lady Eve, Balls of Fire, Double Indemnity, Sorry Wrong Number, Forty Guns...Baby Face
Een vrouw die zich naar de top werkt op de enige manier die ze kent. Geinig voor eens een keertje gezien te hebben. Duurt nog geen 75 minuten. Weinig memorabel acteer-talent.
Te bedenken dat It's a wonderful life slechts 13 jaar later uitkwam en een van men favorieten is.
Net gekeken. IJzersterke begin. Super goed geacteerd, super spannend. Nadien was het eingelijk hetzelfde en redelijk flauw. Oké het waren andere perspectieven, maar eingelijk exact dezelfde dialogen en we leren niets nieuws.A House Of Dynamite (Kathryn Bigelow, 2025)
Ik lees heel veel in het Engels en weet daardoor de betekenis van veel termen in die taal zonder dat ik een precieze vertaling kan geven. Deze film heeft me de precieze betekenis van diminishing returns doen opzoeken: afnemende meeropbrengsten.
Zonder al te veel te spoilen is dit een politieke thriller in drie delen die heel erg sterk start en vervolgens bij elk deel voor mij aan kracht en spanning begon in te boeten om uiteindelijk te leiden tot een logisch maar frustrerend einde. Competent maar niet bijzonder opvallend geregisseerd door Bigelow, ze heeft dit soort film zelf al beter gemaakt. Goeie cast (Ferguson, Elba, Tracy Letts, Jared Harris,...) maar de aandacht wordt over teveel pionnen verdeeld zodat niemand echt kan opvallen. Milde teleurstelling.
Ook gezien maar vond het nogal underwhelming. Had gehoopt op één of andere coole plottwist maar 't is allemaal nogal vlakjes. Wel interessant hoe de verhaallijn loopt via de verschillende personages.Weapons (2025): 7.5/10