Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sinners

7/10
Niet slecht maar zeker geen "from dusk till dawn". Leuke cast die sterke prestaties neerzet, alleen vond ik de antagonisten wat teleurstellend. Lieten geen grote indruk achter, misschien ook vanwege de wat platte actiescenes.

Visueel mooi in beeld gebracht maar ik bleef wat op mijn honger zitten. Beetje rommelige verhaallijn ook soms.

Mag ik vragen waarom je deze bent gaan kijken?
Ik vermoed dat de vraag aan mij gericht is?

Ik zou Fantastic 4 normaal gezien never nooit in de bioscoop gaan zien maar ik wilde eigenlijk 28 years later gaan zien doch die speelde ze niet (ik had blijkbaar de website van de verkeerde bioscoop geraadpleegd). F1 was mijn tweede keuze maar die film was reeds een half uur bezig. Dus het was I know what you did last summer of Fantastic 4; de pest of de cholera. En 't is dus de cholera geworden.

Mijn verwachtingen lagen behoorlijk laag en toch werd ik (weer) teleurgesteld. Dat 'verhaaltje' heb ik ondertussen al 100 keer gezien en waarom moeten die films altijd ontaarden in een CGI-fest? Mijn verstand kan daar niet bij. Als ik 1 positief ding moet noemen aan die film dan is het die retro futuristische stijl, dat is nog wel leuk gedaan. Maar verder...

Marvel is zelden mijn smaak maar Thunderbolts bijvoorbeeld vond ik nog wel 'genietbaar' (ook wel niet meer dan dat).

Fair enough, als ik enkel die twee opties kreeg zou ik ook foor FF gegaan zijn. Andere aanraders voor plan B zouden Materialists en Eddington zijn, moest jouw local cinema die ook spelen. Beiden beter dan F1 imo, maar niet beter dan 28YL.

The Power Of The Dog 5/10

Gegoogled naar de beste westerns van de jaren 2020 en deze stond op 1 in een lijst, viel dat even tegen, vintage cinematografie maar het verhaal (geschreven door Jane Campion) was een collectie scènes, zat weinig cohesie in. Paar snuifjes Brokeback Mountain en There Will Be Blood, veel stiltes maar de plot was te zwak.

The Power Of The Dog 5/10

Gegoogled naar de beste westerns van de jaren 2020 en deze stond op 1 in een lijst, viel dat even tegen, vintage cinematografie maar het verhaal (geschreven door Jane Campion) was een collectie scènes, zat weinig cohesie in. Paar snuifjes Brokeback Mountain en There Will Be Blood, veel stiltes maar de plot was te zwak.
Beetje verder terug gaan. The Salvation(2014).

@willydrama Vond zelf Power of the Dog echt wel goed. Ok een a-typische western die inderdaad zijn tijd neemt maar de opbouw zat goed in elkaar wardoor ik op het einde toch behoorlijk ongemakkelijk op mn stoel zat te schuifelen. (A good thing)

Als we terug gaan tot 2014 heb je serieus wat keus imo. Heb ze liever a-typische en buiten de lijntjes kleurend en in die richting is voor mij The Sisters Brothers de beste van de laatste 2 decennia. Nog enkele goeie a-typische picks; The Ballad of Buster Scruggs :love2: , Bone Tomahawk & First Cow

De meer typische westerns, die er wel bovenuit steken, van afgelopen 20 jaar, heb je meer dan waarschijnlijk al gezien. Ik denk dan aan The Revenant :love2:, Hateful Eight, Wind River (moderne western but pretty damn good), Hell or Highwater maar ook aan iets kleinere producties zoals; Old Henry, The Nightingale, Hostiles, Brimstone, Slow West, News of the World, Let Him Go, The Homesman, ... Allemaal goed tot zeer goed imo.

Gek eigenlijk wat voor een comeback dat genre heeft gemaakt. Niet dat het ooit terug zo popular zal worden als het was tijdens zijn hoogdagen. Maar volledig verdwijnen zal het toch ook niet snel.

The Phoenician Scheme

Yes Wes, eindelijk nog eens een Wes op niveau. Zijn vorige 3 kon ik amper smaken,m. Hoewel de formule op mijn wat is uitgewerkt kwam deze toch goed binnen

Power of the dog vond ik ook wel goed. Psychologisch aspect zat heel goed in elkaar.

Kan me aansluiten bij veel films in @DaFreak zijn lijstje: oa Bone Tomahawk, Sisters Brothers , Hatefull Eight, Wind River, Slow West vond ik echt top.

Ben eens benieuwd naar de geplaagde 'Rust' (staat in m'n playlist)

Laatst bewerkt:
Hoezo, nee?! 😆

Daar ook weer, The Revenant is dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, Sleepy Hollow ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".

Hoezo, nee?! 😆

Daar ook weer, The Revenant is Dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".
Als je het over "every frame a painting" hebt, kan je niet voorbij Barry Lyndon van Stanley Kubrick. Dat is een cinematografisch wonder.

@willydrama Vond zelf Power of the Dog echt wel goed. Ok een a-typische western die inderdaad zijn tijd neemt maar de opbouw zat goed in elkaar wardoor ik op het einde toch behoorlijk ongemakkelijk op mn stoel zat te schuifelen. (A good thing)

Als we terug gaan tot 2014 heb je serieus wat keus imo. Heb ze liever a-typische en buiten de lijntjes kleurend en in die richting is voor mij The Sisters Brothers de beste van de laatste 2 decennia. Nog enkele goeie a-typische picks; The Ballad of Buster Scruggs :love2: , Bone Tomahawk & First Cow

De meer typische westerns, die er wel bovenuit steken, van afgelopen 20 jaar, heb je meer dan waarschijnlijk al gezien. Ik denk dan aan The Revenant :love2:, Hateful Eight, Wind River (moderne western but pretty damn good), Hell or Highwater maar ook aan iets kleinere producties zoals; Old Henry, The Nightingale, Hostiles, Brimstone, Slow West, News of the World, Let Him Go, The Homesman, ... Allemaal goed tot zeer goed imo.

Gek eigenlijk wat voor een comeback dat genre heeft gemaakt. Niet dat het ooit terug zo popular zal worden als het was tijdens zijn hoogdagen. Maar volledig verdwijnen zal het toch ook niet snel.
Killers of the Flower Moon niet vergeten!
The Harder They Fall was ook best nog ok.

Hoezo, nee?! 😆

Daar ook weer, The Revenant is dan misschien een vrij basic revenge verhaal, het wordt wel heel goed gebracht. En vooral; die cinematografie door lubezki! Tree of Life, Gravity, Birdman, Burn After Reading, The New World, Sleepy Hollow ... En vooral; Children of Men! Die one take on het begin van The Revenant bij die indianen aanval moet echt niet veel onderdoen voor die one takes in Children of Men. Heel die film is gewoon zo mooi. Zo wat de definitive van "every frame a painting".
Emanuel Lubezki is gewoon absolute wereld top (imo)

Hoezo, nee?! 😆

Ik ben een fan van revenge stories in al hun vormen. Van het subtiele Promising Young Woman tot het over the top geweld van Kill Bill, ik ben mee. Op papier zou The Revenant dan ook iets voor mij moeten zijn.

Maar het ding is dat ik continu het gevoel heb dat ik naar een film kijk die geen wraakfilm is. Dat ik kijk naar de film van een vat vol pretentie die neerkijkt op wraakfilms, die dat genre te simpel vindt en dan maar probeert te verdoezelen dat die een wraakfilm aan het maken is. En dat gebeurt door die beelden (ja die zijn prachtig) maar daardoor heb ik ook het gevoel dat die film "geen wraakfilm, strijd van man tegen natuur!" zit te roepen. En dat er dan nog een schep bovenop gedaan wordt door Dicaprio zijn zogezegd formidabele acteerprestatie die ik echt nog niet aan de tenen voel komen van zijn prestaties in The Departed, Killers of the Flower Moon, Once Upon a Time in Hollywood, The Wolf of Wall Street en ga zo maar even door. Die prestatie moet dan de film dragen maar 90% van wat ik zie is gehijg, gepuff en gekreun dat ik bijna direct beu ben.

Ergens onderweg die reis vergeet ik ook waarom hij die reis onderneemt en dan wordt dat gewoon een langdradige strijd tegen de natuur. Pas als hij op het einde Tom Hardy bereikt denk ik "ah ja, juist dat was de reden". The Bride was ook even onderweg maar als kijker vergat je nooit het doel, net zoals je dat in de eerste John Wick of in Bruce Lee zijn Fist of Fury ook nooit vergeet.

Dusja The Revenant is een wraakfilm in de kern maar dan wel een wraakfilm die alles doet om de kijker er van te overtuigen dat het geen wraakfilm is. En die pretentie van Iñárritu kan ik gewoon niet naar kijken.

Laatst bewerkt:
Men vroeg naar westerns van de jaren 2020.
In dat geval zou ik er ook 3:10 To Yuma en Django Unchained erbij halen.
Die dateren van voor 2020 ? 't Was kop of let gisteren tussen Power Of The Dog en Old Henry, pech gehad, 'k ga niet nog eens westernavond doen met de vrouw helaas. Hints naar verleden van dat Cumberbatch personage, ja die pap kregen we in de mond, het had te weinig spanning, trillende violen had dat niet nodig, gewoon andere editing denk ik.

Die dateren van voor 2020 ? 't Was kop of let gisteren tussen Power Of The Dog en Old Henry, pech gehad, 'k ga niet nog eens westernavond doen met de vrouw helaas. Hints naar verleden van dat Cumberbatch personage, ja die pap kregen we in de mond, het had te weinig spanning, trillende violen had dat niet nodig, gewoon andere editing denk ik.
Alles lezen ;)
2 Posts erboven had ik er van >2020 gepost. De post daarna had men er van voor 2020 gepost waarna ik er ook 2 had vernoemd.

Terug
Bovenaan