PBR Streetgang
Well-known member
Mag ik vragen waarom je deze bent gaan kijken?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vermoed dat de vraag aan mij gericht is?Mag ik vragen waarom je deze bent gaan kijken?
Beetje verder terug gaan. The Salvation(2014).The Power Of The Dog 5/10
Gegoogled naar de beste westerns van de jaren 2020 en deze stond op 1 in een lijst, viel dat even tegen, vintage cinematografie maar het verhaal (geschreven door Jane Campion) was een collectie scènes, zat weinig cohesie in. Paar snuifjes Brokeback Mountain en There Will Be Blood, veel stiltes maar de plot was te zwak.
, Bone Tomahawk & First Cow
, Hateful Eight, Wind River (moderne western but pretty damn good), Hell or Highwater maar ook aan iets kleinere producties zoals; Old Henry, The Nightingale, Hostiles, Brimstone, Slow West, News of the World, Let Him Go, The Homesman, ... Allemaal goed tot zeer goed imo.Neen.Ik denk dan aan The Revenant![]()
Hoezo, nee?!Neen.

Als je het over "every frame a painting" hebt, kan je niet voorbij Barry Lyndon van Stanley Kubrick. Dat is een cinematografisch wonder.Hoezo, nee?!
Daar ook weer, The Revenant is Dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".
Killers of the Flower Moon niet vergeten!@willydrama Vond zelf Power of the Dog echt wel goed. Ok een a-typische western die inderdaad zijn tijd neemt maar de opbouw zat goed in elkaar wardoor ik op het einde toch behoorlijk ongemakkelijk op mn stoel zat te schuifelen. (A good thing)
Als we terug gaan tot 2014 heb je serieus wat keus imo. Heb ze liever a-typische en buiten de lijntjes kleurend en in die richting is voor mij The Sisters Brothers de beste van de laatste 2 decennia. Nog enkele goeie a-typische picks; The Ballad of Buster Scruggs, Bone Tomahawk & First Cow
De meer typische westerns, die er wel bovenuit steken, van afgelopen 20 jaar, heb je meer dan waarschijnlijk al gezien. Ik denk dan aan The Revenant, Hateful Eight, Wind River (moderne western but pretty damn good), Hell or Highwater maar ook aan iets kleinere producties zoals; Old Henry, The Nightingale, Hostiles, Brimstone, Slow West, News of the World, Let Him Go, The Homesman, ... Allemaal goed tot zeer goed imo.
Gek eigenlijk wat voor een comeback dat genre heeft gemaakt. Niet dat het ooit terug zo popular zal worden als het was tijdens zijn hoogdagen. Maar volledig verdwijnen zal het toch ook niet snel.
Men vroeg naar westerns van de jaren 2020.The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford is toch ook niet te vergeten, al dateert die al van 2007.
Emanuel Lubezki is gewoon absolute wereld top (imo)Hoezo, nee?!
Daar ook weer, The Revenant is dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, Sleepy Hollow ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".
Ik ben een fan van revenge stories in al hun vormen. Van het subtiele Promising Young Woman tot het over the top geweld van Kill Bill, ik ben mee. Op papier zou The Revenant dan ook iets voor mij moeten zijn.Hoezo, nee?!
Daar ook weer, The Revenant is dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, Sleepy Hollow ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".
Die dateren van voor 2020 ? 't Was kop of let gisteren tussen Power Of The Dog en Old Henry, pech gehad, 'k ga niet nog eens westernavond doen met de vrouw helaas. Hints naar verleden van dat Cumberbatch personage, ja die pap kregen we in de mond, het had te weinig spanning, trillende violen had dat niet nodig, gewoon andere editing denk ik.Men vroeg naar westerns van de jaren 2020.
In dat geval zou ik er ook 3:10 To Yuma en Django Unchained erbij halen.
Alles lezenDie dateren van voor 2020 ? 't Was kop of let gisteren tussen Power Of The Dog en Old Henry, pech gehad, 'k ga niet nog eens westernavond doen met de vrouw helaas. Hints naar verleden van dat Cumberbatch personage, ja die pap kregen we in de mond, het had te weinig spanning, trillende violen had dat niet nodig, gewoon andere editing denk ik.