Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sinners

Uitstekende productie, loved the soundtrack en het acteerwerk was top notch. Verhaal vond ik best goed, er bestaan slechtere vampierenfilms. Bestaan er betere ?

Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven
totaal geen reactie op poligiek of dergelijke, i dont care. Na de zonsopkomtd had de film moetrn stoppen. Waarom maken ze van de hoofdrolspeler in de laatste scene opeens een superheld/John Wick ?

Gisteren American Beauty (1999) opnieuw gezien. Voor mij 10-15 jaar geleden, voor mijn vrouw de eerste keer. Door ouder en volwassener te worden krijgt zo'n film toch meer en meer lagen. 26 jaar oud en eigenlijk totaal niet verouderd. We vonden hem beiden geweldig.

Op voorstel van mijn madam gisteren de F1 film gaan zien. Zelf volg ik het wel en had ik schrik dat het TE Hollywood ging geworden zijn. Ondanks dat er wel een beetje Hollywood-saus over gaat vond ik het wel een heel vermakelijke film. Flimsy story (maar wat verwachten we ook?) maar wel zalige beelden tijdens de races.

We zijn buiten gekomen en de madam zei dat ze het wel eens zou zien zitten om een weekendje F1 te doen ergens (Spa, Silverstone, ...). Ik wist nie wat zeggen :p. Tligt aan Charles Leclerc blijkbaar :p

Jurassic World Rebirth

Deze is toch (bijna) even slecht als die vorige, miljaar. Ik geef het nog twee films en T-rex gaat volgens mij kunnen vliegen én vuur spuwen. Ook een zwetende Scarlett Johansson kan de meubelen niet redden helaas.

2,5/10
Sorry dan heb je geen voeling met deze reeks.
Solid 8/10 doordat ze terug nr de roots gaan.

F1 movie

Heel leuke film voor de sportfanaat!
8.5/10.

Gisteren American Beauty (1999) opnieuw gezien. Voor mij 10-15 jaar geleden, voor mijn vrouw de eerste keer. Door ouder en volwassener te worden krijgt zo'n film toch meer en meer lagen. 26 jaar oud en eigenlijk totaal niet verouderd. We vonden hem beiden geweldig.
Overlaatst ook gekeken met de wederhelft, beide voor de eerste keer.
Ik vind dat echt een top film. Eén van de weinig films die we beide goed vonden.

Idem met Forrest Gump

Million dollar baby.
Eerste keer gekeken. Eigenlijk een simpel verhaaltje zoals er al zoveel zijn verfilmd.
Maar toch het bekijken waard mede door de sterke acteerprestaties, waar het merendeel van de familie ‘acteurs’ jaloers op zouden zijn.
Eastwood speelt als vanouds de grumpy old man, maar doet dat als geen ander.
7,5/10

Dat ik geen voeling heb met de reeks klopt. En dat is er niet beter op geworden door rebirth. 😀

Maar wat bedoel je juist met ‘terug naar de roots’?
Dat je het T-rex optreden in belachelijke trekt. Ik kan je verzekeren in het origineel als dat de eerste keer op het grote scherm kwam iedereen onder de indruk uit de zalen kwam. Wauw effect was zeer groot. Dit hebben ze nu terug proberen te doen en groot stuk geslaagd als ik de vele positieve meningen ook lees op internet. Natuurlijk ieder zijn ding e

Dat je het T-rex optreden in belachelijke trekt. Ik kan je verzekeren in het origineel als dat de eerste keer op het grote scherm kwam iedereen onder de indruk uit de zalen kwam. Wauw effect was zeer groot. Dit hebben ze nu terug proberen te doen en groot stuk geslaagd als ik de vele positieve meningen ook lees op internet. Natuurlijk ieder zijn ding e
Die scene trek ik toch niet in het belachelijke? Het mutanten gedoe; dát trek ik in het belachelijke.

En die scene was inderdaad nog ok. Maar wel in het niets te vergelijken met het origineel.

Million dollar baby.
Eerste keer gekeken. Eigenlijk een simpel verhaaltje zoals er al zoveel zijn verfilmd.
Maar toch het bekijken waard mede door de sterke acteerprestaties, waar het merendeel van de familie ‘acteurs’ jaloers op zouden zijn.
Eastwood speelt als vanouds de grumpy ol. man, maar doet dat als geen ander.
7,5/10
Snijdt nochtans een thema aan dat niet vaak in films aan bod komt.

The old guard 2 gezien. Ik vond het al geen bijzondere film en toen kwamen we bij het einde... Euhm. Ik mag hopen dat 3 er snel aankomt want dit is maar een halve film.

Thunderbolts : Eindelijk nog is een Marvel film die de moeite was om te kijken! Heb hier echt van genoten. Voor mij zat het allemaal goed hier. Actie, humor, twists en heel de gekronkel van Valentina. Loved it! Florence Pugh en Lewis Pullman steken er wel boven uit voor mij. David Harbour had een paar leuke komische lijnen maar naar gelang de film vorderde vond ik ze soms storen bij momenten. De effects zagen er ook enorm goed uit, zeker The Void. Die vond ik 10x interessanter als villain dan alles wat na Thanos is gekomen. 7,5/10

Ballerina
: Leuke en zeer actievolle spin off in het John Wick universum. Zitten een paar heel knappe scenes en choreografieën in. Verhaal is wel maar dunnetjes en voor mij had de cameo van Wick eigenlijk voldoende geweest. 6/10

World Invasion Battle LA
: Kijk deze bijna elk jaar wel, blijf dit een heel goede Sci Fi oorlogsfilm vinden en had hier graag wel een vervolg van gezien. 7/10

Toch gek dat mensen daar tijd en geld in blijven steken. Na The Lost World had ik door dat ik het daar bij ging laten.
Mijn vrouw is grote fan van de eerste Jurassic Parc, en die liefde voor die eerste film lijkt haar nog altijd blind te maken voor alle bagger daarna. Dus volgende week mag ik ook terug mee :unsure:

28 Years Later, gisterenavond. Altijd een grote fan geweest van 'Days' en I loved every moment van deze film. Ok het plot neemt wat vreemde wendingen, voornamelijk de final scene; maar an sich een prima 'coming of age' film. De oorspronkelijke 'days' film was ook geen pure 'zombie' film op dat vlak, heel de climax daarvan ging zelfs daar niet over. Hetzelfde hier dus. Het 'rage-virus' en de geïnfecteerden zijn background noise. Het kindacteur mag overigens ook een oscar winnen voor zijn rol, die heeft eigenlijk heel de film gedragen.

28 Years Later, gisterenavond. Altijd een grote fan geweest van 'Days' en I loved every moment van deze film. Ok het plot neemt wat vreemde wendingen, voornamelijk de final scene; maar an sich een prima 'coming of age' film. De oorspronkelijke 'days' film was ook geen pure 'zombie' film op dat vlak, heel de climax daarvan ging zelfs daar niet over. Hetzelfde hier dus. Het 'rage-virus' en de geïnfecteerden zijn background noise. Het kindacteur mag overigens ook een oscar winnen voor zijn rol, die heeft eigenlijk heel de film gedragen.
Hier kijk ik ook hard naar uit zie.

Ik vond zowel Days als Weeks schitterend, in their own way. Zoals je goed zegt, ligt de klemtoon niet echt op het pure zombie film, maar meer op het apocalyptische en de outbreak.

Ballerina: Leuke spin off van John Wick ja, maar de inspiratie is natuurlijk wel wat zoek. Desalniettemin mooie scenes van Dubrovnik en Hallstatt.

Vraagje:

Lance Reddick

dat is dus die acteur die de hotel receptionist speelt in John wick series, en stierf in 2023.
Die doet hier nu weer in mee! hoe komt dat dan. Waren die scenes dan al opgenomen of wat, en die film is nu pas uitgekomen?

Hier kijk ik ook hard naar uit zie.

Ik vond zowel Days als Weeks schitterend, in their own way. Zoals je goed zegt, ligt de klemtoon niet echt op het pure zombie film, maar meer op het apocalyptische en de outbreak.

Ballerina: Leuke spin off van John Wick ja, maar de inspiratie is natuurlijk wel wat zoek. Desalniettemin mooie scenes van Dubrovnik en Hallstatt.

Vraagje:

Lance Reddick

dat is dus die acteur die de hotel receptionist speelt in John wick series, en stierf in 2023.
Die doet hier nu weer in mee! hoe komt dat dan. Waren die scenes dan al opgenomen of wat, en die film is nu pas uitgekomen?
Als ik het goed heb, waren ze al in 2022 begonnen aan die film en heeft hij dus scenes gedaan. Weet wel niet of hij alles afgerond had of niet.

Gladiator II

Interessante periode, en Denzel was ook leuk, maar voor de rest beetje overbodige film. Personages en plot vrij matig uitgewerkt.

The Last Duel

Ben grote fan van Middeleeuwse films, en deze vond ik heel knap gedaan. De drie verschillende oogpunten gaven een echte meerwaarde aan het verhaal, goeie acteerprestaties en een zeer aangrijpend verhaal.

In twee keer moeten zien want de eerste keer int slaap gevallen 🤦‍♂️ Zo'n films in het laat kijken was geen strak plan.

Verder wel een goede film.

Terug
Bovenaan