Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vond het nu niet per se gedateerd, de visuele stijl lag me gewoon helemaal niet, zeker met die over the top graphics waar ik geen fan van ben.

En die verhalen vond ik ook niet dermate boeiend, dat het de saaie manier waarop het gebracht werd, goedmaakte.

Afin, bring on the :unsure::unsure::unsure::unsure::unsure::unsure:
*sigh, here I go again. :oi22:
80331.gif

Ik vond Sin City nu ook wel goed en die verhalen zijn nog wel goed geschreven maar is die film niet gedateerd nu 20 jaar later? Dat zwart-wit was toen best wel cool maar geen idee of dat nu nog overeind staat.
Ja die is gedateerd, maar niet omwille van zijn stijl. Eerder voor hoe vrouwen geportretteerd worden, als hoeren, engelen en lustobjecten. Ik heb me er zelf niet echt aan gestoord want ik denk dat het allemaal te kaderen valt binnen het "film noir hyperbole" aspect van de film. Maar ik kan het niemand kwalijk nemen moesten ze er wel aanstoot bij nemen.

Goh, in dat opzicht zou bvb Schindler’s list ook gedateerd moeten aanvoelen
Not sure if serious...

Gisteren Django Unchained nog eens opgelegd. Blijft toch een parel
Een van de meest rewatchable Taranino's imo. Zeer leuke film.

Ja die is gedateerd, maar niet omwille van zijn stijl. Eerder voor hoe vrouwen geportretteerd worden, als hoeren, engelen en lustobjecten. Ik heb me er zelf niet echt aan gestoord want ik denk dat het allemaal te kaderen valt binnen het "film noir hyperbole" aspect van de film. Maar ik kan het niemand kwalijk nemen moesten ze er wel aanstoot bij nemen.
De film heet dan ook SIN City hé 😜

IMO werk je beter achterstevoren dan worden ze beter en beter. 😅
Lijstjestijd? Lijstjestijd!

1) Magnolia
2) Boogie Nights
2) There Will Be Blood
3) Hard Eight
5) Inherent Vice
7) The Master
9) Punch-Drunk Love
10) Phantom Thread
11) Licorice Pizza

(numbering dont have to make sense, them's quality gaps in between.)

Hoping Battle will hit me like his earlier stuff! 🤞

IMO werk je beter achterstevoren dan worden ze beter en beter. 😅
Lijstjestijd? Lijstjestijd!

1) Magnolia
2) Boogie Nights
2) There Will Be Blood
3) Hard Eight
5) Inherent Vice
7) The Master
9) Punch-Drunk Love
10) Phantom Thread
11) Licorice Pizza

(numbering dont have to make sense, them's quality gaps in between.)

Hoping Battle will hit me like his earlier stuff! 🤞
Paul Thomas Anderson ranked https://boxd.it/boQiO
Punch drunk recent nog maar herbekeken, dus die skip ik. En ja alles is relatief he. Ok Hard Eight laatst bij mij maar nog altijd 4/5. Al de rest minstens 4,5. Licorice als laatste echt niet akkoord mee tho. Die film begint en ik heb ook het gevoel verliefd te worden, zalige nostalgietrip en in de recente "hollywood geilt op hollywood" trend bij de betere films. Ben die na mijn examens gaan zien in januari 2022 met gratis cinematickets. Een volledige zaal voor mij alleen de meest lege kinepolis ooit. En dan toch maar dat mondmasker in de zaal gelaten voor wat het is want ja didn't make sense als je een zaal voor u alleen hebt. Twee uur terug die cinemabeleving van ervoor ervaren, magisch.

Plan is om de oudste met de meest recentste steeds af te wisselen. Dus vanavond Hard Eight en daarna Licorice als volgende. Daarna Boogie, dan Phantom enzovoort. Eindigen met There will be blood

Hard Eight net nog eens herbekeken. Ik blijf wat op hetzelfde punt zitten. Op alle vlakken goed he maar ik zie vooral een ruwe diamant. Alles in die film toont een regisseur die nog parels gaat maken maar practice makes perfect.

toch boeiend om zo'n oudere films te zien.

Ten eerste is het een kijk in het verleden. Het Amerika van de jaren '60 is toch wel zo'n periode waar ik graag eens een tijdreis naar zou willen maken: de auto's, de muziek, de gebouwen, de kledij, ...

Ten tweede: fantastisch hoe de horror/mysterie gecreëerd wordt. Het hangt volledig af van de shots, geluid/muziek. Het acteerwerk is bij momenten theatraal, maar dat was nog eigen aan die tijd, denk ik.

Ik kan er niet direct een cijfer op plakken omdat je zo'n films niet kan vergelijken met die van onze tijd, maar ik zou zeker aanmoedigen om hem eens te bekijken.

Trivia:
wat het voor mij toch wat trippy maakte, zijn volgende punten:
- in de pastoor zijn gezicht zag ik heel veel trekken van mijn grootvader zaliger. Dat was wel freaky, want ik denk niet dat ik ooit al eerder iemand heb gezien die fysiek zo neig op hem trok.
- het hoofdpersonage lijkt op de dochter van een (vroegere) vriend van mij.
- het kapsel dat 1 van de verkoopster heeft herkende ik van foto's van mijn moeder van de jaren '60.
Al die 'connecties' maakte het toch nog wat vreemder om naar te kijken.
... of misschien was het niet echt en was het the carnival of souls en ben ik in dezelfde toestand als het hoofdpersonage. :help:

toch boeiend om zo'n oudere films te zien.

Ten eerste is het een kijk in het verleden. Het Amerika van de jaren '60 is toch wel zo'n periode waar ik graag eens een tijdreis naar zou willen maken: de auto's, de muziek, de gebouwen, de kledij, ...

Ten tweede: fantastisch hoe de horror/mysterie gecreëerd wordt. Het hangt volledig af van de shots, geluid/muziek. Het acteerwerk is bij momenten theatraal, maar dat was nog eigen aan die tijd, denk ik.

Ik kan er niet direct een cijfer op plakken omdat je zo'n films niet kan vergelijken met die van onze tijd, maar ik zou zeker aanmoedigen om hem eens te bekijken.

Trivia:
wat het voor mij toch wat trippy maakte, zijn volgende punten:
- in de pastoor zijn gezicht zag ik heel veel trekken van mijn grootvader zaliger. Dat was wel freaky, want ik denk niet dat ik ooit al eerder iemand heb gezien die fysiek zo neig op hem trok.
- het hoofdpersonage lijkt op de dochter van een (vroegere) vriend van mij.
- het kapsel dat 1 van de verkoopster heeft herkende ik van foto's van mijn moeder van de jaren '60.
Al die 'connecties' maakte het toch nog wat vreemder om naar te kijken.
... of misschien was het niet echt en was het the carnival of souls en ben ik in dezelfde toestand als het hoofdpersonage. :help:
Paar jaar geleden op groot scherm gezien met aangepaste live soundtrack door Miaux. Heerlijke film gewoon.

There Will Be Blood

Wederom een film naar aanleiding van het XXXX topic. Misschien had ik iets te hoge verwachtingen na diens monsterscore, maar voelde me achteraf toch niet helemaal voldaan. Een goeie film, daar niet van, en een fantastische prestatie van DDL. Zeer zeker.
Maar het was bij momenten toch iets te traag, iets teveel van de hak op de tak, de muziek was iets te bombastisch op sommige momenten, en het hoofdpersonage was zo verdomd unlikeable.

Maar alsnog een 8/10, heb er wel van genoten, maar dus niet zoveel als vele anderen.

Remake van I KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER

tja, exact wat je kan verwachten zeker? niet slecht, maar ook niet goed. Gewoon een film die niet hadden moeten gemaakt worden, gezien het origineel best wel nog watchable is.

Ik krijg nu wel nog zin om nog es I STILL KNOW.. the bekijken, de directe sequel op het origineel. Ik vond die best wel goed vroeger, in die Brazilië setting. Geen idee of ik die nu nog ok zal vinden. ik probeer het toch maar eens.

Juuuuuust weapons is uit, deze week proberen te gaan zien!
Weapons was cool forum-vriendjes, de moeite om te gaan zien!

Ge moet uw suspension of disbelief vrij hoog schakelen, en verwacht iets a la Barbarian en geen Lost, maar goddamm het is zeer deftig en klassiek (act 1 en 2) gemaakt, en oodles of fun.

Met Weapons & Barbarian staat Cregger op mijn persoonlijke "to watch" lijst,
alleen wel jammer dat hij nu zowat 2 keer hetzelfde kunstje uithaalt.

Laatst bewerkt:
Mss lichtjes overhyped, maar me toch ook geweldig geamuseerd met Weapons
Een beetje een mix van Get out, Drag
me to hell, Magnolia, The Shining, Blair witch en nog een paar andere die ik vergeet 😄

The Fantastic Four: First Steps (2025)
7,5/10

Sowieso van het betere werk dat Marvel de laatste jaren heeft uitgebracht.
Visueel is de film zeer knap, de actiescénes zijn prima (geen overdaad), de humor goed gedoseerd, het verhaal houdt steek. De cast doet het ook uitstekend en er is een zeker chemie aanwezig. De film is niet té lang (onder de 2 uur), wat ik ook wel fijn vind.
Maar het mist precies toch iets om er écht bovenuit te steken, zeker naar het einde toe vervalt het allemaal in de typische Marvelmeuk.
Ik had het soms ook wat moeilijk met mijn suspension of disbelief, sommige dingen voelen echt zo belachelijk onrealistisch aan. Nochtans kan ik mij daar bij stripverfilmingen normaal gemakkelijk overzetten. Vreemd.

Conclusie: Uitstekende, entertainende superheldenfilm. Zijn bezoekje aan de cinema waard.
Niets meer, maar zeker ook niets minder. IMO

Terug
Bovenaan