Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Companion

Had er iets meer van verwacht misschien. Mix van humor, horror en sci-fi, maar van elk element net iets te weinig. Dat maakt het ook wat voorspelbaar en weinig vernieuwend. Beetje te easy en luchtig allemaal. Maar meer ambitie had de film sowieso niet waarschijnlijk.
Ik had liever gezien dat Iris zelf een soort ontwaking zou doormaken ipv dat Josh het haar gewoon vertelde bvb.
Sophie Thatcher speelt het wel heel goed.

Heads of State : Totaal overdreven en compleet onrealistische film maar wat een leuke rit! Elba en Cena passen geweldig samen in deze buddy action comedy. Paar keer goed gelachen en de actie is top. Heel erg amusante film! 8/10

The Invisible Man
Heel spannende paranoia thriller/horror. Elisabeth Moss mag meer filmrollen aannemen, me dunkt. Wat een actrice
Enkel het einde kon me minder bekoren

7,5/10

The Invisible Man
Heel spannende paranoia thriller/horror. Elisabeth Moss mag meer filmrollen aannemen, me dunkt. Wat een actrice
Enkel het einde kon me minder bekoren

7,5/10
Zeker Shirley eens bekijken. En haar films met Alex Ross Perry zijn ook de moeite imo. Haar prestatie in Listen Up Philip is echt meesterlijk.

In het NL met de dochter. Was nog wel te doen.

F1

Amerikanen en F1, het blijft toch een rare combinatie. typische hollywood blockbuster, met heel veel over-explanation over de sport (DTS-stijl)
ongeloofwaardig verhaal ook, los van de leeftijd van Pitt.

en sorry, maar de manier waarop het racen hier getoond wordt, past beter bij NASCAR dan F1.

na Gran Turismo alweer een autosport-film die mij compleet niet ligt, al was deze wel een ietsje beter.

The Phoenician Scheme gezien.

Passeren een resem legendes in, maar toch maar een matige film, paar heel grappig scenes in, maar overall...matig.

The Phoenician Scheme gezien.

Passeren een resem legendes in, maar toch maar een matige film, paar heel grappig scenes in, maar overall...matig.
Wes Anderson zijn stijl is uniek en persoonlijk geweldig vind ik maar hij indd is wat moeten minderen met zoveel films na mekaar te maken die quasi elk jaar matiger zijn. Het is al jaren style over substance en voor iemand zo getalenteerd vind ik dat wel spijtig te moeten vaststellen. Ofwel heeft hij gepiekt bij The Grand Budapest Hotel, dat kan ook :unsure:

om eerlijk te zijn, en ik weet dat de meningen erover gemengd zijn, ik vond asteroid city ook nog goed.

phoenician scheme zit gewoon niet goed ineen, tbh. tempo is ook raar.

Jurassic World Rebirth

Zoals aangekondigd gaan zien met de madam. Qua actie bij de betere, maar een verhaal was er niet, en dino's eigenlijk ook bijna niet. Dit is de eerste Jurassic film waar de dino's niet de hoofdrol spelen. Er worden er amper getoond, en de obsessie met gemuteerde/gemodificeerde dino's snap ik niet echt. Je kan putten uit duizenden echte dino's, ga je er fantaseren. De CGI van die beesten lijkt er ook niet beter op te worden. Maar puur als actiefilm vond ik hem wel oké. De vorige World films waren nogal langdradig, dat had ik bij deze niet.

Le notti di Cabiria (1957) van Federico Fellini met een sublieme Giulietta Masina dat een goedgelovig straathoertje speelt. Het is een van mijn favoriete films en bevat tonnen sfeer. Je ontdekt er niet enkel haar milieu met heel wat kleurrijke personages maar ook de verwaande rijke elite tot de armsten van de samenleving die in grotten leven en overleven op liefdadigheid. Behoort niet tot de bekendste van Fellini zoals La Dolce Vita of 8 1/2 (die ook fantastisch zijn met de weergaloze Marcello Mastroianni), maar ik kan deze enkel maar warm aanbevelen. De muziek van Nino Rota (bekend van The Godfather en tal van andere films van Fellini) zet je zowel aan het dansen als aan het wenen van ontroering.

kga donderdag prolly voor quad bill; Bring Her Back, 28 Years Later, Life of Chuck & jawel Jurassic Rebirth.

Vond die vorige Jurassic Worlds echt afgrijselijk slecht maar tegen beter weten in trek ik voor deze toch weer naar de zaal. Heb ergens nog een sprankeltje hoop gezien ik de regisseur Gareth Edwards een vrij warm hart toedraag en slechter dan die vorige films lijkt me vrij onmogelijk.

Als ik mijn gsm niet moet vastnemen tijdens een film zal het wel goed zijn. En dat was deze wel.

Jurassic Rebirth.
regisseur Gareth Edwards
wait, what? Gareth Edwards regisseert?? Dat verandert de zaak wel. Ik wist van niks omdat de vorige Jurassic World film zo onvoorstelbaar slecht was dat ik niks heb gecheckt van trailers of promomateriaal. Niet dat ik nu plots hoge verwachtingen heb, maar ik heb in ieder geval wel zin om hem te zien nu.

Waarom zijn we zo excited over Gareth Edwards? Buiten Rogue One nog niks gezien van hem (misschien die Godzilla film, maar die haal ik allemaal door mekaar).

Le notti di Cabiria (1957) van Federico Fellini met een sublieme Giulietta Masina dat een goedgelovig straathoertje speelt. Het is een van mijn favoriete films en bevat tonnen sfeer. Je ontdekt er niet enkel haar milieu met heel wat kleurrijke personages maar ook de verwaande rijke elite tot de armsten van de samenleving die in grotten leven en overleven op liefdadigheid. Behoort niet tot de bekendste van Fellini zoals La Dolce Vita of 8 1/2 (die ook fantastisch zijn met de weergaloze Marcello Mastroianni), maar ik kan deze enkel maar warm aanbevelen. De muziek van Nino Rota (bekend van The Godfather en tal van andere films van Fellini) zet je zowel aan het dansen als aan het wenen van ontroering.
Moet deze dus nog steeds zien, samen met Giulietta degli spiriti nog een gapend gat in mijn wereldcinema checklist. Fellini een beetje hit or miss voor mij. Ik ben enorme fan van La dolce vita en Amarcord, maar was niet zo weg van bvb La strada en 8 1/2 als de meesten.

Waarom zijn we zo excited over Gareth Edwards? Buiten Rogue One nog niks gezien van hem (misschien die Godzilla film, maar die haal ik allemaal door mekaar).
Omdat hij degelijke blockbusters maakt. Echt mega goed zijn ze nu ook weer niet, maar in ieder geval wel boven de middelmaat. Veel liever zijn werk dan bvb Marvel/DC slog. Monsters vond ik ook een erg goede debuutfilm.

Niet gezien, maar ik dacht dat de consensus was "mooie lege doos"?
Lege doos nu ook weer niet. Film begint super goed, zwakt wel af naar het einde toe.

Terug
Bovenaan