Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

En ik snap dan weer niet goed hoe je een film 28YLater wilt kaderen, of vergelijken, in of met een trilogy reeks zonder nog maar de 2e in de reeks te hebben gezien.
De reviews van 2 doen nu niet veel om mij die te doen zien. Geen idee of je years hebt gezien maar de vergelijking die ik maak met days lijkt mij wel te kloppen. Maar goed als je years hebt gezien en er iets over wil zeggen doe gerust he.

De reviews van 2 doen nu niet veel om mij die te doen zien. Geen idee of je years hebt gezien maar de vergelijking die ik maak met days lijkt mij wel te kloppen. Maar goed als je years hebt gezien en er iets over wil zeggen doe gerust he.
Zie eerder in de thread. Reeds gedaan hoor..

Heb years gezien ja met 2 mede forummers hier.

Onze meningen waren nogal wat lauw.
En de reviews van years zijn ook verre van lovend hoor.

Nee geef zeker maar eens WEEKS een kans. Ik vond dit een erg onderschatte parel.

Bij years had ik het gevoel dat ze niet wisten welke richting ze uit moesten.. was nogal wat rommelig en van de hak op de tak.

28 weeks later is belange zo slecht niet om die niet te zien hoor. Best een okay film in zijn genre.
We zien het effect van de virus uitbraak op grote schaal. Ik vond deze ook beter dan bvb een World War Z die er wat over ging (imo).

Elke Film van de 3 films heeft zo z'n eigen stijl en herhaalt zichzelf niet nodeloos.
Deel 4 kan mogelijks terug meer richting de eerste 2 gaan als die op het mainland doorgaat met die Jimmy's gang. Tis niet echt 'een trilogie' tot nu toe.

Nee geef zeker maar eens WEEKS een kans. Ik vond dit een erg onderschatte parel.

Bij years had ik het gevoel dat ze niet wisten welke richting ze uit moesten.. was nogal wat rommelig en van de hak op de tak.
Weeks begint inderdaad heel sterk, zakt dan wat even weg, om naar het einde toe toch weer wat beter te score.
Al bij al veel beter dan Years.
Over die laatste heb ik dezelfde mening als u.

Ik vond Weeks ook wel wat teleurstellend na het origineel omdat die traditioneler is en je daar inderdaad vrij snel door hebt welke richting die uitgaat maar sowieso wel nog altijd de moeite om te zien. Years vond ik veel beter omdat die zoals de eerste meer afwijkt van de typische formule en een stuk meer is dan gewoon action zombie horror. Net zoals de eerste heeft Years veel meer oog voor gelaagd detail en neemt die, afgezet tov de eindtijden waarin men tracht te overleven, ook aspecten van de menselijke conditie onder de loep. 28 Days had ook geen schrik voor af en toe wat gas terug te nemen en de horror naar de achtergrond te verschuiven om ruimte te maken voor emotie. Die a-typisch soundtrack voor een horror film hielp daar destijds enorm bij en ook daarin volgde Years Days ipv Weeks.

:music:

Sin City

Ik kan begrijpen waarom mensen dit een fantastische film vinden, maar mij deed dit helemaal niets. Complete snoozefest, mij meerdere malen moeten beheersen om het niet gewoon af te zetten en een leuke film op te zetten. Het feit dat ik ook helemaal geen American comic book-fan ben, maakt me wel niet het doelpubliek van deze film natuurlijk, maar wegens de hoge scores in het BG favoriete film uit het jaar topic moest ik het wel een kans geven.
Al heb ik er nu al spijt van, weggegooide avond. Afin, altijd fijn om een Jessica Alba in haar prime te zien. Dat dan weer wel.

Ik ga het alsnog een 5/10 geven uit respect voor Alba, en de moedige en onconventionele keuzes op cinematografisch vlak.

Sin City

Ik kan begrijpen waarom mensen dit een fantastische film vinden, maar mij deed dit helemaal niets. Complete snoozefest, mij meerdere malen moeten beheersen om het niet gewoon af te zetten en een leuke film op te zetten. Het feit dat ik ook helemaal geen American comic book-fan ben, maakt me wel niet het doelpubliek van deze film natuurlijk, maar wegens de hoge scores in het BG favoriete film uit het jaar topic moest ik het wel een kans geven.
Al heb ik er nu al spijt van, weggegooide avond. Afin, altijd fijn om een Jessica Alba in haar prime te zien. Dat dan weer wel.

Ik ga het alsnog een 5/10 geven uit respect voor Alba, en de moedige en onconventionele keuzes op cinematografisch vlak.
Ik ga u rapporteren voor die post

Kingdom of Heaven - Director's Cut.
Ik heb mij geen seconde verveeld bij deze 3u20min durende film, topper van Ridley Scott!!
't is ongelofelijk hoeveel die film verbetert met de director's cut.. de gewone versie is gewoon een steengoed actie-epos, maar de director's cut steekt er zoveel bij qua achterliggende verhaallijnen en maakt alles zoveel afgeronder :love:

Nogmaals een warme oproep bij deze aan iedereen die hem nog niet in die versie heeft gezien om het een kans te geven!

't is ongelofelijk hoeveel die film verbetert met de director's cut.. de gewone versie is gewoon een steengoed actie-epos, maar de director's cut steekt er zoveel bij qua achterliggende verhaallijnen en maakt alles zoveel afgeronder :love:

Nogmaals een warme oproep bij deze aan iedereen die hem nog niet in die versie heeft gezien om het een kans te geven!
Ik had de gewone versie nog niet gezien maar de director's cut werd hier aanbevolen dus direct voor deze gegaan. Ik kan dus ook niet vergelijken maar wat ik ervan las op imdb worden vele personages meer uitgediept in de director's cut.

Ik vond Sin City nu ook wel goed en die verhalen zijn nog wel goed geschreven maar is die film niet gedateerd nu 20 jaar later? Dat zwart-wit was toen best wel cool maar geen idee of dat nu nog overeind staat.

Ik vond het nu niet per se gedateerd, de visuele stijl lag me gewoon helemaal niet, zeker met die over the top graphics waar ik geen fan van ben.

En die verhalen vond ik ook niet dermate boeiend, dat het de saaie manier waarop het gebracht werd, goedmaakte.

Afin, bring on the :unsure::unsure::unsure::unsure::unsure::unsure:

Terug
Bovenaan